Acasa Chevrolet Frankfurt live: Chevrolet anunta lansarea lui Malibu in Europa in 2012. Aveo e acum si diesel

Frankfurt live: Chevrolet anunta lansarea lui Malibu in Europa in 2012. Aveo e acum si diesel

de Adrian Mitrea

Chevrolet Malibu (sursa - 0-100.ro)

In acest an Chevrolet sarbatoreste 100 de ani de existenta si marcheaza momentul cu o serie de noutati, toate expuse la standul marcii de la Salonul Auto de la Frankfurt (13-25 septembrie). Marca americana anunta ca reintra 2012 in segmentul limuzinelor medii (clasa D) cu sedanul Malibu. O premiera este si Aveo diesel, iar Camaro isi dezvaluie preturile pentru Europa: aproape 39.000 euro pentru coupe si circa 44.000 euro pentru decapotabila. Americanii expun si doua concepte care iau ochii, Miray si Colorado Rally.

Malibu, rival pentru Passat si Avensis, dar si pentru Insignia

Malibu vine ca succesor al modelului Epica in Europa. Limuzina are 4.859 mm lungime, 1.854 mm latime, 1.462 mm inaltime si un ampatament de 2.738 mm. Portbagajul are un volum de 462 litri. Ramane de vazut la ce strategii vor recurge cei de la GM pentru ca Malibu sa nu fure din clientii lui Opel Insignia. Chiar daca preturile nu au fost inca anuntate, Malibu are mari sanse sa devina o masina cu un raport calitate-pret foarte bun, asa cum ne-a obisnuit Chevrolet in ultimii ani.

galeria foto de la standul Chevrolet

In 2010, Chevrolet Malibu a fost cel mai bine vandut model al Chevrolet si al GM, cu aproape 200.000 de unitati livrate. Numele Chevrolet Malibu dateaza din 1964, iar generatia care va fi lansata in curand este a 8-a.

Europenii vor putea alege intre doua variante de motorizare. Una este pe benzina si cealalta diesel, cu 4 cilindri si o cilindree de 2 litri cu 164 Cai Putere (diesel) si 2,4 litri cu 169 Cai Putere (benzina). In Europa, noul Malibu va fi disponibil atat cu o transmisie manuala, cat si cu o versiune automata.

Aerodinamica este apropiata de cea a modelului electric cu generator pe benzina Chevrolet Volt, adica o valoare a coeficientului aerodinamic de 0,28 – cea mai buna valoare din segment, potrivit fabricantului.

Optional sau standard, in functie de piata, masina dispune de un sistem avansat de conectivitate, denumit Chevrolet MyLink, precum si de zece airbag-uri, ESP, sistem de avertizare la parasirea neintentionata a benzii de rulare (Lane Departure Warning), sistem de avertizare in cazul unei coliziuni iminente si camera video pentru marsarier.

Aveo e acum si diesel

Aveo vine in premiera cu motorizari diesel. Este vorba despre un propulsor turbo de 1,3 litri, acelasi de pe Opel Corsa, disponibil cu 95 Cai Putere sau 75 Cai Putere. Astfel echipat, Aveo promite sa fie unul dintre cele mai economice modele din clasa lui.

Acest nou Chevrolet Aveo a facut progrese notabile la capitolul siguranta si se vrea rival pentru masini precum Sandero, Fabia si Corsa in versiunea hatchback si pentru Logan sedan si Fiat Linea in varianta berlina cu patru usi.

0-100.ro a publicat un scurt test drive cu Chevrolet Aveo pe care il poti vedea aici.

Camaro si Corvette, modele de imagine

Camaro a ajuns la a cincea generatie si vine in Europa mai mult ca vector de imagine pentru Chevrolet. Este greu de crezut ca masina va face vanzari spectaculoase deoarece are motoare mari, defavorizate de sistemul de taxare din Europa si de consumul relativ ridicat de carburant.

Un model de imagine este si Corvette Centennial Edition – un autovehicul cu elemente unice de design si reglat pentru performanta.

Miray Concept

Decapotabila Miray si-a facut debutul mondial la Salonul Auto de la Seul, in martie, iar acum este prezentat in premiera europeana. Miray inseamna „viitor” in coreeana si deci ne arata directia de design pe care o urmeaza Chevrolet.

Masina este propulsata de doua motoare electrice montate frontal, alimentate cu o baterie litiu-ion, pentru o accelerare rapida si zero emisii de gaze in traficul urban. Masina dispune si de un motor supraalimentat, cu o capacitate de 1,5 litri (4 cilindri), montat in spatele postului de conducere. Tractiunea poate fi comutata intre rotile din fata si cele din spate.

Miray are un fuzelaj aerodinamic ce aminteste de avioanele de lupta moderne. Grila radiatorului dubla este flancata de faruri cu tehnologie LED si noile lampi diurne specifice marcii Chevrolet.

Aripile fata si spate evoca modelul Chevrolet Corvette, iar spoilerele din fibra de carbon, amplasate la colturi, asigura controlul deportantei si al fluxului de aer. Vazuta de sus, cabina are o forma de diamant. Partea laterala a caroseriei, in forma de sageata, este fabricata din material plastic armat cu fibra de carbon (CFRP). Miray are jante sport de 20 inch pe fata, si de 21 inch pe spate.

Interiorul conceptului este caracterizat de un amestec de aluminiu slefuit, piele naturala, materiale textil de culoare alba si suprafete cu aspect de metal lichid.

Pentru afisarea informatiilor este utilizata retroproiectarea pe panoul de instrumente. Informatiile afisate in fata soferului au fost grupate in trei zone, fapt care elimina incarcarea inutila a campului vizual si ii permite acestuia sa se concentreze asupra senzatiilor din timpul conducerii.

Colorado Rally, indiciu pentru pick-up-ul global

Prototipul Colorado Rally, cu tractiune integrala si cabina dubla, prezentat in premiera mondiala la Salonul Auto International de la Buenos Aires, dispune de jante de 18 inch, din aluminiu, cu pneuri adaptate deplasarilor de teren acoperit cu noroi si amortizoare specifice autovehiculelor pentru competitii off-road.

Rally este a doua versiune a conceptului camionetei Colorado. Prima versiune a modelului de prezentare Colorado a fost expusa in premiera la Salonul Auto de la Bangkok, in luna aprilie a acestui an.

Farurile de dimensiuni mari, cu tehnologie LED, grila radiatorului dubla specifica marcii Chevrolet, o capota a motorului sculptata si aripile puternice, armate cu fibra de sticla, definesc partea din fata a modelului Colorado. Cate doua lumini suplimentare, amplasate pe marginea frontala a acoperisului si pe oglinzile laterale, geamurile acrilice specifice autovehicule de curse, cu fante de aer si carligele de remorcare, fata si spate, scot in evidenta caracteristicile off-road ale autovehiculului.

Prototipul Colorado Rally este propulsat de un motor turbo diesel cu o cilindree de 2,8 litri si este dotat cu doua troliuri de 5,5 Cai Putere, integrate in barele de protectie fata si spate.

Interiorul este dominat de o culoare de cenusiu inchis, care contrasteaza cu vopseaua argintie a celulei de siguranta a cabinei si detaliile metalizate. Scaunele sunt tapitate cu neopren si au cusaturi de culoare portocalie, iar partea superioara a panoului de instrumente este imbracata in piele texturata.

Un volan performant, creat pentru manevre agresive, asista soferul la deplasarea pe teren accidentat. Acesta este prevazut cu LED-uri integrate, care functioneaza ca un tahometru cu afisare rapida.

Masina are si un sistem specific pentru stingerea incendiilor.

Volt e gata de lansare si in Europa

La standul Chevrolet se afla si modelul electric cu generator pe benzina Volt, care pana finalul lui 2011 va incepe sa fie comercializat in cateva tari din Europa, neincluzand aici si Romania.

Pretul lui Chevrolet Volt este de 41.950 euro in Germania, inclusiv TVA, cu 950 euro mai mic decat al Ampera. Constructorul spune ca Volt va avea preturi similare si in alte piete europene. Volt este fabricat in uzina Hamtramck din Michigan, SUA, iar bateriile litiu-ion sunt produse in fabrica Brownstone Township tot din Michigan.

Masina dispune de un sistem de propulsie electric ce dezvolta 150 Cai Putere (CP)/111 kW si un cuplu maxim de 370 Newton-metru. Daca au fost complet incarcate, timp de trei ore la o priza de 220-230 V, bateriile litiu-ion de 16 kWh pot asigura energia necesara pentru parcurgerea a 40 pana la 80 de kilometri.

Un motor pe benzina invarte un generator si asigura astfel energie trenului de rulare electric pentru inca 450 de kilometri. 0-100.ro a publicat un scurt test drive cu Opel Ampera, „fratele” lui Chevrolet Volt, si il poti vedea aici.

Corespondenta de la Salonul Auto de la Frankfurt. Poti citi aici toate stirile asociate acestui eveniment sau accesand rubrica Frankfurt 2011 special creata in capul sitului.

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu