Acasa Industrie Tiriac e pe cale sa renunte la marca Ford. Zvonul a fost raspandit presei prin SMS si confirmat de surse din industrie

Tiriac e pe cale sa renunte la marca Ford. Zvonul a fost raspandit presei prin SMS si confirmat de surse din industrie

de Adrian Mitrea

Sigla Ford (sursa - 0-100.ro)

„Vezi scandal – si tiriac lasa ford pentru alta marca, din cauza conditiilor comerciale nasoale!?! Nu e fum fara foc, verifica”, se arata intr-un SMS primit de mai multi jurnalisti auto din presa centrala. Ford Romania nu comenteaza, TiriacAuto nu are o pozitie transanta, iar unele surse din industrie contactate de 0-100.ro spun ca informatia e reala. Pe de alta parte, alti apropiati ai celor doua parti spun ca actiunea poate fi o manipulare a lui Tiriac pentru a „indulci” clauze contractuale defavorabile TiriacAuto.

Mesajul text a venit de la numarul de telefon +40 737 343 521. 0-100.ro a sunat la acest numar, insa nu a raspuns nimeni, iar ulterior apelul a fost preluat de casuta vocala.

„Nu comentez pe marginea acestui subiect. Precum stiti, insa, Grupul Tiriac Auto urmareste constant sa-si optimizeze portofoliul de branduri, pentru a-si asigura o pozitie cat mai competitiva in piata”, este pozitia lui Ion Ion Tiriac, seful Holdingului Tiriac, transmisa in scris pentru 0-100.ro.

Oficialii Ford Romania, importatorul Ford pe plan local, au declarat ca deocamdata pozitia companiei este aceea ca nu comenteaza pe marginea subiectului.

„Eu cred ca e o miscare de PR. Tiriac a investit prea mult in Ford ca sa renunte. Probabil ca incearca sa puna presiune pe Ford Romania pentru a modifica anumite clauze contractuale defavorabile”, a spus o sursa din industrie apropiata celor doua entitati.

Alte surse, din randul dealerilor, spun ca problema e serioasa si ca, la o analiza atenta, e posibil ca Tiriac sa fi concluzionat ca nu e cazul sa mai mearga in pierdere cu o marca al carui import l-a pierdut anul trecut. In acest context SMS-ul ar fi dat de cineva de la Ford Romania, in incercarea de a determina grupul Tiriac sa nu renunte la marca Ford.

Potrivit unora dintre dealerii Ford, clauzele erau mai favorabile dealerilor pe vremea cand Tiriac, prin Romcar, importa Ford in Romania, iar de cand compania americana are propriul birou oficial, prin Compania Nationala de Vanzari, lucrurile se misca mai greoi.

„Raspunsul la comenzi e acum mai lent, clientii au posibilitatea sa-si personalizeze mai putin masinile, in sensul ca pentru o masina configurata asa cum vor ei trebuie sa astepte peste 3-4 luni”, potrivit oficialilor unor dealeri Ford. Acestia spun ca si comenzile pentru piesele de schimb se misca acum mai greu.

Fondatorul Grupului Tiriac, Ion Tiriac, declara recent in exclusivitate pentru 0-100.ro ca vrea sa-si adauge o noua marca in portofoliu.

Afacerile familiei Tiriac in domeniul auto au avut de suferit in ultimii ani pentru ca Mercedes-Benz si Ford au venit cu propriile birouri de reprezentanta in Romania si astfel companiile lui Tiriac au pierdut statutul de importator. Pe de alta parte, prin divizia de retail TiriacAuto, familia Tiriac s-a concentrat pe dezvoltarea serviciilor de vanzare directa catre clientii finali si service.

Afacerile auto ale lui Tiriac cuprind trei importatori: M Car Trading (Mitsubishi), Hyundai Auto Romania (Hyundai) si Premium Auto (Land Rover si Jaguar). Pe langa cele trei companii ce importa patru marci diferite, reteaua de dealeri a TiriacAuto este alcatuita din circa 40 de centre.

In primii ani de activitate si in perioada in care criza nu-si facuse simtite efectele, centrele TiriacAuto erau dedicate unei singure marci, insa acum si-au diversificat activitatile pentru mai multe marci, aceasta fiind o tendinta de afaceri tot mai evidenta a dealerilor auto din tara.

Lasa un comentariu