Audi a anuntat ca R8 e-tron, masina sport cu propulsie electrica, va fi produsa in serie mica si va fi gata pentru teste pe sosea, in conditii reale de trafic, pana la sfarsitul anului 2012.
Numele e-tron este o eticheta care va fi pusa pe toate masinile Audi hibride sau electrice, asa cum in prezent eticheta quattro este arborata pe masinile Audi cu tractiune integrala.
R8 e-tron este propulsat de patru motoare montate, cate doua, pe axele fata si spate. Impreuna, acestea produc 230 kilowati (kW) / 313 Cai Putere (CP) si un cuplu de 4.500 Newton-metru (Nm), accelerand bolidul de la 0 la 100 de km/h in 4,8 secunde. Platforma lui Audi R8 e-tron este construita pentru a rezista pana la viteze de maximum 200 km/h.
Cuplul este transmis la fel ca in cazul R8-ului clasic, aproximativ 70% rotilor din spate si 30% pe puntea fata. Daca masina da semne ca va derapa, acest lucru va fi controlat prin intermediul celor patru motoare electrice.
Bateriile modelului electric pot fi incarcate la prize domestice de 230 V/16 A, un ciclu complet fiind de 6-8 ore. Folosirea unei prize de 400 V (63 A) reduce timpul de incarcare la doua ore si jumatate. Acumulatorii masinii sunt incarcati cu energie electrica si in timpul rularii autovehicului, alternatorul transformand astfel energia cinetica eliberata pe perioadele de franare in curent electric.
R8 e-tron are 1,90 metri in latime, 4,43 metri in lungime (dintre care ampatamentul masoara 2,65 metri) si 1,25 metri inaltime. Greutatea este distribuita 42% pe puntea fata si 58% pe puntea spate. Caroseria este din aluminiu, tipic pentru masinile varf de gama de la Audi.
Audi a inaugurat pe 10 noiembrie 2010 un nou centru de dezvoltare si testare, dedicat masinilor electrice, in care lucreaza circa 840 de angajati.
Centrul va permite testarea masinilor electrice in conditii extreme, la temperaturi cuprinse intre -40 si +60 de grade Celsius. Va putea fi simulata si rularea cu o masina la o altitudine de 4.200 de metri.