Acasa Curiozitati STUDIU: 22% dintre soferii romani cu varste intre 18 si 30 de ani au condus bauti macar o data

STUDIU: 22% dintre soferii romani cu varste intre 18 si 30 de ani au condus bauti macar o data

de Adrian Mitrea

(sursa - 0-100.ro)

Dintre soferii romani din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 18 si 30 de ani, 22% au condus macar o data sub influenta alcoolului, iar 2% dintre ei fac acest lucru in mod frecvent, conform unui studiu realizat de Ursus Breweries.

Tinerii recunosc ca, atunci cand ies cu masina in oras, desi sunt hotarati sa nu bea, sub presiunea grupului, ajung sa consume alcool.

Studiul Ursus Breweries arata ca peste o treime dintre tinerii bucuresteni (35%) au condus macar o data sub influenta alcoolului si 3,5% din acestia o fac deseori.

Si tinerii din Buzau urmeaza aceeasi tendinta, aproximativ 30% dintre ei declarand ca s-au aflat in situatia de a conduce bauti.

„La polul opus se afla tinerii din Brasov, care declara in proportie de 96% ca nu au condus niciodata in stare de ebrietate, in timp ce 22% dintre tinerii soferi din Timisoara si Cluj au incalcat legea”, se arata in cercetare.

Studiul a fost coordonat de reputatul sociolog roman Septimiu Chelcea si a fost realizat in perioada 15 octombrie – 20 noiembrie 2010 pe baza de focus grupuri si ancheta, prin chestionar aplicat pe un esantion de 1.001 repondenti, din mediul urban, cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani.

Campanie Ursus Breweries pentru condus responsabil

In contextul cifrelor de mai sus, productorul de bere Ursus Breweries deruleaza campania „afla-ti echilibrul!”, prin care ii indeamna pe tineri sa fie echilibrati in toate situatiile in care consuma alcool.

„Luna decembrie este plina de ocazii de a petrece alaturi de prieteni si familie, tinerii fiind cei expusi riscului de a conduce in stare de ebrietate. Iata de ce, in aceasta perioada, campania afla-ti echilibrul! ii indeamna pe tineri sa nu se urce la volan dupa ce au baut si sa evite pericolul in care s-ar pune ei, pasagerii lor si alti participanti la trafic”, se arata intr-un comunicat al Ursus Breweries.

Pentru a incuraja tinerii sa apeleze la solutia unui „sofer de serviciu” pentru serile petrecute in oras sau pentru petrecerile din perioada sarbatorilor de iarna, Ursus Breweries a lansat pe situl desprealcool.ro o felicitare virtuala prin care cineva poate multumi unui prieten care nu a baut si l-a adus acasa in siguranta.

Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania. Compania are sediul central in Bucuresti si detine patru fabrici de bere in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, avand peste 1.700 de angajati. Marcile Ursus Breweries sunt: URSUS, Timisoreana, Ciucas, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Redd’s, Stejar, Pilsner Urquell si Miller.

SABMiller plc este una dintre cele mai mari companii de bere din lume, cu participatii in societati producatoare de bere sau acorduri de distributie pe sase continente. Marcile Grupului includ beri premium internationale, cum ar fi Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell, precum si o gama de marci locale cu pozitii de lider, precum Aguila, Castle, Miller Lite, Snow si Tyskie. In afara SUA, SABMiller plc este, de asemenea, una dintre cele mai mari companii din lume care imbuteliaza produse Coca-Cola.

Lasa un comentariu