Acasa Foto VIDEO, FOTO: Mercedes a prezentat SLK 55 AMG, care vine in Romania de la circa 76.000 euro cu TVA

VIDEO, FOTO: Mercedes a prezentat SLK 55 AMG, care vine in Romania de la circa 76.000 euro cu TVA

de Adrian Mitrea

Mercedes-Benz SLK 55 AMG (sursa - Daimler)

Mercedes-Benz a prezentat versiunea de performanta a decapotabilei SLK, denumita SLK 55 AMG, masina ce va fi lansata in primul trimestru al anului 2012 si in Romania, avand un pret de pornire de circa 76.000 euro, inclusiv TVA. Pana cand BMW va lansa Z4 M, cel mai important rival al SLK 55 AMG ramane Z4 sDrive35is, mai lent cu 0,2 secunde pana la 100 km/h.

Pe langa varianta standard, clientii vor putea opta pentru un pachet optional de manevrabilitate AMG (4.650 euro). O versiune exclusivista a SLK 55 AMG va fi de asemenea disponibila inca de la lansare, denumita Edition 1 (care va costa circa 90.000 euro, inclusiv TVA).

click aici pentru galeria foto

Mercedes-Benz SLK dispune de un motor V8 de 5,5 litri (5.461 cmc) ce dezvolta 310 kW/422 Cai Putere (CP) la 6.800 rotatii pe minut (rpm) si un cuplu maxim de 540 Newton-metru (Nm) la 4.500 rpm. Consumul mediu declarat de producator este de 8,4 litri de benzina/100 km, iar emisiile de CO2/km sunt de 195 grame.

SLK 55 AMG accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,6 secunde si atinge o viteza maxima de 250 km/h (limitata electronic).

Propulsor V8 de sub capota este aspirat (fara turbo) si poarta numele de cod M152, fiind foarte apropiat tehnologic de propulsorul M157 (biturbo) de pe modelele E 63 AMG, CLS 63 AMG, S63 AMG si CL63 AMG.

Mercedes spune ca motorul reuseste sa obtina valori mici de consum pentru clasa lui pentru ca atunci cand transmisia este comutata in pozitia C (Controlled Efficiency) functioneaza doar patru cilindri din cei opt (valvele celorlalte patru pistoane sunt inchise, iar alimentarea cu combustibil oprita). Aceasta optiune poate fi mentinuta atata timp cat motorul se afla intre 800 si 3.600 rpm. Dupa acest prag sunt activati instant (in 30 milisecunde) si ceilalti patru cilindri.

Presiunea cu care injectat carburantul in camera de ardere variaza intre 100 si 200 bari, in functie de nevoie. De asemenea, SLK 55 AMG dispune si de sistemul Start&Stop, care opreste automat motorul cand masina sta la semafor sau in aglomeratie si il reporneste tot automat cand soferul intentioneaza sa puna masina in miscare (la eliberarea pedalei de frana).

Sistemul de esapament are niste flapsuri care controleaza evacuarea gazelor si sunetul, astfel ca masina este foarte silentioasa (flapsuri inchise) cand motorul sta sub pragul de 2.000 rpm, iar la accelerare sunetul devine puternic (flapsuri deschise la 15, 30 sau 50 de grade, in functie de apasarea acceleratiei).

Transmisia este automata cu sapte viteze (7G-Tronic) si poate lucra in trei moduri (C – Controlled Efficiency, S – Sport si M – Manual).

In rest, masina pastreaza aceleasi caracteristici ca versiunile SLK cu motoare mai mici. Plafonul se pliaza in mai putin de 20 de secunde, iar acoperisul este dintr-o sticla a carei transparenta poate fi controlata electronic.

Lasa un comentariu