Acasa Chevrolet Chevrolet Volt va avea doua noi versiuni de caroserie, hatchback si monovolum

Chevrolet Volt va avea doua noi versiuni de caroserie, hatchback si monovolum

de Adrian Mitrea

Chevrolet Volt (sursa - General Motors)

Automobilul electric cu generator pe benzina Chevrolet Volt va avea doua noi versiuni de caroserie, hatchback si monovolum, „in urmatorii ani”, a declarat directorul general executiv (CEO) al General Motors (GM), Dan Akerson, citat de Automotive News.

Seful GM a precizat si ca pentru urmatoarea generatie a lui Chevrolet Volt compania se va stradui sa reduca costurile tehnologiei masinii.

GM a anuntat inca din decembrie 2010 ca va angaja 1.000 de ingineri in 2011 si 2012 pentru a imbunatati tehnologiile destinate masinilor electrice.

Chevrolet Volt este un automobil important si pentru piata europeana deoarece din el deriva Opel Ampera. Specificatiile masinilor sunt aproape identice. Un prototip al masinii a fost testat si de 0-100.ro.

Opel Ampera are un pret de referinta de 42.900 euro in Europa, iar cei interesati pot deja sa-si rezerve masina, chiar daca primele livrari se vor face la sfarsitul acestui an.

Automobilul este pus in miscare, la fel ca si omologul sau Chevrolet Volt, de un sistem de propulsie electric ce dezvolta 150 Cai Putere (CP) / 111 kW si un cuplu maxim de 370 Newton-metru. Daca au fost complet incarcate, timp de trei ore la o priza de 220-230 V, bateriile litiu-ion de 16 kWh pot asigura energia necesara pentru parcurgerea a 40 pana la 80 de kilometri.

Un motor pe benzina cu rol de generator asigura energie trenului de rulare electric pentru inca 450 de kilometri, astfel ca Ampera va putea parcurge un total de pana la 500 de kilometri fara sa fie nevoie de realimentare cu energie electrica sau benzina.

Opel Ampera are suspensii independente de tip McPherson pe fata si punte semi independenta pe spate, frane cu discuri pentru toate cele patru roti si functie de recuperare a energiei la franare (ca un dinam de bicicleta).

Masina are o caroserie cu cinci usi si dispune patru locuri, avand 4.404 mm lungime, 1.798 mm latime, 1.430 mm inaltime, un ampatament de 2.685 mm si un portbagaj de 301 litri.

Opel si Chevrolet spun ca pentru majoritatea celor care o vor conduce Ampera si Volt vor fi masini „pur electrice”, deoarece studii independe au demonstrat ca majoritatea soferilor conduc mai putin de 60 de kilometri pe zi.

Spre deosebire de masinile hibride avansate, precum Toyota Prius, Ampera va putea parcurge distante mult mai mari doar electric, iar in comparatie cu masinile electrice care nu au un generator pe benzina solutia General Motors elimina problema distantei limitate pe care o poate parcurge vehiculul.

comenteaza pe gmclub

Lasa un comentariu