Renault l-a numit oficial luni pe Carlos Tavares in functia de director operational, iar noul numar Doi din companie are in fata o misune dificila fiindca trebuie sa faca din Renault o marca atractiva pentru client si sa repare imensul rau facut de scandalul de spionaj industrial. Renault trebuie sa vanda mai multe masini scumpe, sa isi imbunatateasca imaginea in ochii clientilor si sa intre pe piata chineza unde „colega” de alianta Nissan merge foarte bine.
Le Figaro noteaza ca Tavares trebuie sa redea angajatilor increderea dupa ce scandalul legat de acuzatiile de spionaj industrial au afectat relatiile interne din companie si au dus la indepartarea lui Patrick Pelata. dar aceasta este doar una dintre probleme fiindca oficialii Renault au admis ca marca are o imagine fada din punct de vedere al design-ului, iar lucrurile trebuie indreptate aici cu noi produse si un nou designer.
Renault l-a adus in 2009 pe Laurens van den Acker ca sef de design, iar pana acum schimbari radicale s-au vazut la partea de concepte, insa se vor vedea si la anul in versiunile de serie ale monovolumului Dacia si ale noii generatii Clio. Totusi, noteaza La Tribune, senzatia generala este ca Renault se concentreaza excesiv pe electrice si are prea putine noutati pentru restul gamei, iar noutatile sunt cele care ajuta cel mai mult vanzarile.
In plus, Renault vindea peste 150.000 de masini din clasa medie superioara in 2005, iar anul trecut abia a trecut de 100.000, pe fondul scaderii semnificative a vanzarilor Laguna si Espace. Renault trebuie sa lucreze la acest segment unde marja de profit este mai mare, insa unde noile generatii ale modelelor nu vor veni mai repede de 2013 – 2014.
Presa franceza mai noteaza ca Tavares trebuie sa incerce cumva o echilibrare a celor doi parteneri de alianta fiindca Renault a vandut 2,6 milioane de masini, iar Nissan, 4,1 milioane de masini anul trecut.
Renault are un mare dezavantaj: nu este prezenta in China, iar acest lucru va trebui rezolvat in intervalul 2013 – 2016 si nici nu are o prezenta in SUA, lucru la care Nissan sta bine. Despre piata americana insa nu sunt planuri clare la Renault care se va baza mult pe Brazilia si Rusia, dar si pe India unde Logan a fost un esec dar unde francezii vor duce noi modele si vor construi zeci de mii de masini anual.
Pe scurt, obiectivul este ca Renault sa-si creasca in urmatorii ani vanzarile anuale cu pana la 400.000 de unitati, insa acest lucru va putea fi realizat doar avand un numar important de noutati cu un design atractiv.