Acasa Dacia Drumul masinilor Dacia de la fabrica spre clienti – Durata, mijloace de transport, cifre si mici pericole

Drumul masinilor Dacia de la fabrica spre clienti – Durata, mijloace de transport, cifre si mici pericole

de Vlad Barza

Duster coborat din tren (sursa - HotNews)

Dacia exporta lunar cam 25.000 de masini care sunt duse cu peste 50 de trenuri si 2.000 de camioane, iar la uzinele externe care asambleaza modele din gama Logan sunt trimise in special cu vaporul containere cu colectii de piese CKD. Trenul ramane de baza pentru trimiterea masinilor in Europa de Vest, iar calatoria dureaza cateva zile. Trenurile au cam 700 de metri lungime si sunt pazite cand stationeaza, iar ponderea masinilor care ajung la destinatie cu probleme din cauza transportului sau vandalilor este de sub 0,5% din total.

In Romania, Turcia si in unele tari din Europa centrala si de est, masinile Dacia sunt transportate cu camionul intr-un flux saptamanal de 55 de camioane pe plan intern si 495 pentru extern.

Trenul e de baza pentru destinatii din Europa de Vest si pentru portul Constanta de unde masinile sunt preluate de vapoare. Saptamanal merg cinci – sase trenuri catre Constanta si acelasi numar pentru Franta si Belgia, maxim doua trenuri merg spre Franta si Belgia, iar unul merge saptamanal in Germania. Trenurile cu masini au in medie 20 de vagoane, 700 m lungime si pot duce maxim 300 de vehicule. Descarcarea propru-zisa a unui tren intreg dureaza doua ore, insa cu tot cu verificarile ce se fac la masini inainte si dupa descarcare se ajunge la zece ore.

Tot zece ore dureaza in cel mai bun caz drumul de cateva sute de kilometri de la Mioveni la Constanta din cauza ca trenul cu masini trebuie sa dea prioritate celor cu pasageri, iar din cauza lucrarilor si restrictiilor nu poate fi parcurs traseul cel mai scurt.

Trenurile sunt in general pazite fiindca exista pericolul ca masinile sa fie vandalizate sau sa fie furate unele repere. Exista si posibilitatea ca unele masini sa fie avariate pe drum sau cand sunt manipulate la descarcare, insa compania de expeditii insarcinata cu transportul duce masinile la service-uri Dacia in Constanta pentru a remedia problemele. In medie, sub 0,5% dintre masini ajung la destinatie cu probleme.

O buna parte dintre masini ajung la dealeri prin transport multimodal (tren + vapor), acest lucru fiind valabil pentru Europa de Vest, Africa si tarile arabe.

Franta a fost principala destinatie de export de la lansarea Logan in septembrie 2004 si pana la final de 2010 (peste 200.000 de masini trimise). In Germania au ajuns peste 170.000 de unitati, Algeria si Turcia au trecut fiecare de 60.000 unitati. Italia si Spania au depasit 50.000.

In afara de vehiculele complete sunt trimise si colectii CKD de piese care sunt asamblate in cele opt uzine externe care scot masini pe platforma Logan. Camioanele sunt utilizate pentru expedierea de piese in Rusia si Iran (125 de camioane pe saptamana), in timp ce cu vapoarele sunt trimise saptamanal 88 de containere in Rusia, peste 70 in Maroc, 50 in Columbia, cate 15 in Brazilia si Africa de Sud si sase in India.

La uzina de la Mioveni piesele sunt stocate intr-un centru logistic de 150.000 mp in care lucreaza aproape 300 de angajati si in care sunt gestionate peste 5.300 de referinte unice.

1 comentariu

Dac 11 mai 2019 - 00:36

Pai si ce ne intereseaza pe noi romanii nu ai scris! Cat fac masinile pana la dealeri? 10 ore? Daca asta vrei sa spui, nu are nici o logica si nu poate fi mai departe de adevar!

Reply

Lasa un comentariu