Noul Chevrolet Aveo are un pret de pornire de 9.630 euro in Romania, inclusiv TVA, a anuntat importatorul marcii pe plan local. Masina este mai ieftina cu 1.630 euro fata de versiunea de baza a vechii generatii, are mai multe dotari, dar si un motor cu 14 Cai Putere (CP) mai putin. Sambata, 4 iunie, 0-100.ro va publica primele impresii de la volanul noului Aveo.
Noul Aveo are ca motorizare de baza un propulsor pe benzina de 1,2 litri ce dezvolta 70 CP, iar pe generatia pe care o inlocuieste aceeasi unitate dezvolta 84 CP, fiind si singurul motor disponibil pe versiunea cu cinci usi. Pe langa acest motor, varianta sedan a generatiei care iese de pe piata poate fi comandata si cu o unitate de 1,4 litri, de 100 CP.
Noul Chevrolet Aveo, cu cinci usi si sedan, vine cu patru motorizari si doua tipuri de transmisii, una manuala cu cinci viteze si una automata (Hydra-Matic) cu sase trepte. Cea manuala vine standard pentru orice motorizare, iar cea automata poate fi montata optional pe motorizarile de 1,4 litri (100 CP) si 1,6 litri (115 CP). O motorizare turbo diesel de 1,3 litri, de sorginte Fiat, care echipeaza si modele Opel, va fi disponibila in a doua parte a anului. Aceasta va putea fi asociata si unei transmisii manuale cu sase viteze.
Aveo care iese din gama Chevrolet este ultimul model din mostenirea Daewoo ramas sub umbrela marcii americane. Odata cu noul Aveo, Chevrolet isi redefineste segmentul masinilor de clasa mica (segment B). Masina vine chiar cu o noua platforma, cea care va sta si la baza viitoarei generatii a Opel Corsa.
Echiparea standard a noului aveo include: ABS, ESP (sau ESC), sase airbag-uri, cruise control (sau tempomat), oglinzi reglabile electric, radio CD cu MP3 si patru difuzoare, servodirectie, volan reglabil pe inaltime si in adancime, geamuri electrice fata, inchidere centralizata si scaun sofer reglabil si pe inaltime.
In cazul versiunii sedan, portbagajul are o capacitate de 502 litri la noul model, cu 102 litri mai mult decat la modelul precedent.
click aici pentru galeria foto cu versiunea hatchback si aici pentru sedan
Din cauza problemelor de imagine cauzate de rezultatele foarte slabe la testele Euro NCAP, unde a obtinut o stea si jumatate din cinci posibile (pentru protectia ocupantilor), vechiul Aveo nu se putea bate de la egal la egal cu niciun rival al sau. Totusi, vechiul Aveo venea cu o multime de dotari si cu un raport calitate-pret apreciat de cumparatorii din acest segment.
Noua generatie este radical schimbata si nu mai are in comun nimic cu modelul pe care-l inlocuieste, potrivit Chevrolet. Rezultatele la testele Euro NCAP nu sunt disponibile la data publicarii acestui articol.
Caroserie mai rigida, siguranta mai mare
Noul Aveo are o caroserie monococa rezistenta, gratie structurii BFI. Designul BFI reprezinta o unitate structurala sudata ce consta din bare de rezistenta superioara pe toata lungimea autovehiculului si o celula de siguranta. Bare sudate cu sectiune tubulara sunt folosite pentru a incadra deschiderile portierelor si pentru a sprijini acoperisul, in timp ce portierele sunt armate cu bare de otel.
Peste 60% din structura caroseriei, precum si suportul cu montare in sase puncte al motorului, sunt realizate din otel de rezistenta superioara. Otelul de rezistenta ridicata este integrat strategic in partea din fata a bratelor de suspensie si in bara transversala centrala. Suportul motorului Aveo distribuie energia in cazul unui impact frontal sau lateral, spune constructorul. Balamalele intarite din fata si zona montantilor A si B ajuta la mentinerea integritatii habitaclului. In cazul rostogolirii accidentale a autovehiculului, acoperisul acestuia va fi capabil sa reziste unor forte de patru ori mai mari decat valoarea greutatii masinii.
In toata structura autovehiculului sunt folosite cu 10% mai multe puncte de sudura, iar o parte din otelul ales pentru a construi noul Aveo are o rezistenta la intindere de minimum 1000 MPa, de doua ori mai mult decat valoarea de 340-550 MPa in cazul generatiilor anterioare.
Noul Aveo vine echipat standard cu sase airbaguri (2 frontale, 2 laterale si 2 tip cortina).
Tempomat (cruise control) standard
La activare, tempomatul cu functie de limitare a vitezei permite soferului sa programeze o viteza maxima, iar sistemul declanseaza automat o alarma sonora in momentul atingerii acesteia. Sistemul tempomat vine standard pe orice versiune de echipare a Aveo.
Tren de rulare radical schimbat, mai sportiv
Sinele principale ale sectiunii de sub caroserie sunt continue din fata pana in spate, asigurand o rezistenta ridicata. Suportul lung al motorului, cu montare in sase puncte, contribuie la reducerea nivelului de zgomot si la asigurarea unei rulari mai uniforme si a unei manevrabilitati sporite, mentioneaza Chevrolet.
Dispozitivele de fixare a motorului reglate cu precizie, inclusiv unul hidraulic, sunt adaptate la curba cuplului motorului, intrerupand in mod eficient transmiterea vibratiilor si a zgomotului. Aceasta configuratie contribuie si la controlul transferului impulsului, fapt ce are ca rezultat imbunatatirea echilibrului dinamic, potrivit producatorului.
Toate modelele sunt echipate cu suspensie fata McPherson cu arcuri elicoidale, bara stabilizatoare si module de compensare a incarcarii laterale. Acestea sunt proiectate pentru a reduce frecarea prin alunecare produsa prin incovoierea la greutate a barei de sustinere, inerenta pentru majoritatea geometriilor sistemelor de suspensie. Compensarea greutatii laterale, in schimb, permite rotilor din fata sa se deplaseze spre exterior, fapt care constituie cheia obtinerii unei stabilitati imbunatatite.
Suspensia spate este alcatuita dintr-un arbore compus special adaptat (bara de torsiune), cu perete dublu, profil tubular in forma de V cu sistem de amortizoare cu gaz. Designul imbina toate avantajele unei punti conventionale cu bara de torsiune (cerinte minime de spatiu) cu greutatea redusa si un control bun al unghiului de cadere al rotilor. Datorita dimensiunilor compacte ale suspensiei spate, rezervorul de carburant cu o capacitate de 46 de litri a putut fi amplasat intre rotile din spate, facilitand o pozitie mai joasa de montare a scaunelor pentru o echilibrare generala mai buna a autovehiculului.
Detalii „nevazute”, pentru confort sporit
Datorita unui coeficient aerodinamic de 0,30, modelul Aveo are un nivel de zgomot al vantului de 40,5 decibeli la viteza de deplasare pe autostrada. Cortinele de amortizare speciale, adaptate pe masura dimensiunilor sistemului de propulsie specific fiecarui pachet, actioneaza in sensul diminuarii transferului de zgomote la frecvente inalte. Printre alte masuri menite sa asigure un nivel de confort sonor placut al habitaclului se numara utilizarea unei sticle de grosime mai mare pentru realizarea parbrizului si a geamurilor, folosirea unor bariere acustice din nylon compozit introduse in diferite fante structurale si folosirea unor rasini artificiale sau a unei captuseli de pasla pentru partea interioara a capotei.
Amortizorul de zgomot aplicat in stare lichida (LASD), sub forma unor fasii adezive, este folosit in mod strategic pe structura interioara a caroseriei, amortizand zgomotele produse in zona interfetelor cu sectiuni de mici dimensiuni unde, in timp, pot aparea rezonante. Comparativ cu folosirea materialelor de amortizare traditionale fixate cu adeziv, aceste fasii se muleaza aproape perfect pe zonele pe care sunt aplicate. Drept urmare, LASD ofera rezultate de amortizare mai bune cu 10 pana la 40 de procente fata de alte materiale aplicate cu adeziv.
Franele fata cu discuri si franele spate cu tamburi sunt dotari standard, ca si placutele de frana cu compresibilitate redusa. Franele fata includ etriere de otel ventilate cu piston unic de 54 sau 60 mm, in functie de sistemul de propulsie, iar in spate sunt folositi cilindri de otel cu pistoane de 19 sau 20,6 mm.