Strategia Grupului Renault in ceea ce priveste securitatea modelelor Dacia este ca acestea sa obtina 3 stele la testele de impact realizate de Euro NCAP, si politica va ramane neschimbata, a declarat directorul de produs in cadrul Renault, Beatrice Foucher, intr-o discutie restransa cu presa, la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie).
„Vom lansa masini cu 3 stele – dupa noile reguli Euro NCAP, care sunt mai severe – si 5 stele. Depinde de segment, depinde de piata. Strategia pentru Dacia si derivatele din Dacia care poarta sigla Renault este pentru 3 stele”, a spus Foucher, precizand ca aceasta politica va fi mentinuta.
Declaratiile lui Foucher vin in contextul in care Duster a obtinut recent 3 stele din 5 posibile la testele de siguranta Euro NCAP, un rezultat previzibil avand in vedere ca Duster este construit pe platforma Logan (denumita tehnic B0) care este conceputa pentru 3 stele.
Potrivit lui Jacques Chauvet, presedintele Consiliului de Administratie al Dacia, rezultatul obtinut de Duster la testele Euro NCAP nu vor stirbi imaginea acestui model.
„Nu cred ca este o problema de imagine pentru ca intreaga gama Dacia a fost gandita pentru 3 stele Euro NCAP. Duster este un model pentru care am fost nevoiti sa crestem productia in trei randuri si credem ca rezultatul Euro NCAP nu va stirbi reputatia masinii”, a spus Chauvet, intr-o discutie cu presa.
Potrivit oficialilor Dacia, Daca Duster ar fi avut sistem de control electronic al traiectoriei ESP sau limitator de viteza in standard ar fi obtinut 4 stele Euro NCAP.
„Diferenta intre 3 si 4 stele cam in asta consta”, au spus oficialii Dacia.
Dotarea ESP este optionala pe variantele de echipare de top ale Duster, adaugand circa 250 euro la pretul final.