Exista 2-3 mari concursuri de eleganta auto celebre in intreaga lume, iar importanta lor pare sa creasca de la an la an. Daca in mod traditional competitiile de acest gen au in centrul atentiei masini vechi, valoroase si care au facut istorie, editia 2011 a concursului de eleganta auto de la Pebble Beach, California, atrage atentia mai degraba prin multimea de masini noi prezentate cu aceasta ocazie, unele dezvaluite chiar in premiera mondiala.
Sigur ca marele eveniment nu si-a pierdut esenta. Masina castigatoare a editiei din 2011 este Voisin C-25 Aerodyne din 1934. Doar 28 de masini C-25 au fost produse, fiind astfel un model foarte rar si scump. Indicativul Aerodyne se refera la o varianta a masinii. Printre cele 28 produse se mai numara versiuni Cimier si Clariere.
Noul Lexus GS
Revenind la masinile moderne, Lexus a prezentat noua generatie a limuzinei medii GS, care concureaza cu BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa E, Infiniti M si Audi A6. Noul GS dispune de un motor V6 pe benzina de 3,5 litri ce dezvolta 310 Cai Putere (CP) la 6.400 rotatii pe minut (rpm) si un cuplu maxim de 375 Newton-metru (Nm) la 4.800 rpm. Acest motor este pus in valoare de o transmisie automata cu sase viteze. Astfel echipat, Lexus GS accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,7 secunde. Din 2012 va fi disponibila si o varianta hibrida, precum si o versiune F-Sport.
click aici pentru galeria foto
Masina poate „lucra” in trei moduri: ECO (adapteaza raspunsul acceleratiei, transmisia, incalzirea in scaune si climatizarea pentru economie de carburant, iar iluminarea din panoul de instrumente devine albastra), Sport S (acceleratia si transmisia exploateaza la maximum motorul, iar iluminarea din bord devine rosie) si Sport S+ (disponibila doar pe unele versiuni, aceasta functie seteaza sportiv, in plus fata de modul Sport, si suspensia, directia, si sistemul electronic de control al stabilitatii).
Masina are 4.850 mm lungime, 1.840 mm latime, 1.455 mm inaltime si doua variante de ampatament, de 1.575 mm, respectiv 1.590 mm, pastrand astfel dimensiunile modelului pe care-l inlocuieste. Doar ecartamentul a crescut (cu 40 mm pentru rotile din fata si cu 50 mm pentru cele din spate). Desi dimensiunile au fost pastrate, Lexus noteaza ca acum habitaclul masinii este mai spatios, iar capacitatea de incarcare a portbagajului a crescut cu 25%.
Noul Lexus GS vine standard cu 10 airbag-uri, dintre care doua pentru genunchii soferului si pasagerului din dreapta acestuia. In rest, limuzina medie a Lexus vine cu dotari standard sau optionale similare concurentilor sai (sistem de franare automata cu doua secunde inainte de impact, prevenire a parasirii nedorite a benzii de circulatie si avertizare in caz ca asta se intampla, monitorizarea unghiurilor moarte, Head-Up Display si Night Vision).
Instalatia audio are standard un sistem de sunet 5.1, iar optional poate fi comandat un sistem 7.1 marca Mark Levinson (de 835 W, cu 17 difuzoare). Ambele suporta MP3 si conectivitate Bluetooth.
O versiune cu tractiune integrala (GS350AWD) va fi disponibila doar in Rusia, Ucraina si Kazahstan. Aceasta va putea trimite puterea catre rotile fata-spate in proportie de 50% cu 50% (standard) pana la un maximum de 30% cu 70%, in functie de conditiile de drum si de stilul de sofat.
Infiniti JX
Infiniti a prezentat SUV-ul cu 7 locuri JX. Automobilul este deocamdata un concept, dar unul gata sa intre in productie cu modificari minime. Masina de serie va intra la vanzare la inceputul anului 2012.
click aici pentru galeria foto
Producatorul promite ca automobilul va oferi cel mai bun loc pentru pasageri din segmentul sau (SUV-uri medii-mari), iar accesul la al treilea rand de scaune se va face usor deoarece scaunele de pe al doilea rand se vor ridica si inainta foarte usor, lasand astfel posibilitatea unui acces facil catre locurile din portbagaj.
Varianta de productie va dispune de un sistem audio Bose cu 14 difuzoare.
Infiniti JX va fi primul automobil al marcii nipone care va dispune de o transmisie cu variatie continua (CVT). Aceasta va avea setari sportive, dar va fi economica, potrivit producatorului auto. Mai multe detalii despre masina vor fi anuntate in noiembrie, cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles. Aceasta transmisie va fi asociata unui motor V6, iar tractiunea va fi ori 4×4 ori doar pe rotile din fata.
Cadillac Ciel
Termenul Ciel vine din franceza, la fel ca si originile marcii americane Cadillac, si inseamna „cer” – o denumire sugestiva pentru acest automobil premium decapotabil.
click aici pentru galeria foto
Desi este mult mai departe de a vedea lumina liniilor de fabricatie decat cele doua masini de mai sus, Lexus GS si Infiniti JX, Ciel este o dovada „in carne si oase” a faptului ca General Motors nu renunta sa lupte pentru a transforma marca sa premium Cadillac intr-un proiect cu adevarat viabil.
Conceptul Ciel este simplu si dramatic, afisand faruri si stopuri verticale, la fel ca automobilele care au marcat istoria Cadillac. Conform cu trasaturile estetice si de gabarit ale marcii, Ciel are peste 5 metri lungime (5.174 mm), 1968 mm latime, 1.270 mm inaltime si un apatament de 3.175 mm.
Masina este propulsata de un motor V6 pe benzina, de 3,6 litri, cu injectie directa si doua turbine, care dezvolta o putere totala de 317 CP si un cuplu maxim de 583 Nm. Propulsorul este ajutat de un motor electric, alimentat de la o baterie litiu-ion, capabil sa propulseze singur masina la viteze mici.
SSC Tuatara
O alta demonstratie de forta este Shelby SuperCars Tuatara sau, mai simplu spus, SSC Tuatara. Creata de Jason Castriota, aceasta masina sport americana se remarca prin designul agresiv si prin specificatii tehnice impresionante. Pana si numele inspira fiori. Tuatara este denumirea unei soparle care traieste in Noua Zeelanda, descendenta a dinozaurilor.
Automobilul este inca in dezvoltare, dar are sanse mari sa ajunga sa fie produs intr-o serie limitata si vandut pentru sume exorbitante. Modelul SSC Tuatara este propulsat de un motor pe benzina biturbo, V8, de 7 litri, capabil sa furnizeze circa 1.350 CP, potrivit constructorului sau.
Motorul poate fi pus in valoare fie de o transmisie manuala cu sapte viteze, fie de una automatizata cu acelasi numar de viteze. Viteza maxima speculata este de peste 440 km/h.
click aici pentru galeria foto
Aceste patru masini si-au facut debutul fizic in premiera mondiala in fata unui public numeros si pasionat de automobile valoroase, dar pe langa ele au mai ocupat pozitii importante pe gazonul verde si alte automobile-concept create special pentru evenimente exclusiviste precum concursurile de eleganta auto si pentru mai popularele saloane auto internationale.