Acasa Ford Ford a constatat ca unul dintre cele mai moderne sisteme multimedia din industria auto e prea complicat pentru clienti

Ford a constatat ca unul dintre cele mai moderne sisteme multimedia din industria auto e prea complicat pentru clienti

de Vlad Barza

Ford Focus ST 2012 (sursa - 0-100.ro)

Ford are unul dintre cele mai moderne sisteme multimedia pe masinile sale, insa nu toti clientii se arata incantati de el din moment ce unii au mari probleme in a invata diversele comenzi ale touch-screen-ului si se plang de gradul mare de complexitate. Producatorii auto vor sa puna pe masini optiuni cu care clientii sunt obisnuiti pe telefoanele inteligente, insa tehnologiile trebuie introduse cu grija pentru a nu-i baga pe soferi in ceata si pentru a nu li se distrage excesiv atentia, arata o analiza a Financial Times.

Ford a lansat in 2007 iimpreuna cu Microsoft sistemul de infotainment Sync care permite soferilor sa opereze sistemul multimedia si telefonul mobil fara sa ia mainile de pe volan. Tehnologia a tot avansat, iar la final de 2010 Ford a pus pe masinile mai scumpe o versiune avansata de Sync numita MyFordTouch.

Pe un ecran tactil de 8 inch soferul poate controla reglaje legate de climatizare, utilizarea telefonului, a sistemului de navigatie, dar si a celui audio. Sistemul primeste comenzi vocale, se poate conecta si la internet, iar Ford l-a prezentat ca un imens pas inainte si ca unul dintre cele mai sofisticate sisteme de gen ale industriei auto.

Pentru unii clienti insa, mai ales cei in varsta, sistemul nu a fost un pas inainte, ci o mare enigma fiindca a fost prea complicat de utilizat din cauza uriasului numar de comenzi ce pot fi introduse.

Ford a cazut crunt in clasamentul satisfactiei clientilor alcatuit de respectata organizatie J D Power si pentru a mai repara situatia a trebuit sa ofere ore de training clientilor si sa compenseze dealerii care pun clientilor la dispozitie ore de training.

Si respectata revista americana Consumer Reports a conchis ca sistemul este mult mai complicat decat clasicele comenzi de la butoane. Concluzia revistei a fost sarcastica:  din cauza complexitatii la folosire soferii rostesc vorbe atat de urate incat nu se regasesc in vocabularul de 10.000 de cuvinte al sistemului MyFordTouch.

Si mai rau a fost ca problemele nu au venit doar fiindca oamenilor le-a fost greu sa se obisnuiasca, ci si pentru ca sistemul se tot bloca, ecranul nu mai raspundea si trebuia resetat, lucru extrem de enervant pentru orice sofer.

Ford spune ca a rezolvat „bug-urile” soft-ului si ca numarul celor care se plang a scazut imens. Problema care se pune este daca producatorii auto, dornici sa instaleze cele mai moderne tehnologii pe masinile lor, vor reusi sa se abtina si sa nu supra-incarce automobilele cu tehnologii care sa-i oboseasca pe ocupanti.

Financial Times noteaza ca masina – fiind mai scumpa si destinata sa fie folosita mult mai mult decat un smartphone – trebuie sa aiba o interfata placuta, are nevoie de multe update-uri de soft si de o relatie buna intre client si dealer. In aceste conditii, vorbim de un model nou de business, o incercare a industriei de a aduce pe masini internet si aplicatii cu care suntem obisnuiti pe smartphone-uri.

In viitor, la achizitionarea unei masini va conta si sistemul multimedia de pe ea, iar producatorii stiu asta si fac pasi importanti pentru a castiga de partea lor clientii care sunt mari fani ai tehnologiei.

Lasa un comentariu