Renault vrea sa fabrice anual circa 350.000 de autovehicule Dacia in Maroc, in urmatorii ani, tot atatea cat in Romania, a declarat seful Programului Logan, Gerard Detourbet, citat de Reuters. Tara noastra a pierdut sansa de de a dubla capacitatea de productie a Dacia din cauza costurilor mai mici din Maroc.
„Avand uzina de la Pitesti la un grad maxim al productiei, ne-am intrebat daca sa extindem capacitatea de productie in Romania sau altundeva. Asa a aparut Tanger” (noua uzina din Maroc – n.r.), a spus Detourbet.
In cele din urma Renault a ales Maroc, tara mai atractiva prin prisma costurilor mai mici cu forta de munca si a pozitiei geografice. Exporturile catre vestul Europei sunt mai facile din Maroc decat din Romania, si sunt sanse mari ca uzina africana sa produca pentru piata britanica, pe care Dacia va intra in 2012.
La aceste avantaje se adauga diverse facilitati fiscale acordate de stat.
Marocul mai are avantajul ca produce masini sub sigla Dacia de cativa ani si exista la nivel national o retea vasta de furnizori.
Zvonurile de pana acum si pseudoconfirmarile oficiale indica faptul ca in Maroc va fi produs un monovolum Dacia, un vehicul comercial usor bazat pe acesta si o masina de oras mai mica decat Sandero.
Potrivit unor declaratii mai vechi ale lui Detourbet, Renault vrea sa creasca productia globala de masini Dacia cu 60% pana in 2015, la un nivel estimat de 0-100.ro de circa 560.000 unitati anual.