Unul dintre cele doua dirijabile Goodyear, denumite Spirit of Safety I si Spirit of Safety II, care survolau Europa pentru a promova siguranta rutiera, s-a prabusit in Germania. Pilotul a murit, iar cei trei pasageri aflati la bord, toti jurnalisti, au scapat cu viata dupa ce au sarit din aeronava. Dirijabilul este simbolul corporativ emblematic al Goodyear, iar turneul european Goodyear Safety Tour presupune trecerea dirijabilelor prin 20 de tari, inclusiv Romania.
Actiunea din Germania a fost suspendata. Contactati de 0-100.ro, oficialii Goodyear au declarat ca inca nu exista o pozitie oficiala privind continuarea sau stoparea turneului european.
Conform planurilor initiale, un dirijabil trebuie sa ajunga si in Romania in octombrie. Cativa reprezentanti ai presei centrale au primit invitatii pentru a se urca in aeronava.
Martorii accidentului si supravietuitorii povestesc ca mai intai s-a auzit o explozie puternica, iar mai apoi a inceput sa iasa fum si miros de combustibil din zona motoarelor. Aeronava era la 2-4 metri distanta de sol in acel moment, iar pilotul le-a spus pasagerilor sa sara, ceea ce au si facut. Ulterior dirijabilul a inceput sa ia altitudine, aflandu-se in flacari. Martorii povestesc ca au auzit tipetele pilotului pe masura ce aeronava se departa de sol. Dupa ce s-a ridicat considerabil, dirijabilul s-a prabusit.
Doi dintre supravietuitori sunt jurnalisti la postul de televiziune RTL, iar al treilea este fotograf la Bild.
Cele doua aeronave Goodyear participante la turneu sunt non-comerciale si reprezinta un vector de imagine pentru producatorul american de anvelope, ele fiind oferite ca suport televiziunilor pentru a realiza transmisii de la inaltimi de 200-400 metri.
Intr-o declaratie oficiala, Goodyear spune ca aeronava care s-a prabusit langa aerodromul Reichelsheim, in apropiere de Friedberg, Germania, apartinea Lightship Europe Ltd. si era inchiriata Goodyear special pentru turneul de promovare a sigurantei rutiere. Goodyear noteaza ca dirijabilul model A60 prabusit este diferit de cele trei aeronave GZ20A din SUA, fabricate la inceputul anilor ’90, pe care compania le va inlocui cu unele noi in urmatorii ani.