Volkswagen a prezentat versiunea de serie a masinii up!, care devine cel mai mic model din gama constructorului auto german, fiind un urmas simbolic pentru Lupo si rival pentru automobile ca Renault Twingo si Fiat 500. Ca o premiera in categoria masinilor de oras (segmentul A), Volkswagen up! vine cu un sistem de franare automata in cazul unei coliziuni iminente cu vehiculul din fata.
Modelul up! va fi lansat in decembrie, insa pretul nu a fost inca anuntat. Oricum, acest model va fi cel mai accesibil Volkswagen, iar pretul este asteptat sa porneasca de la mult sub 10.000 de euro. up! va sta si la baza unor modele similare ce vor purta siglele Skoda si Seat.
Masina are 3,54 metri lungime, 1,64 metri latime, iar rotile plasate la extremitatile caroseriei ii asigura un ampatament de 2,42 metri. Portbagajul afiseaza o valoare de top in clasa A: 251 litri (951 litri cu spatarul locurilor din spate rabatat).
click aici pentru galeria foto
Prin lansarea lui up! in decembrie, Volkswagen reintra in lupta pentru suprematie in clasa A, in care in trecut a luptat Lupo. In timpul scurs de atunci, majoritatea companiilor auto rivale au lansat masini de oras care s-au bucurat de un succes neasteptat pe piata. Fiat 500, tripleta Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo si Renault Twingo sunt doar cateva exemple.
Pe Volkswagen up! debuteaza o noua generatie de motoare cu trei cilindri, de 1 litru, ce vin cu doua variante de putere: 60 Cai Putere (CP), respectiv 75 CP. Va exista si o versiune adaptata la functionarea pe gaz a acestui motor, care va dezvolta 68 CP. Din 2013 va fi produsa si o versiune electrica a lui up!, potrivit fabricantului.
Producatorul spune ca asa cum Beetle a democratizat sofatul in anii ’50, la fel va face asta, inca o data, modelul up!. Masina a fost construita pornind de la cateva principii de baza cum ar fi siguranta tipica unei masini mai mari, spatiu maxim in interior cu amprenta minima la sol, grad ridicat de personalizare si conectivitate avansata.
Astfel, up! devine primul automobil de clasa A care dispune de sistem de franare automata, la viteze mai mici de 30 km/h. Posibilitatea producerii unei tamponari in oras, din neatentia soferului, este astfel diminuata.
In premiera pentru un model Volkswagen, sistemul de infotainment este detasabil si poate fi utilizat ca un PDA cu aplicatii orientate spre inlesnirea condusului. Volkswagen numeste sistemul Portable Infotainment Device (PID). Acesta a fost dezvoltat impreuna cu Navigon. PID poate servi ca sistem de navigatie, poate monitoriza functii esentiale ale masinii, afiseaza grafic distanta fata de vehiculele din jur la manevrele de parcare si multe altele.
Volkswagen foloseste expresia „micul gigant” pentru a descrie spatiul interior al masinii. Acelasi slogan a fost utilizat si de Daewoo cand a lansat Matiz.
Vor exista trei versiuni de echipare: take up!, move up! si high up!. Aceasta ultima versiune de top va putea fi comandata si in doua versiuni speciale: up! black si up! white!.
Volkswagen up! se trage din conceptul e-up!, prezentat in septembrie 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt. Desi Volkswagen nu a anuntat nimic in acest sens, varianta de serie a lui up! este asteptata sa debuteze fizic, in premiera mondiala, la Salonul de la Frankfurt din acest an (13-25 septembrie).