Acasa BMW Frankfurt 2011: BMW pune pe tapet noul M5, noul Seria 1 si conceptele i3 si i8, plus alte noutati

Frankfurt 2011: BMW pune pe tapet noul M5, noul Seria 1 si conceptele i3 si i8, plus alte noutati

de Vlad Barza

Sigla BMW (sursa - 0-100.ro)

Pentru Salonul Auto de la Frankfurt (13-25 septembrie) BMW a pregatit o sumedenie de noutati: noul M5, noul Seria 1, conceptele i3 si i8 care anunta o directie complet noua pentru BMW, precum si alte noutati pentru mai multe modele existente deja in gama. La ei acasa, germanii de la BMW lanseaza si o versiune de inalta eficienta a limuzinei Seria 5 si una similara pentru X1, ambele purtand indicativul EfficientDynamics Edition. De asemenea, tractiunea integrala BMW xDrive debuteaza pe modelele Seria 6 Coupe si Seria 6 Cabrio.

Dupa ce si-au facut debutul ca idei pentru mai tarziu in 2009, tot la Frankfurt, inovatiile BMW vor fi prezentate si de aceasta data intr-o aparitie comuna pe marcile BMW, MINI si Rolls-Royce.

Pentru a-si expune noutatile BMW are un spatiu de 12.000 de metri patrati in cadrul complexului expozitional Messe Frankfurt unde se tine Salonul. Un circuit cu o lungime de mai multe sute de metri, care incercuieste intregul spatiu expozitional, permite celor interesati sa conduca masinile marcii chiar la stand.

Aparitia comuna a tuturor marcilor BMW Group include, in acest an, prezentarea in premiera a sub-brand-ului BMW i prin debutul mondial BMW i3 Concept si BMW i8 Concept. Cele doua vehicule ofera informatii concrete despre primele modele de serie BMW i. Primul exemplar BMW i3 va parasi linia de productie in 2013, la uzina BMW din Leipzig, in timp ce BMW i8 va ajunge pe sosele la putin timp dupa aceea, potrivit BMW.

BMW i3 Concept, cunoscut pana acum drept Megacity Vehicle, raspunde provocarilor viitoare ale mobilitatii in mediile urbane si este primul automobil electric premium care interpreteaza atuurile specifice BMW. Are o autonomie de pana la 160 km si se reincarca in sase ore. BMW i8 Concept reprezinta cea mai noua generatie a masinilor sport: eficienta, inteligenta si inovatoare. Datorita conceptului de hibrid plug-in, i8 combina un motor cu ardere interna si o transmisie electrica pentru performante de top si consum foarte redus de carburant. Aceasta masina poate accelera de la 0 la 100 km/h in 4,6 secunde, iar consumul mediu este de 2,7 litri de motorina/100 km. Pe larg despre i8 si i3 poti citi aici.

Noul BMW Seria 1 va fi prezentat publicului larg tot la Frankfurt. Primele teste cu masina au aparut deja in cateva publicatii locale si internationale, iar in aceasta toamna primele exemplare vor incepe sa circule si pe strazile din Romania. Preturile masinii pentru piata locala au fost deja anuntate, porneste de la 25.668 euro, inclusiv TVA.

click aici pentru galeria foto cu noul BMW Seria 1

Acum spatiul pentru picioare, atat in fata, cat si in spate, este mai generos decat cel oferit de generatia anterioara. Capacitatea portbagajului a fost marita cu 30 de litri, la un total de 360 de litri. Optional, toate variantele de motorizare pot fi combinate cu o transmisie automata cu opt trepte, o dotare unica in segmentul compact. Alte dotari disponibile includ o directie sport variabila si o gama extinsa de tehnologii BMW ConnectedDrive – sistemele de ultima ora pentru asistarea conducatorului.

Printre noile echipamente prezentate in premiera la BMW Seria 1 sunt sistemul de informare cu privire la limita de viteza legala, care include No-Passing Info (informare referitoare la interzicerea depasirii) si noua versiune Lane Departure Warning System (sistem de avertizare la parasirea neintentionate a benzii de circulatie), care acum include Collision Warning (avertizare in caz de coliziune).

In cazul M5 principala noutate este ca BMW a renuntat la celebrul motor V10 fara turbo pentru un V8 supraalimentat cu doua turbine – mai puternic si mai prietenos cu mediul. Noul propulsor biturbo V8, de 4,4 litri, dezvolta 560 Cai Putere (CP) intre 6.000 si 7.000 de rotatii pe minut (rpm), un cuplu maxim de 680 Nm intre 1.500-5.750 rpm si poate trimite masina la 100 km/h in 4,4 secunde. Acceleratia pana la 200 km/h, cu start de de loc, dureaza 13 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h, iar cu o optiune speciala (M Driver’s Package) viteza de top poate fi de305 km/h.

click aici pentru galeria foto cu noul BMW M5

Potrivit BMW, M5 cere in medie 9,9 litri de benzina pentru 100 de kilometri parcursi. Emisiile de dioxid de carbon pe kilometru sunt de 232 de grame.

Motorul este pus in valoare de o transmisie robotizata Drivelogic, cu dublu ambreiaj si sapte viteze. Trasmisia trimite puterea exclusiv rotilor din spate. Tehnologic vorbind noul M5 este mai sofisticat ca niciodata. Distributia cuplului intre rotile din spate se face variabil, permanent, in functie de informatii primite de la diferential, sistemul de control al tractiunii si pedala de acceleratie.

Masina are volan sport M, suspensie M, interior si exterior cu aspect mai sportiv si setari specifice M. In premiera, de pe sigla M de pe volan soferul poate alege intre doua tipuri de setari pe care si le poate configura singur dupa cum doreste.

BMW 520 EfficientDynamics Edition si BMW X1 EfficientDynamics Edition dispun de un motor turbo diesel de 2 litri. In cazul Seria 5 livreaza 184 Cai Putere, iar consumul mediu de combustibil in ciclul de testare EU este de aproximativ 4,5 litri/100 kilometri.

Pe langa editia adusa tribut eficientei, pe Seria 5 debuteaza noi motorizari, marcate de indicativele 520i si 528i. In premiera este disponibil BMW 550i Touring (break), propulsat de un motor V8 de 4,4 litri ce dezvolta 407 Cai Putere, acelasi de pe modelul 650i Cabrio care a intrat in garajul nostru.

click aici pentru galeria foto cu BMW Seria 6 Cabrio testat de 0-100.ro

Pe BMW X1 EfficientDynamics Edition propulsorul diesel de 2 litri furnizeaza 163 CP, iar consumul mediu este tot ca la Seria 5, 4,5 litri motorina/100 km, in timp ce emisiile de dioxid de carbon pe kilometru se ridica la 119 grame/km.

De asemenea, un motor nou dezvoltat, pe benzina, cu patru cilindri si tehnologie BMW TwinPower Turbo isi face debutul pe X1. Propulsorul de 2 litri dezvolta 184 Cai Putere se afla in echiparea versiunilor BMW X1 xDrive20i si BMW X1 sDrive20i (doar cu tractiune spate).

BMW Seria 6 Coupe si Seria 6 Convertible primesc o noua motorizare diesel, biturbo, de 3 litri, care dezvolta 313 Cai Putere. Pe motorizarea de top pe benzina, V8 de 4,4 litri, debuteaza sistemul de tractiune integrala xDrive (indicativul 650i xDrive).

Pe anumite modele debuteaza si noua generatie de sistem Head-Up Display, care proiecteaza o holograma pe parbriz cu informatiile esentiale pentru sofer.

Cele mai recente accesorii BMW Performance vor fi prezentate de asemenea la Frankfurt. Pentru prima data aceste echipamente vor fi disponibile pentru BMW Seria 1 M Coupe, BMW X5 M si X6 M, dar si pentru noul BMW Seria 1. Aceste accesorii sunt oferite pentru a imbunatati performantele dinamice ale noului model, dar asigura si imbunatatiri in ceea ce priveste designul sportiv la interior sau exterior.

Un prototip BMW Performance prefigureaza posibilitatile extinse de personalizare ale noului BMW Seria 1. Acesta este echipat cu pachetul aerodinamic BMW Performance, o suspensie BMW Performance, un sistem nou de franare de 18 inch cu masa redusa si rezistenta suplimentara la temperaturi inalte, jante de aliaj usor de 19 inch si un volan BMW Performance.

Lasa un comentariu