Dacia va lansa primele sale masini hibride la sfarsitul anului 2012 sau inceput de 2013, cu tehnologie Start&Stop, care opreste automat motorul la semafor sau in aglomeratie si il reporneste, tot automat, cand soferul intentioneaza sa puna masina in miscare. Tehnologia se numeste concret micro hibrid 1, reiese din declaratii ale unor oficiali ai companiei Rombat, furnizor de baterii al Dacia.
Acestia au spus, intr-o conferinta de presa organizata pentru a lansa baterii Terra HD, ca acumulatorii pentru masinile hibride Dacia trebuie sa fie gata de livrare catre client (Dacia) in 2012-2013. Este vorba despre o tehnologie de intrare in gama in ceea ce priveste automobilele hibride, respectiv micro hibrid 1, adica masini echipate cu tehnologie Start&Stop, care opreste automat motorul cand masina sta pe loc la semafor sau in aglomeratie si il reporneste tot automat cand soferul intentioneaza sa demareze (la eliberarea pedalei de frana la masinile automate sau la apasarea ambreiajului la vehiculele cu transimisii manuale).
Mai exista si micro hibrid 2, care presupune existenta unui sistem Start&Stop in asociere cu un sistem de recuperare a energiei la franare (pe principiul dinamului de bicicleta). In prima faza, in cazul Dacia, vorbim totusi de micro hibrid 1.
Pentru a incepe fabricatia de baterii pentru masini hibride (tehnologie micro hibrid) , Rombat a demarat o investitie de 16 milioane euro la Bistrita, jumatate din bani provenind de la stat, iar cealalta jumatate din resurse proprii ale companiei. Noua uzina pentru baterii speciale pentru tehnologia micro hibrid va fi functionala in 2012.
Rombat Bistrita are in portofoliu peste 500 de tipuri de baterii, toate plumb-acid, iar capacitatea de productie anuala a companiei este de 2,3 milioane de baterii. Cea mai mare piata de export a Rombat este Franta, unde livreaza anual circa un milion de, avand o cota de piata de 10-12%.
Pe langa Franta, Rombat mai exporta si in Spania, Portugalia, Italia, Grecia si Republica Moldova si este furnizor regional pentru fabricile Renault din Romania, Rusia si Iran, precum si pentru uzina grupului PSA Peugeot Citroen din Slovacia – deci producatorii auto de prim montaj (OEM) pentru care va livra si acumulatori pentru automobile hibride.