Marca germana Opel va avea in circa doi ani un muzeu atipic, in care vizitatorii vor fi incurajati sa atinga masinile si restauratorii de vehicule vor lucra la vedere, a declarat pentru 0-100.ro directorul Opel Classic Europe, Wolfgang Scholz.
In prezent exista un spatiu de expunere in cadrul uzinei principale a Opel, amplasata la Russelsheim. Locul se numeste Opel Heritage Center, dar aici nu are acces publicul larg, din motive de securitate personala.
„Ceea ce vedeti aici este atelierul si muzeul nostru, ambele in acelasi loc. Mie personal imi place asa pentru ca poti atinge, poti simti, poti mirosi… Stiu ca alti constructori auto au muzee moderne, sofisticate. Mie imi place cum avem noi”, a spus Scholz pentru 0-100.ro, dupa o vizita in uzina, organizata saptamana trecuta.
Opel Heritage Center se afla in cladirea K6 din spatiul fabricii din Russelsheim – o fosta gara de tren. Incepand din 1928, Opel a inceput sa-si exporte automobilele in intreaga lume, din ceea ce a era la acel moment cea mai mare gara de marfa din Europa. Sala, care are aproximativ 160 de metri lungime si o suprafata de 7.000 de metri patrati, gazduieste in prezent aproximativ 130 de vehicule, de la primul autoturism Opel, din 1899, la Doktorwagen (asa-numita „Masina Doctorului”), Rekord, Manta si GT, pana la masini de raliu.
„Avem planuri pentru un amplasament care sa pastreze conceptul de aici. Acest teren al Opel din Russelsheim e de 1,6 ori mai mare decat Monaco, iar in septembrie anul trecut am cedat o parte din el, acea bucata mai aproape de oras. Niste investitori au cumparat acel teren si noi il vom inchiria de la ei cand va fi totul finalizat. Trebuie refacute cladirile prin interior. Dupa ce modernizarea va fi facuta, va arata rustic, ca aici, doar ca va fi mai mare si va corespunde normelor moderne securitate si protectie impotriva incendiilor. Vizitatorii vor putea veni si vor putea vizita masinile, ii vor putea vedea pe oamenii nostri restaurand masini. Acesta este conceptul nostru, ca intr-o bucatarie la vedere dintr-un restaurant bun”, a spus Scholz.
In viitorul muzeu ce va fi deschis si publicului larg se va lucra si sambata si duminica, iar ghizii vor explica vizitatorilor fragmentele de istorie Opel expuse.
Dupa ce muzeul va fi deschis, cladirea K6 ce acum gazduieste Opel Heritage Center va deveni depozit pentru masinile clasice. Opel are in total circa 450 de autovehicule vechi, iar o mare parte dintre acestea vor fi expuse in viitorul muzeu.
La Opel Heritage Center lucreaza patru oameni, intr-o singura tura. Ei se ocupa de intretinerea masinilor, pregatindu-le pentru cele 160-170 de expozitii la care participa oficial Opel in fiecare an.
„Trebuie sa pregatim masinile inainte si dupa. Avem mult de lucru”, a spus Scholz.
Opel Classic este un departament cu trei zone al producatorului auto german: vehicule istorice, arhiva si evenimente.
In calitate de cel mai vechi producator auto al Germaniei, in cei 148 de ani de existenta, Opel a produs 60 de milioane de automobile. La inceputul activitatilor sale antreprenoriale, Opel a muncit pentru a deveni cel mai mare producator de masini de cusut din Europa si, dupa aceea, cel mai mare producator mondial de biciclete. Compania a avut de trecut peste momente de criza si vremuri dificile in timpul indelungatei sale istorii, inclusiv incendii, perioade de recesiune economica si doua razboaie care au schimbat structura lumii.