Presedintele Ford Romania isi critica proprii angajati din Craiova si ii acuza de „ineficienta” si „risipa” intr-un editorial al publicatiei interne, arata un articol al Gazetei de Sud. Muncitorii sustin insa ca masinile asamblate respecta standardele de calitate, iar oficiali din conducere spun ca afirmatiile sefului trebuie interpretate in ideea ca el isi doreste o echipa perfecta. Pe de alta parte, un ziar spaniol scria ca e posibil ca productia Transit Connect sa fie mutata de la Craiova, in Spania, insa Ford neaga viguros informatia, mai scrie ziarul craiovean.
Presedintele Ford Romania, dezamagit de angajati si nemultumit ca prea multe vehicule sunt in zona de reparatii
Jan Gijsen, presedintele Ford Romania a scris un editorial in numarul din luna mai al revistei interne a fabricii de la Craiova (Ford Contact) in care isi acuza propriii angajati de „risipa” si „ineficienta”. Jan Gijsen se considera „dezamagit” de performantele angajatilor de la Craiova, dupa care revine si recunoaste faptul ca in fabrica Ford din Banie se face un produs finit (autoutilitara Transit Connect – n.r.) care respecta standardele. „Trebuie sa va spun ca sunt dezamagit de performantele noastre interne – de felul in care livram catre clientii nostri interni. Un element-cheie invatat in cadrul Quality Academy este ca si clientii interni sunt extrem de importanti, nu numai cei externi. Cand vad numarul de reparatii care se fac pe liniile de productie si numarul de vehicule care se afla in zona de reparatii, imi dau seama ca nu acordam importanta cuvenita clientilor interni”, spunea Gijsen in editorialul din revista interna a Ford, indemnand angajatii sa isi trateze colegii de la alte sectii ca pe niste „clienti interni”. „(…) Totusi, cred ca acest mod de lucru este o mare risipa si o dovada de ineficienta”, spunea Gijsen catre angajatii sai, iar afirmatiile sale au fost preluate de presa spaniola.
Ford se scuza: muncitorii romani respecta standardele
Dupa aparitia editorialului presedintelui Ford Romania, oficialii Ford incearca sa indulceasca putin cuvintele lui Jan Gijsen. Nadia Crisan, membru in Consiliul de Administratie al Ford Romania, are cuvinte de lauda la adresa vehiculelor care ies pe poarta fabricii Ford de la Craiova: „In masura in care sistemele noastre de productie se bazeaza pe o imbunatatire continua, exista intotdeauna oportunitati de imbunatatire la parametrii foarte inalti pe care ni i-am impus pe plan intern. Totusi, aceasta nu trebuie considerata o afirmatie negativa privind nivelul de calitate al Transit Connect ce se produce in fabrica. Vehiculele care ies din linia de productie de la Craiova sunt la un standard foarte ridicat si au fost primite foarte bine de clientii nostri”.
Compania vrea salariati… perfecti
Nadia Crisan a mai afirmat ca presedintele Ford Romania vrea la Craiova o echipa aproape perfecta: „Acesta este un mod normal de pregatire pentru lansarea de noi modele, iar domnul Gijsen lucreaza cu angajatii nostri din Craiova pentru a se asigura ca acestia muncesc impreuna ca o echipa ce isi propune sa atinga pe cat este posibil perfectiunea”.
Angajatii craioveni se revolta: „Nu este vina noastra!”
Afirmatiile lui Jan Gijsen i-au deranjat pe angajatii romani din fabrica Ford de la Craiova. In uzina lucreaza multi specialisti, ingineri si muncitori deopotriva, oameni prin mana carora au trecut, poate, sute de mii de masini. „Exprimarea domnului presedinte Jan Gijsen este cel putin nefericita, din punctul meu de vedere. Nu apar probleme de calitate din cauza muncitorilor. Daca apar anumite probleme, atunci ele sunt in proportie de 100% din cauza anumitor neconformitati ale pieselor pe care le primim. Noi am produs automobile cu mult timp inainte de a veni Ford la Craiova, iar calitatea masinilor produse de noi sub licenta coreeana a fost comparabila cu orice astfel de produs din Europa si din lume. La fel este si acum”, a precizat unul dintre liderii sindicali de la uzina Ford, Ovidiu Cioroianu.
El a intarit ideea ca angajatii fabricii Ford de la Craiova sunt competitivi si eficienti, afirmand ca „produsul nostru final – Transit Connect – respecta toate standardele de calitate si este competitiv cu orice autoturism din Europa. Acest lucru l-a recunoscut si domnul Gijsen in finalul editorialului sau”. Liderul sindical a adaugat ca numarul mic de erori de calitate provine de la piesele de schimb, majoritatea venind din Turcia: „Ca sa ne intelegem, daca un cheder, de exemplu, este mai mare sau mai mic decat trebuie, atunci muncitorul are doua optiuni: sa il taie sau sa il schimbe. Normal ca aceste operatiuni in plus nu pot fi facute in cele trei minute cat are un om pentru operatiunile sale la un automobil”.
Zvonuri ingrijoratoare: Transit Connect ar putea fi mutat in Spania
Un ziar spaniol din Valencia, Las Provincias, scria zilele trecute ca productia autoutilitarei Transit Connect de la Ford Craiova ar putea fi mutata in Spania, la fabrica Ford din Almussafes, unde se produc modelele Fiesta, Focus si C-Max. Ziarul asociaza eventuala mutare a productiei Transit Connect in Spania cu faptul ca uzina Ford din Romania nu s-ar ridica la standardele de calitate cerute de compania Ford pe plan mondial, fapt ce ar incurca furnizorii Ford din Europa. „Nivelul ridicat de reparatii care trebuie sa se efectueze in Romania conduce, de asemenea, la incetinirea planificarii productiei pe intregul continent”, titreaza Las Provincias, in numarul din 6 mai 2011, adaugand ca unii furnizori din Europa ai Ford sunt nemultumiti ca nu isi pot face investitiile planificate si nici sa angajeze personal.
Ford neaga zvonurile
La solicitarea GdS, un oficial din cadrul Ford Europa a lasat sa se inteleaga ca Transit Connect ramane la Craiova, insa nu a precizat pana cand. „Politica Ford este aceea de a nu comenta pe baza speculatiilor si, momentan, nu avem informatii noi de comunicat. (…) Ford isi pastreaza angajamentul sa produca doua tipuri de vehicule si un tip de motor la fabrica din Craiova. Astfel, modelul Transit Connect este deja fabricat la Craiova si vom demara productia unui alt vehicul – un model de clasa mica – la inceputul anului 2012”, a precizat, pentru GdS, Hans Juergen Fuchs, purtatorul de cuvant al Ford Europa. In acelasi timp, surse din fabrica Ford de la Craiova sustin ca linia de productie a Transit Connect este programata sa ramana in fabrica pana in toamna acestui an, cand va fi instalata linia pentru noul model Ford ce va fi fabricat la Craiova, cel mai probabil B-Max. Cele doua linii ar urma sa functioneze in paralel. Ford a confirmat doar informatia ca noul model se va produce din 2012, dar nu a precizat pana cand se va fabrica Transit Connect in Romania.