Grupul auto italian Fiat si grupul american Chrysler din care detine 20% in prezent au infiintat o companie mixta in Italia pentru a produce in viitor modele Alfa Romeo si Jeep, scrie presa internationala, citand oficiali Fiat.
Concret, Fiat si Chrysler vor investi peste un miliard de euro pentru a reutila fabrica Mirafiori din Torino, parte a unui program de investii al Fiat ce presupune cheltuirea a 20 miliarde euro pentru modernizarea uzinelor si a gamei de autovehicule.
Uzina Mirafiori va produce inlocuitorul modelului 159, care se va chema cel mai probabil Giulia, un SUV mediu Alfa Romeo (rival pentru BMW X3, Mercedes-Benz GLK si Audi Q5), precum si modelele care vor inlocui Jeep Patriot si Jeep Compass, potrivit Automotive News Europe (ANE).
Potrivit planurilor mai vechi ale Fiat-Chrysler, Jeep va ramane singura marca a grupului Chrysler ce va fi reprezentata in Europa.
Jumatate dintre masinile produse la Mirafiori vor fi comercializate in Europa, iar cealalta jumatate va merge la export, in principal in Statele Unite ale Americii (SUA).
Aceste investitii anuntate de Fiat vin sa multumeasca sindicatele si guvernul italian, parti ce s-au aratat suparate ca Fiat prefera sa investeasca in alte uzine din Europa si nu in cele din Italia.
Uzina Fiat din Mirafiori, deschisa in 1939, are circa 5.400 angajati, dar productia a tot scazut din 2006 si pana in prezent de la 217.000 unitati la un volum estimat la 120.000 autovehicule in 2010. Dupa investitiile in uzina, Fiat si-a propus ca aceasta sa scoata annual 280.000 unitati de pe lina de fabricatie.
La Mirafiori sunt produse in prezent modelele Fiat Punto Classic, Fiat Multipla, Fiat Idea, Lancia Musa si Alfa Romeo MiTo. Pana la sfarsitul acestui an primele doua modele vor iesi din fabricatie. Idea si Musa vor ramane in productie pana in 2012 la Mirafiori, insa dupa acest moment masinile care le vor inlocui pe acestea vor fi produse la uzina Fiat din Serbia. Teoretic, MiTo va avea cea mai lunga viata la Mirafiori, pana in 2014, insa este posibil ca acest automobil sa fie mutat in alta uzina dupa modernizarea Mirafiori.