Peugeot a prezentat primele detalii despre versiunea hibrida a limuzinei de clasa medie 508, denumita 508 RXH, care isi va face debutul in fata publicului cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt (13-25 septembrie) si va fi disponibila in showroom-uri din primavara anului 2012. Automobilul are 200 Cai Putere (CP), tractiune 4×4 si poate rula si in mod 100% electric.
Tehnologia hibrida se numeste HYbrid4 si este montata in premiera pe modelul 3008 (3008 HYbrid4). Aceeasi solutie tehnica va sta si la baza modelului Citroen DS5, pe langa motorizarile conventionale disponibile.
Sistemul HYbrid4 este alcatuit dintr-un propulsor turbo diesel de 2 litri, cu filtru de particule (FAP), care dezvolta 163 Cai Putere (CP), si unul electric de 37 CP (200 CP in total). Masina poate rula exclusiv electric la viteze mici (in oras de exemplu), iar toate patru rotile pot avea tractiune, in caz de nevoie (4×4). Emisiile de dioxid de carbon ale Peugeot 508 RXH sunt de 109 grame pe kilometru, iar consumul mediu declarat de producator este de 4,2 litri de motorina pentru 100 km parcursi.
Sistemul de propulsie hibrid va putea fi comandat doar pe varianta break din primavara lui 2012, a anuntat constructorul auto francez.
Pentru a diferentia Peugeot 508 RXH de celelalte modele 508 sw (break), interiorul va beneficia de materiale superioare calitativ si combinatii unice de culori si texturi. De asemenea, in echiparea standard a variantelor hibride intra si jantele din aliaj de 18 inch, plafonul panoramic, scaunele din fata reglabile electric, geamurile fumurii, sistemul head up display, instalatia audio de top si navigatia de ultima generatie.
Grupul auto francez PSA Peugeot Citroen estimeaza ca va produce anual 100.000 de automobile hibride, pentru ambele marci, in perioada 2015-2020, ceea ce ar insemna sub 5% din vanzarile anuale ale grupului PSA.