Acasa Opel Opel are 1.000 de comenzi pentru masina electrica Ampera

Opel are 1.000 de comenzi pentru masina electrica Ampera

de Adrian Mitrea

Opel Ampera (sursa - Opel)

Cu circa o jumatate de an inainte de inceperea livrarilor masinii electrice cu generator pe benzina Ampera, Opel a anuntat ca a strans 1.000 de rezervari pentru acest automobil care costa 36.000 euro, fara taxe.

Ampera, in varianta de serie, va fi prezentata publicului larg la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie). Mai mult de jumatate dintre rezervari au venit din partea unor clienti corporate, iar restul din partea clientilor persoane fizice.

Pentru a pune informatia intr-un context numeric, cele 1.000 de rezervari reprezinta mai putin de 0,1% din vanzarile anuale mondiale ale Opel, cifra ce subliniaza nivelul incipient in care se afla piata pentru vehicule electrice.

Automobilul Opel Ampera este derivat din Chevrolet Volt si este pus in miscare, la fel ca si omologul sau, de un sistem de propulsie electric ce dezvolta 150 Cai Putere (CP) / 111 kW si un cuplu maxim de 370 Newton-metru. Daca au fost complet incarcate, timp de trei ore la o priza de 220-230 V, bateriile litiu-ion de 16 kWh pot asigura energia necesara pentru parcurgerea a 40 pana la 80 de kilometri.

Un motor pe benzina cu rol de generator asigura energie trenului de rulare electric pentru inca 450 de kilometri, astfel ca Ampera va putea parcurge un total de pana la 500 de kilometri fara sa fie nevoie de realimentare cu energie electrica sau benzina.

Opel Ampera are suspensii independente de tip McPherson pe fata si punte semi independenta pe spate, frane cu discuri pentru toate cele patru roti si functie de recuperare a energiei la franare (ca un dinam de bicicleta).

Masina are o caroserie cu cinci usi si dispune patru locuri, avand 4.404 mm lungime, 1.798 mm latime, 1.430 mm inaltime, un ampatament de 2.685 mm si un portbagaj de 301 litri.

Opel spune ca pentru majoritatea celor care o vor conduce Ampera va fi o masina pur electrica, deoarece studii independe au demonstrat ca 80% dintre europeni conduc mai putin de 60 de kilometri pe zi.

Spre deosebire de masinile hibride avansate, precum Toyota Prius, Ampera va putea parcurge distante mult mai mari doar electric, iar in comparatie cu masinile electrice care nu au un generator pe benzina solutia Opel elimina problema distantei limitate pe care o poate parcurge vehiculul.

Patru moduri de conducere

Prin intermediul butonului „Drive Mode” de pe consola centrala, soferul are posibilitatea sa aleaga intre modurile Normal, Sport, Mountain (montan) sau City (urban). Aceste moduri optimizeaza managementul energiei in functie de conditiile predominante de conducere si de drum.

Modul Normal este setarea de baza pentru modelul Ampera si se estimeaza ca acesta va fi folosit cel mai frecvent pentru a genera o eficienta maxima. Atunci cand nivelul de incarcare al bateriei scade sub cel care este afisat pe ecranul corespunzator, modelul Ampera declanseaza o operatiune destinata extinderii autonomiei, motorul pe benzina este pornit automat pentru a sustine incarcarea si pentru a permite deplasarea cu autonomie extinsa.

Nivelul de incarcare al bateriei este sustinut de franarea regenerativa, permitandu-i generatorului pe benzina sa se odihneasca in timpul coborarilor pe pante lungi.

Modul Sport reconfigureaza automat pedala de acceleratie pentru a genera un raspuns mai rapid. Desi modul Sport nu are drept rezultat o putere sporita, acesta asigura reactii mai rapide la actiunile soferului.

Modul Mountain ajusteaza automat sistemul pentru a genera puterea necesara pe teren montan, unde performanta unor autovehicule electrice conventionale ar putea fi compromisa, spune Opel. Modul Montan ii permite sistemului de extindere a autonomiei sa se activeze inainte ca bateria sa ajunga la un nivel minim de incarcare. Soferii ar trebui sa selecteze acest mod dupa o incarcare completa sau cu 10, 15 minute inainte de a intra pe un traseu montan, pentru a-i permite autovehiculului sa functioneze la capacitate maxima de-a lungul urcarii in rampa, spune constructorul.

Modul City adapteaza managementul bateriei la cerintele navetistului modern. Selectarea acestui mod activeza imediat sistemul de extindere a autonomiei, economisind energia bateriei. Atunci cand modul este anulat, sistemul de extindere a autonomiei se opreste si modelul Ampera poate apoi sa functioneze in mod complet electric, de exemplu la patrunderea in zonele urbane.

comenteaza pe gmclub

Lasa un comentariu