Acasa Chevrolet Chevrolet: Avem clienti mai pretentiosi decat ai Dacia, dar tot trebuie sa mai lucram la imagine

Chevrolet: Avem clienti mai pretentiosi decat ai Dacia, dar tot trebuie sa mai lucram la imagine

de Adrian Mitrea

Wayne Brannon (sursa - gmeurope.info)

Chevrolet are, in Europa, o notorietate foarte scazuta si trebuie sa lucreze mai mult la imagine, a declarat presedintele Chevrolet Europa, Wayne Brannon, intr-o intalnire cu presa, la Bucuresti. El a spus ca cei care cumpara Chevrolet sunt mai pretentiosi decat clientii Dacia, ambele marci straduindu-se sa ofere cel mai bun un raport prestatii-pret in categoria lor.

Potrivit lui Brannon, Chevrolet se va axa, in urmatorii ani, pe categoriile de masini care au mare cautare in Europa, insa va miza pe spiritul american al marcii pentru a duce imaginea tot mai sus. In acest sens, modelele Camaro si Corvette vor incepe sa fie comercializate in Europa si promovate mai mult.

„In 2010 acopeream 29% din piata (europeana – n.r.) in materie de tipuri de caroserie si sistene de propulsie si vrem sa ajungem la o acoperire de 52% pana la sfarsitul lui 2012, respectiv doua treimi in 2015”, a declarat Brannon.

Intrebat daca este posibila lansarea unei versiuni break a lui Cruze in anii urmatori, oficialul Chevrolet a spus: „S-ar putea sa fie o idee buna. Nu am anuntat inca nimic in acest sens, dar ne uitam la toate segmentele de piata”.

Obiectivul pentru urmatorii ani este livrarea a un milion de masini in Europa si Rusia.

„Masinile pe care le vindem deja sunt noi. Spark e nou, Cruze e nou, Cruze hatchback e nou si Aveo cu cinci usi si sedan va fi nou. (…) De aceea sunt increzator ca acest obiectiv de a ajunge la 1.000.000 de vehicule vandute va fi atins”, a spus seful Chevrolet Europa.

Rezultatele comerciale din tarile in care sunt vandute masini Chevrolet sunt eterogene, insa tinta este o cota de piata medie cat mai mare.

„Avem o cota de piata de 4% in Romania si 6,7% in Rusia. In Uzbekistan detinem 97% din piata, dar e un caz neobisnuit. Cred ca vom ajunge la o medie… In Germania de exemplu avem mai putin de 1% cota de piata, iar in tot vestul Europei avem 1,3%”, a explicat Wayne Brannon.

El a admis ca Chevrolet duce lipsa de notorietate in Europa, subliniind ca 98% dintre cei care vor sa cumpere o masina maine sau luna viitoare nu iau in calcul Chevrolet.

Pentru a schimba asta, Brannon a spus ca va apela la strategii ieftine si eficiente de a promova marca. O alta masura este aceea de a avea nume globale pentru masini, nu diferite in functie de piata/continent.

„Am observat la Saloanele Auto… Daca ai o masina de competie sau un pilot, cresti timpul in care oamenii stau la standul tau. La fel, daca vad in showroom o masina de competitie sau un clip cu un Chevrolet care bate alte marci, oamenii devin interesati, aud povestea si astfel dau mai multa incredere marcii. (…) Vom face lucruri simple. Pentru acest an ne gandim serios sa punem cate un Cruze in fiecare showroom, care sa arate pe jumatate ca o masina normala, iar pe cealalta jumatate sa aiba stickere ca o masina de competitie”, a declarat oficialul Chevrolet, mentionand insa ca nu a fost inca luata o decizie in acest sens, dar ca ea ar putea fi anuntata in toamna acestui an.

De asemenea, Chevrolet lucreaza la o editie speciala pentru Cruze, care sa reflecte performantele marcii din sporturile cu motor (campionatul mondial de turisme – WTCC). Aceasta varianta de Cruze va avea modificari estetice.

„Sunt doua scoli de gandire. E vorba de acele masini preparate mecanic, pentru a avea performante mai ridicate, si de cele preparate la nivel optic. In cazul primelor, pretul creste simtitor si oamenii nu si le mai permit. De aceea ne gandim la a doua varianta”, a spus Brannon.

Intrebat cum doreste Chevrolet sa se pozitioneze in raport cu celelalte marci concurente si mai ales cu Dacia, Wayne Brannon a declarat ca urmareste in primul rand ce vor clientii.

„(Dacia este – n.r.) un vehicul foarte solid, cu cateva trasaturi de baza foarte evidente si la un pret foarte bun. Alti producatori n-au facut asta. Au lovit foarte puternic o parte a pietei. Au un nivel de calitate si pret care face sens pentru multi clienti. Ceea ce incercam noi sa facem e un pic diferit fata de ei. Incercam sa oferim mai multe dotari si o imagine un pic mai buna. Dam clientilor o calitate perceputa un pic mai mare si avem un design putin mai atragator”, a explicat oficialul Chevrolet.

In esenta, Chevrolet vrea sa ofere cat mai mult spatiu si dotari peste medie pentru a cuceri clienti de la alte marci. In acest sens, fiecare nou model lansat a fost plasat intre clase. Spark este mai mare decat unele masini de segment A (Fiat 500), dar mai mic decat cele de clasa B (Dacia Sandero), iar Cruze (clasa C) ofera un spatiu generos tipic masinilor din categoria lui Volkswagen Passat (clasa D).

comenteaza pe gmclub

1 comentariu

Vlad 9 februarie 2011 - 16:14

Nu e chiar lipsita de popularitate insa nu se ridica la succesul altor marci. In Italia de exemplu am vazut chiar multe Chevrolet, in Spania la fel, in Elvetia iarasi sunt. Problema este marketingul. Loganul e o masina veche tehnologic pe cand modelele chevrolet saunt noi tehnologic. Lumea insa se uita uneori si la pret.

Reply

Lasa un comentariu