BMW a prezentat a primele fotografii si informatii despre a cincea generatie a sedanului de inalta performanta M5, masina care va ajunge si in Romania in toamna acestui an, la un pret de peste 100.000 euro cu TVA inclusa. Noul BMW M5 dispune de un motor V8 pe benzina de 4,4 litri ce dezvolta 560 Cai Putere (CP) intre 6.000 si 7.000 de rotatii pe minut (rpm), un cuplu maxim de 680 Nm intre 1.500-5.750 rpm si poate trimite masina la 100 km/h in 4,4 secunde. Acceleratia pana la 200 km/h, cu start de de loc, dureaza 13 secunde.
Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h, iar cu o optiune speciala (M Driver’s Package) viteza de top poate fi de 305 km/h. Potrivit BMW, masina cere in medie 9,9 litri de benzina pentru 100 de kilometri parcursi. Emisiile de dioxid de carbon pe kilometru sunt de 232 de grame.
click aici pentru galeria foto
Motorul este pus in valoare de o transmisie robotizata Drivelogic, cu dublu ambreiaj si sapte viteze. Trasmisia trimite puterea exclusiv rotilor din spate. Tehnologic vorbind noul M5 este mai sofisticat ca niciodata. Distributia cuplului intre rotile din spate se face variabil, permanent, in functie de informatii primite de la diferential, sistemul de control al tractiunii si pedala de acceleratie.
Masina are volan sport M, suspensie M, interior si exterior cu aspect mai sportiv si setari specifice M. In premiera, de pe sigla M de pe volan soferul poate alege intre doua tipuri de setari pe care si le poate configura singur dupa cum doreste.
Presa auto internationala si blogurile dedicate BMW scriu ca masina va costa in Germania circa 100.000 euro, ceea ce inseamna ca in Romania va depasi acest prag data fiind valoarea TVA mai mare.
Principala noutate adusa de aceasta a cincea generatie a M5 vine de sub capota. BMW a renuntat la celebrul motor V10 fara turbo pentru un V8 supraalimentat cu doua turbine – mai puternic si mai prietenos cu mediul.
BMW lansa primul M5 in 1984, iar acum a venit vremea celei de-a cincea generatii. BMW a vandut in total 20.548 unitati M5 din generatia a patra (anterioara), in cei cinci ani de la lansare, dintre care 19.523 au fost versiuni sedan, iar restul de 1.025 au fost Touring (break). Versiunea break a M5 a fost lansata in 2007, cu doi ani mai tarziu fata de sedan. Sunt sanse mari ca noul BMW M5 sa nu mai aiba o versiune Touring, din cauza vanzarilor relativ slabe in comparatie cu sedanul, potrivit presei auto internationale. BMW nu a comunicat ceva oficial in acest sens.
Aflat la vanzare intre 2005 si 2010, automobilul BMW M5 care a iesit recent din productie a marcat un nou record de vanzari pentru M5, depasind chiar si generatia de dinainte, care s-a aflat pe piata timp de sase ani, nu cinci.