Acasa Dacia VIDEO: Dacia Duster de 850 CP face derapaje spectaculoase pe circuit. Inginerii o pregatesc pentru cursa

VIDEO: Dacia Duster de 850 CP face derapaje spectaculoase pe circuit. Inginerii o pregatesc pentru cursa

de Adrian Mitrea

Dacia Duster No Limit (sursa - Dacia)

Masina de competitie Dacia Duster No Limit, ce dezvolta 850 Cai Putere (CP), face derapaje spectaculoase pe circuit, iar inginerii lucreaza la ultimele reglaje pentru a o pregati pentru cea mai cunoscuta si mai dura cursa de coasta din lume, reiese din primul clip oficial cu autovehiculul. Competitia Pikes Peak International Hill Climb va avea loc in Colorado, Statele Unite ale Americii (SUA), iar modelul Dacia Duster No Limit va fi pilotat de Jean-Philippe Dayraut, pe 26 iunie.

Lansat in aprilie 2010, al saselea vehicul al Dacia, Duster, a fost pana in prezent comercializat in 127.000 de exemplare la nivel mondial, sub marca Dacia. Duster este autovehiculul cu care Dacia s-a lansat in competitii sportive celebre precum Trofeul Andros (cu Alain Prost, care a obtinut doua titluri de vicecampion), Raliul Aicha des Gazelles (unde masina s-a clasat pe locurile 2 si 3 in 2011).

click aici pentru galeria foto

Dacia Duster No Limit este adaptat de catre echipele de la Tork Engineering (conceptie, fabricatie, montaj, dezvoltare) si de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care ofera expertiza in ceea ce priveste competitiile auto pe toata durata proiectului si care furnizeaza anumite piese.

Duster No Limit este conceput conform regulamentului tehnic din categoria Unlimited unde concureaza vehiculul: fara limitari de putere sau de cilindree, fara constrangeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica.

Sub caroseria din fibra de sticla, Dacia Duster No Limit ascunde elemente sofisticate, radical diferite de cele standard:

  • motor de 850 CP, pregatit de catre Sodemo, pornind de la blocul motor Nissan VR 38 DETT (V6 de 3,8 litri) al Nissan GT-R. Motorul Dacia Duster No Limit este conceput pentru a maximiza performantele vehiculului in ciuda altitudinii la care urmeaza sa se desfasoare proba (altitudinea de pornire: 2.860 m/cea de sosire: 4.300 m);
  • o cutie de viteze Sadev, secventiala, cu 6 viteze, dezvoltata special pentru a putea sa foloseasca la maximum puterea motorului

Solutiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster No Limit nu sunt decat rareori permise de regulamentele de concurs. Prezinta particularitati care au fost validate in tunelul aerodinamic.

Jean-Philippe Dayraut visa de multa vreme sa participe la competitia de la Pikes Peak. El detine 6 titluri de Campion al Frantei in circuit (monopost si Super Touring) si este triplu castigator si detinator al titlului Trofeul Andros.

Cursa de coasta de la Pikes Peak este o proba unde motricitatea este foarte importanta si unde aderenta variaza in functie de portiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt si 50% din tronsoane neasfaltate.

Lasa un comentariu