Constructorul auto suedez Saab a primit o comanda de 582 de automobile din partea unei companii chineze, valoarea totala a contractului fiind de 13 milioane euro. Astfel, compania scandinava a anuntat ca are bani sa-si plateasca angajatii si unii furnizori.
Aceasta veste vine la nici o saptamana dupa ce Saab a anuntat ca nu are bani sa plateasca salariile angajatilor. Astfel, existenta chinuita micului producator auto suedez continua.
Saab are discutii cu investori pentru a asigura finantarea companiei pe termen scurt, dar nu promite ca aceste negocieri se vor incheia favorabil. Productia a fost oprita de la inceputul lunii aprilie pana la final de mai, a reluat-o cu greu, insa pe 20 iunie a oprit-o din nou, din lipsa de fonduri. In tot acest timp, compania a semnat intelegeri preliminare cu doua companii chineze, Zhejian Youngman si Pang Da, care au promis investitii de peste 200 milioane euro.
Miliardarul rus Vladimir Antonov, care s-a aratat dornic sa investeasca in Saab, inca asteapta ridicarea barierelor legale pentru a putea injecta capital in compania auto, pana acum fiind facut doar un singur pas, a anuntat Saab.
La fel ca si Antonov, cei doi investitori chinezi asteapta aprobari de la autoritati din Europa si China.
Pentru a cumpara Saab, olandezii de la Spyker, actualii proprietari, au platit ultimii bani catre GM in iulie 2010, cu zece zile inainte de termen. In total, Spyker a dat GM 400 milioane de dolari pentru Saab. Cele doua parti au semnat pe 23 februarie 2010 documentele finale pentru tranzactionarea marcii Saab, salvand astfel brandul suedez de la lichidare.
De atunci, Spyker a anuntat planuri marete pentru noua sa achizitie. Este vorba de relansarea modelului Saab 92 din anii ’50 si semnarea unui contract cu celebrul designer Jason Castriota, insa problemele financiare s-au tinut lant si mult-asteptata relansare pare ca are sanse minime sa se mai produca.