Studiouri de creatie auto din SUA, Germania si Japonia participa la provocarea de a construi o masina moderna care sa cantareasca 450 de kilograme, la initiativa organizatorilor Salonului Auto de la Los Angeles (19-28 noiembrie). Astfel au luat nastere cateva concepte interesante, unele cu mari sanse sa ajunga in productie.
Printre principalele cerinte pe care trebuie sa le respecte masina de 450 de kilograme sunt:
- sa aiba 2+2 locuri;
- sa fie confortabila si sigura, fara sa compromita designul si placerea de a conduce
La aceasta provocare au raspuns o multime de designeri si producatori auto consacrati: General Motors, Honda, Mazda, Mercedes-Benz, smart, Maybach, Nissan, Toyota si Volvo.
Conceptul castigator va fi anuntat pe 18 noiembrie, in cadrul Conferintei de Design de la Los Angeles, parte a Salonului Auto, in urma deliberarilor unui juriu format din specialisti in domeniu. Provocarea vine in contextul in care producatorii auto fac eforturi sustinute pentru a reduce costurile si greutatea, pentru a avea produse mai competitive, respectiv mai eficiente energetic.
Competitia se afla la a saptea editie consecutiva si este sponsorizata in acest an de Faurecia (unul dintre cei mai mari producatori de componente auto, cu activitati si in Romania) si Yokohama (producator de anvelope).
Cadillac Aera
Cadillac vine la Salonul Auto de la Los Angeles cu conceptul Aera (Aero + Era), un coupe de patru locuri, care poate strabate 1.600 de kilometri cu un singur rezervor de combustibil. La exterior, automobilul dispune de celule de aer presurizate, similare cu cele folosite in cazul airbagurilor satelitilor NASA, ceea ce sporeste siguranta si confortul interior.
Honda Air
Conceptul Honda Air este inspirat din roller-coasterele de astazi si foloseste aerul presurizat pentru propulsie. Aceasta tehnologie face din Air un concept cu zero emisii, acordandu-i totodata o autonomie de 160 de kilometri.
Maybach DRS – „Den-Riki-Sha” (ricsa propulsata electric)
Maybach DRS „Den-Riki-Sha” se doreste o reinterpretare moderna a unui vehicul consacrat pentru transportul persoanelor: ricsa. Aceasta a aparut pentru prima data in Tokio in 1870 si a fost initial propulsata de forta umana.
Cea care atrage atentia este capsula ce acomodeaza pasagerii, intreaga structura fiind realizata din materiale ultra-usoare, iar acest lucru, impreuna cu forma, ii confera un aspect futurist si o aerodinamica buna.
Mazda MX-0
Avand la baza modelul MX-5, echipa de design a realizat un concept cu mai putine piese, mult mai simplificate, realizate din materiale usoare.
Mazda este singurul producator auto participant la concurs care spune ca va produce in serie conceptul prezentat. MX-0 este programat sa intre in fabricatia de serie in 2020, urmand sa fie produse 500.000 de exemplare anual.
Mercedes-Benz Biome
Mercedes-Benz Biome este un vehicul care se incarca de la soare.
Energia este apoi administrata de un material numit BioFibra (mai usor decat metalul sau materialele sintetice, dar mai dur decat otelul) si de BioNectar 4534.
Nissan iV
Conceptul Nissan iV este construit din materiale organice, folosind o tehnica speciala, care presupune producerea unor componente auto printr-un proces in timpul caruia nu sunt eliminate in atmosfera niciun fel de gaze nocive.
Cabina care acomodeaza patru adulti este construita dintr-un material fotovoltaic, mai usor cu 99% decat sticla traditionala.
Vehiculul dispune de o tehnologie cu ajutorul careia este recuperata 60% din energia cinetica pierduta in timpul rularii.
smart 454
Sasiul lui smart 454 (numar care indica greutatea conceptului) este realizat din fibra de carbon. Proiectantii au folosit materiale diferite pentru fiecare piesa a masinii.
Geamurile, aripile si barele de protectie sunt confectionate din materiale plastice reciclabile.
Toyota Nori
Conceptul propus de Toyota nu respecta ideea clasica de separare a caroseriei de celelalte parti ale masinii, care se adauga ulterior in procesul de constructie, ci promoveaza conceptul unei singure structuri.
Materialele plastice regasibile in conceptul Nori (de la planta de mare) incorporeaza fibra de carbon si sunt capabile sa capteze si sa genereze la randul lor energie.
Culorile conceptului Nori se pot schimba in functie de impulsul electronic transmis catre caroserie. Propulsia lui Nori este realizata cu ajutorul a patru motoare electrice montate la roti, alimentate de un pachet de baterii detasabil.
Volvo Air Motion Concept
Volvo spune despre conceptul Air Motion ca este mai usor decat o masina de Formula 1. Masina este propulsata de niste turbine care folosesc energia vantului pe care o transforma in electricitate si o transmit motoarelor.