Acasa Media Dacia, Renault si Mercedes-Benz au fost cele mai mediatizate marci auto in 2010. Vezi top 10

Dacia, Renault si Mercedes-Benz au fost cele mai mediatizate marci auto in 2010. Vezi top 10

de Adrian Mitrea

Sigla Dacia (sursa - 0-100.ro)

Dacia a fost cea mai mediatizata marca auto in presa din Romania in 2010, fara online, brandul romanesc fiind urmat in top 10 de Renault si Mercedes-Benz, potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare, transmisa 0-100.ro.

Analiza evalueaza numarul de referiri inregistrat de 59 de marci auto in decursul anului trecut, in articolele din presa scrisa centrala, precum si in emisiunile de radio si televiziune, dar fara mediul online.

Topul este condus de Dacia, la fel ca si in 2009:

  • Dacia – 8,6% din volumul acoperirii media;
  • Renault – 6,1%
  • Mercedes-Benz – 5,9%
  • BMW – 5,6%
  • Ford – 5,6%
  • Volkswagen – 4,9%
  • Audi – 3,9%
  • Toyota – 3,9%
  • Ferrari – 3,8%
  • Opel – 3,2%

Impreuna, cele zece branduri cumuleaza 51,5% din numarul total de aproape 59.000 referiri analizate, in timp ce restul de 49 de marci auto impart restul de 48,5%.

Topul celor mai mediatizate marci auto in 2010 vs. 2009 (sursa - Mediafax Monitorizare)In ceea ce priveste ponderea fiecarui mediu de difuzare, presa scrisa centrala a generat in medie 79% din numarul de referiri inregistrat de marcile auto din top 10. Dupa print, cel mai important mediu din acest punct de vedere a fost televiziunea, cu o medie de 14%, urmata de radio, cu 7%.

Comparativ cu anul 2009, cand Mediafax Monitorizare a realizat o analiza similara, aceleasi zece branduri s-au mentinut in topul celor mai mediatizate marci auto. Lider al clasamentului a ramas Dacia, insa ordinea altor marci s-a schimbat.

Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizata pe baza unui numar de aproape 59.000 de mentiuni, referitoare la 59 de marci auto, din perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2010. Au fost monitorizate 159 de publicatii centrale, 12 posturi TV si 8 canale radio.

Lansat in 1998, ca primul serviciu romanesc de monitorizare profesionista a presei, Mediafax Monitorizare furnizeaza, in prezent, rapoarte zilnice si analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienti corporate si institutionali.

Topul celor mai mediatizate marci auto in 2010 vs. 2009 (sursa - Mediafax Monitorizare)

Topul celor mai mediatizate marci auto in 2010 vs. 2009 (sursa - Mediafax Monitorizare)

Lasa un comentariu