Acasa Review VIDEO: Impresii, critici si aprecieri de la volanul a cinci masini electrice ale momentului

VIDEO: Impresii, critici si aprecieri de la volanul a cinci masini electrice ale momentului

de Adrian Mitrea

Incarcare masina electrica (sursa - 0-100.ro)

Masina electrica parea o utopie in urma cu cinci, iar cei mai sceptici spuneau ca abia peste zeci de ani o sa vedem asa ceva pe strazi. Ceea ce parea departe e acum prezent si in mai putin de un an am testat cele mai relevante aparitii pe piata masinilor electrice: Tesla Roadster, Nissan Leaf, Renault Fluence Z.E. si Mitsubishi i-MiEV.

Mitsubishi i-MiEV este cel mai mic automobil electric testat, chiar aici, in Romania, in aprilie. Aceasta masina este si prima electrica pe care am avut-o pe mana mai mult de 12 ore si am putut experimenta ce ar simti poprietarul ei. Sunetul de mic avion cu reactie (pe care-l emite orice masina cu propulsie electrica) intoarce multe capete prin Bucuresti. S-a intamplat ca, pe Calea Victoriei, un paznic de la o firma sa ne permite sa tinem masina in priza pe durata stationarii in fata intrarii in cladirea de care avea grija. Poti citi aici articolul complet sau poti urmari varianta video (mai scurta) mai jos.

Tesla Roadster e o referinta pe piata masinilor electrice, din mai multe motive. Masina are cea mai mare autonomie, putand parcurge peste 250 km cu bateria complet incarcata. Acumulatorul are o garantie de sapte ani sau 160.000 km, iar inlocuirea lui costa 9.200 euro. Tesla Roadster, pe care am testat-o in martie 2010, costa 84.000 euro, are 388 Cai Putere (CP) „scosi” dintr-un motor electric mare cat un pepene verde si poate atinge 100 km/h cu start de pe loc in 3,9 secunde. Este cea mai rapida masina pe care am condus-o vreodata. Am petrecut doar o ora si jumatate cu ea, prin Elvetia, cu un reprezentatant al Tesla Motors in dreapta. Zgomotul din clipul video de mai jos e provocat de sistemul de prindere al camerei pe bord, nu de masina. Poti citi aici articolul complet sau poti urmari varianta video (mai scurta) mai jos.

Renault Fluence Z.E. e varianta populara, de volum, a masinii electrice. Are cinci locuri, un motor de 95 CP ce cantareste 160 kg si poate atinge 100 km/h in putin peste 10 secunde. Performantele sunt apropiate de cele ale unei versiuni Fluence echipata cu motorizare turbo diesel de 1,5 litri dCi. Autonomia declarata de producator e de pana la 160 km. Am condus Fluence Z.E. in octombrie 2010 la Paris, insa Renault a adus si in Romania acest model pentru teste, la jumatatea lunii aprilie din acest an. Masina are un pret de referinta de circa 26.000 euro, inclusiv TVA, in toate tarile din Europa in care este sau va fi comercializat. Poti citi aici articolul complet sau poti urmari varianta video (mai scurta) mai jos.

Nissan Leaf are aproximativ aceleasi specificatii ca Renault Fuence Z.E., dat fiind faptul ca cei doi producatori auto au o alianta globala. Experienta cu Leaf a fost scurta, dar relevanta, pentru ca am circulat si pe autostrada. Aceasta masina a castigat chiar doua concursuri auto foarte importante la nivel mondial, fiind desemnata masina anului in Europa si la nivel mondial. E bizar ca o masina electrica de 109 CP, cu autonomie reala de circa 100 km, e privita atat de bine. Asta reprezinta, poate, dovada faptului ca automobilul electric este directia pe care o vom urma cu totii mai devreme sau mai tarziu. Poti citi aici articolul complet sau poti urmari varianta video (mai scurta) mai jos.

Exista si vehicule comerciale usoare cu propulsie electrica. Renault e deocamdata primul producator auto care are asa ceva in oferta. Modelul Renault Kangoo Z.E. (de la Zero Emisii) este ideal pentru firme de curierat, servicii postale si transport medicamente pentru ca autonomia declarata de pana la 160 km poate fi suficienta pentru o zi de livrari, iar poluarea generata de curieratul urban ar fi eliminata. Desigur, producerea masinii si a bateriei implica emisii poluante, insa avantajul ar fi acela ca in orase aerul ar fi mai putin poluat. Poti citi aici articolul complet sau poti urmari varianta video (mai scurta) mai jos.

Lasa un comentariu