Acasa Piata Auto Varianta finala a noii taxe auto: Restituirea unei diferente dintre noua si vechea taxa, dar si plata acesteia la prima tranzactie pe noua legislatie

Varianta finala a noii taxe auto: Restituirea unei diferente dintre noua si vechea taxa, dar si plata acesteia la prima tranzactie pe noua legislatie

de Adrian Mitrea

Motor (sursa - Fiat)

Guvernul a ajuns la o varianta finala in privinta taxei auto, a declarat pentru 0-100.ro ministrul Mediului, Laszlo Borbely. Potrivit acestuia, cetatenii care au platit deja taxa pe poluare auto vor primi inapoi o diferenta de bani de 20-30% dintre varianta care va inra in curand in vigoare si sistemul de calcul pe baza caruia s-a facut plata initiala. Cele mai mari diferente de bani le vor primi, prin ANAF, proprietarii care au inmatriculat masini mai vechi. Toate masinile pentru care nu s-a platit taxa auto pana acum vor intra sub incidenta legii, iar cu ocazia primei schimbari de proprietar statul va percepe taxa auto de la cumparator.

„Am ajuns la o varianta finala a taxei auto si o vom publica si pe site, probabil, la inceputul saptamanii viitoare. (…) Taxa se da inapoi tuturor celor care au platit-o pana acum, intr-un procent de 20-30%, iar platile se vor face prin ANAF imediat dupa intrarea in vigoare a noii legi”, a spus Borbely.

Potrivit acestuia, la masinile cele mai noi, Euro 5, taxa auto nu a fost redusa.

Intrebat daca Guvernul intentioneaza pe viitor sa transforme taxa auto intr-un impozit anual, Borbely a spus ca aceasta varianta este luata in calcul, dar ca deocamdata se merge pe varianta actuala (taxa platita la prima inmatriculare pentru masinile nou intrate in parc si cu ocazia primei schimbari de proprietar pentru cele care n-au fost taxate niciodata – n.r.) pentru ca exista multi proprietari de masini mai vechi care nu-si permit un impozit anual mai mare.

Schimbari peste schimbari, declaratii care se bat in cap si repetarea sloganului „poluatorul plateste” sunt cateva din momentele care au marcat istoria complicata a taxei auto in Romania. Comerciantii de masini noi au cerut panicati taxe mai mari pentru second-hand in 2008 si le-au primit, iar CE ne-a trimis de mai multe ori atentionari pe motiv ca taxa discrimineaza anumite tipuri de masini. Au fost perioade cu proteste furioase ale soferilor, s-a vorbit despre inlocuirea taxei cu un impozit anual, insa cel mai constant lucru a fost ritmul innebunitor al modificarilor taxei in acesti patru ani. Pe larg despre modificarile taxei auto poti citi in acest articol.

Lasa un comentariu