Compania Kantar Media a realizat pentru agentia Starcom MediaVest Group, in premiera pentru Romania, un „Studiu al Valorilor”, care isi propune sa arate pentru ce opteaza oamenii in functie de valorile pe care le au, potrivit paginademedia.ro si HotNews.ro. Unele dintre concluzii sunt surprinzatoare.
- Oamenii conservatori, centrati pe valorile familiale si sociale conduc Peugeot si citesc ziare precum Adevarul si Jurnalul National. Ei urmaresc programele posturilor TVR1, Diva, Discovery si Animal Planet, sunt clienti ai unor banci precum BRD, Raiffeisen Bank sau Banca Transilvania, mananca ciocolata Kinder sau Milka si aleg mai degraba Sprite sau Pepsi;
- Publicul activ, mai putin traditionalist, care prefera calatoriile si sportul, prefera Audi si citeste Ziarul Financiar si alte publicatii care fac parte din categoria premium. Persoanele din aceasta categorie au valori asemanatoare canalelor de muzica si filme ( ex. AXN, ProCinema) si sunt clienti ING Bank, prefera berile Heineken, Stella Artois sau Beck’s;
- Publicul independent, care imbratiseaza valori atribuite asa-zisului „spirit de aventura”, este predominant masculin si citeste ziare de sport si uneori pe cele tabloide. Cei care fac parte din aceasta categorie se orienteaza mai degraba catre marci Toyota, Honda sau Volvo, lucreaza mai degraba cu banci precum Millennium Bank sau Volksbank, folosesc iPhone, consuma bere Carlsberg, Ciuc sau Ursus si au o inclinatie clara catre Red Bull. Cand vine vorba de posturi preferate, televiziunile de sport sunt cap de lista.
- Publicul „responsabil si independent” se uita la posturi generaliste (ProTV si Antena 1) sau la canalele de stiri (Realitatea TV si Antena 3). Acestia conduc masini precum Citroen sau Dacia si consuma cu precadere Golden Brau sau Bergenbier. Cand vine vorba de ciocolata si bauturi racoritoare, aleg cu precadere marcile Africana, Primola, Fanta si Frutti Fresh.
Romanii sunt expusi, in medie pe luna, la mesajul a peste 450 de branduri, releva cercetarea.
Studiul Valorilor are la baza metodologia semiometriei si a fost realizat pe un esantion de 2.500 de oameni, reprezentativ pentru populatia urbana. Cercetarea acopera 40 de categorii de produse.