Acasa Foto In garajul nostru: Infiniti FX30d

In garajul nostru: Infiniti FX30d

de Adrian Mitrea

Infiniti FX30d (sursa - 0-100.ro)

Infiniti e numele unei marci japoneze care inca suna a gol in mintea multora dintre noi, dar cu siguranta cine a vazut un FX pana acum l-a tinut bine minte, chiar daca nu stie prea multe despre el. Acest model este cel mai bine vandut Infiniti in Romania, iar mai nou poate fi comandat si cu o motorizare turbo diesel, economica. Dincolo de asta, acest model vine la un pret cu 15-20% mai mic decat al celor mai titrati rivali, dar propune o echipare similara. Infiniti FX30d este o masina surprinzator de placuta si nu are minusuri reale, dar are unele probleme comune cu multe dintre  SUV-urile medii si mari: franele par subdimensionate.

Concept

Inca de la introducerea pe piata a primei generatii FX, in 2003, japonezii de la Infiniti au aratat lumii intregi ca sunt capabili sa dea un raspuns ferm concurentilor germani, iar lucrurile au tot evoluat in favoarea acestei tinere marci auto asiatice.

click aici pentru galeria foto

Intr-o lume in care BMW X6 cunoaste vanzari la care nici macar constructorul nu spera, Nissan, parintele Infiniti, s-a gandit sa-si foloseasca experienta pe care o are in materie de vehicule 4×4 pentru a produce un SUV mai bun decat tot ce ofera concurenta. Dintr-o sumedenie de puncte de vedere a si reusit, iar FX pare sa fie cel mai bun SUV-coupe de pe piata.

Design

Designerii si inginerii europeni ar trebui sa puna mana pe carnetel si sa ia notite, pentru ca Infiniti FX30d este cu peste 15-20% mai ieftin decat cele mai titrate SUV-uri concurente si nu prea are minusuri altele decat cele tipice segmentului.

Estetic vorbind, masina asta seamana cu un animal marin imens plecat in larg sa inspaimante pestii mai mici. Cam asta e si efectul pe care il are asupra celorlalti soferi. Toate liniile sunt curbate si se impletesc armonios pentru a transmite fiori.

Pe cat de agresiv este exteriorul, pe atat de sublim e habitaclul. Dupa ce pasesti in interior descoperi ca rechinul asta japonez nu miroase a peste si nici n-are colti.

Tehnologie, confort si dotari

Cabina este un fel de templu tehnologizat ce te rasfata cu materiale dintre cele mai bune, iar atentia la detalii e impresionanta. De exemplu, modelul tapiteriei arata ca la masinile de lux de doua ori mai scumpe, iar liniile care genereaza micile romburi in relief au dublu rol: sa-ti lase pielea sa respire si sa nu-ti afecteze prea tare circulatia sangelui daca petreci mult timp in masina. Este unul dintre motivele pentru care cobori odihnit din SUV-ul asta.

Interior Infiniti FX30d (sursa - 0-100.ro)Insertiile din lemn de artar si aluminiu, alaturi de mirosul fin de piele completeaza platoul cu senzatii deosebite de la bord.

Scaunele si volanul au reglaje electrice multiple, iar cand cobori sau urci se pozitioneaza singure pentru a-ti face iesirea si intrarea mai facile.

O nota deosebita este data de forma capotei, usor bombata si curbata, care se vede de la volan. Te curpinde o stare permanenta de contemplare si parca te face sa tanjesti dupa era in care masinile aveau capote imense si musculoase vizibile de pe locurile din fata.

Instalatia audio Bose Premium este printre cele mai bune din segment (cu subwoofer in locul rotii de rezerva) si impreuna cu sistemul Conectiviti+ transforma parca bordul intr-un mic pupitru de la NASA. La prima vedere aglomeratia de butoane e coplesitoare, dar logica functiilor te face sa treci destul de repede peste prima impresie. Chiar si asa, ajungi sa folosesti fara inhibitii toate functiile masinii abia dupa mai multe zile de exersare.

La fel ca si fratele mai mic Infiniti EX, FX are patru camere de luat vederi, in fata, spate si sub oglinzi, pentru a crea o imagine de 360 de grade in jurul masinii, transformand orice parcare intr-o joaca. Experienta e tipica jocurilor cu masini din anii ’90. Daca faci abstractie de aceste camere de luat vederi, manevrarea masinii devine chiar dificila pentru ca vizibilitatea e cam redusa de la jumatate spre spate.

Comenzi pe volan Infiniti FX30d (sursa - 0-100.ro)Despre tehnologiile de pe masina as putea scrie pana maine, dar nu insist inutil pe dotari obisnuite in aceasta clasa.

As zice totusi doua vorbe despre tehnologia pilotului automat. Utilizand senzori si o camera video plasata in partea superioara a parbrizului, sistemul calculeaza permanent distanta in raport cu automobilul din fata si simuleaza intocmai miscarile acestuia. Cu alte cuvinte, daca esti pe pilot automat si masina din fata opreste din cine stie ce motiv, Infiniti FX face acelasi lucru, complet automat, si e in stare sa reporneasca tot singur daca asta face si automobilul din fata.

La aceasta tehnologie se adauga cele care previn parasirea nedorita a benzii de circulatie, avertizand soferul si actionand usor asupra volanului, automat, pentru a restabili o pozitie corecta a masinii pe carosabil.

Pe sosea

Daca faci abstractie de toata electronica, Infiniti FX ramane oricum o masina adevarata. Acest automobil e bine construit si reglat cum trebuie pentru a-l conduce cu placere. Motorul turbo diesel de 3 litri dezvolta 238 de Cai Putere (CP) si un cuplu maxim de 550 Newton-metru – valori suficiente pentru ca SUV-ul de peste doua tone sa atinga 100 km/h in 8,3 secunde. Transmisia automata cu sapte viteze raspunde foarte prompt la orice comanda si exploateaza eficient motorul. Are si mod sport si padele padele de comanda in spatele volanului in caz ca vrei sa conduci mai agresiv.

Infiniti FX30d (sursa - 0-100.ro)Masina sta exemplar pe viraje si se inclina foarte putin. N-ai zice ca te afli la volanul unui SUV. Manevrabilitatea este sporita si de sistemul 4×4 bine adaptat la conditii de rulare pe asfalt. Despre comportamentul in teren accidentat nu prea are rost sa vorbim pentru ca FX este creat pentru sosea, iar tractiunea integrala si garda la sol mai mare nu sunt bune decat la mersul prin zapada mare. Ar fi si pacat sa te apuci sa faci off road cu o masina ca asta…

In pofida comportamentului rutier nesperat de precis si agil, gabaritul si greutatea se fac simtite la franare. Senzatia de neputinta a franelor e accentuata de miscarea artificiala a pedalei. Oricum, asta nu e un minus tipic acestui model, ci aproape oricarui SUV din categoria lui FX.

Un alt minus ar fi capacitatea portbagajului: doar 410 litri, cat la un Citroen C4.

Consumul mediu este de pana in 10 litri de motorina pentru 100 de kilometri parcursi, iar in oras nu vezi pe bord valori mai mari de 14 litri/100 km, orice ai face. Interesant e ca diferenta dintre regimul de mers extraurban si cel urban nu exista fluctiatii foarte mari.

Concurenti

Infiniti FX se vrea un SUV cu aspect de coupe, iar cel mai apropiat rival al sau este BMW X6. Totusi, FX este un SUV de dimensiuni medii si poate fi considerat concurent si pentru modele precum BMW X5, Porsche Cayenne, Audi Q5, Mercedes-Benz Clasa M si Range Rover Sport.

Daca vrei o motorizare diesel mai slaba sau mai puternica trebuie sa cauti la concurenta, pentru ca pe modelele Infiniti exista doar un singur motor turbo diesel, cel de 3 litri si 238 CP. La versiunile pe benzina sta bine, exista doua motorizari.

Concluzii

In concluzie, dupa trei zile petrecute cu Infiniti FX, in care am mers 800 de kilometri si am stat la volan efectiv 18 ore, concluzia e una singura: la un pret de 67.400 de euro cu tot cu TVA, Infiniti FX30d este de departe cea mai buna alegere din segmentul SUV-urilor medii, fiind mai ieftin cu 15-20% decat concurentii directi si superior ca tinuta de drum, materiale si finisaje.

Tot ce trebuie sa faci ca sa te convingi de toate acestea este sa conduci un FX macar o data, iar din acel moment acolo masina-referinta pentru comparatii cu altele va fi aceasta, nu X6 si nici macar Cayenne.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Infiniti FX30d (sursa - 0-100.ro)

2 comentarii

Alui 14 iulie 2011 - 01:24

Cam urata(rau). Si cam inapoiata fata de X5 care are cutie automata cu 8 viteze si sistem de oprire a motorului la stationare, iar puterea e de 300 de cai la motorul de 3 litri. X5 4.0 d ( 3 litri, 306 cai) costa de la 63000. Infiniti incepe de la 67000.

Reply
alex jjj 4 decembrie 2013 - 00:55

esti varza. la 67000 e full de full. bmw ul incepe de la 63000 dar primesti o cheie si un volan fara airbag. daca citesti cu atentie iti dai seama…. dar ce sa faci daca suntem ciresari care prefera ics cinciu…

Reply

Lasa un comentariu