Chevrolet Volt, masina electrica cu generator pe benzina din care deriva Opel Ampera, are un pret de referinta pentru piata europeana mai mic cu 950 euro fata de modelul Opel, reiese dintr-un anunt al Chevrolet.
Potrivit constructorului auto american, livrarile pentru Volt vor incepe in luna noiembrie din acest an pentru clientii din cateva tari europene, urmand ca ulterior masina sa fie disponibila si in alte state de pe Continent.
Pretul lui Chevrolet Volt este de 41.950 euro in Germania, inclusiv TVA, cu 950 euro mai mic decat al Ampera. Constructorul spune ca Volt va avea preturi similare si in alte piete europene.
Chevrolet Volt este fabricat in uzina Hamtramck din Michigan, SUA, iar bateriile litiu-ion sunt produse in fabrica Brownstone Township tot din Michigan. Plecand de la aceeasi platforma tehnica a lui Chevrolet Volt, Opel a lansat modelul Ampera. Intre cele doua modele exista mici diferente de design si setari generale.
Masinile dispun de un sistem de propulsie electric ce dezvolta 150 Cai Putere (CP)/111 kW si un cuplu maxim de 370 Newton-metru. Daca au fost complet incarcate, timp de trei ore la o priza de 220-230 V, bateriile litiu-ion de 16 kWh pot asigura energia necesara pentru parcurgerea a 40 pana la 80 de kilometri.
Un motor pe benzina cu rol de generator asigura energie trenului de rulare electric pentru inca 450 de kilometri, astfel ca Volt si Ampera pot parcurge un total de pana la 500 de kilometri fara sa fie nevoie de realimentare cu energie electrica sau benzina.
Trenul de rulare are suspensii independente de tip McPherson pe fata si punte semi-independenta pe spate, frane cu discuri pentru toate cele patru roti si functie de recuperare a energiei la franare (ca un dinam de bicicleta).
Spre deosebire de masinile hibride avansate, precum Toyota Prius, Volt si Ampera pot parcurge distante mult mai mari doar electric, iar in comparatie cu masinile electrice care nu au un generator pe benzina, solutia General Motors elimina problema distantei limitate pe care o poate parcurge vehiculul.