Acasa Tehnologie Caroseriile masinilor, pe post de baterii reincarcabile

Caroseriile masinilor, pe post de baterii reincarcabile

de Costea Arsene

Caroserie reincarcabila cu energie (sursa - Volvo)

Producatorul auto suedez Volvo, detinut de grupul auto chinez Zhejiang Geely Holding, participa la un proiect de dezvoltare a unui material care ar putea incarca si conserva energia mai rapid si in cantitati mai mari decat o baterie conventionala, ce ar urma sa fie folosit la constructia de masini.

Proiectul este initiat de Imperial College din Londra si presupune dezvoltarea unui material compozit format din fibre de carbon si rasina polimerica.

In acelasi timp, acest material este rezistent si flexibil, putand fi modelat astfel incat sa permita inlocuirea unor componente de caroserie auto precum capota, plafonul sau usile laterale, se arata intr-un comunicat al Volvo.

In proiect au fost incluse noua companii si institute europene. Volvo Cars participa la acest proiect cu un buget de aproximativ 3,5 milioane euro din fonduri europene.

Daca panourile de otel ale masinii ar fi inlocuite cu noul material, greutatea respectivului automobil s-ar reduce cu pana la 15%.

Durata planificata a proiectului este de trei ani. Intr-o prima etapa, se va lucra atat pentru dezvoltarea materialului compozit, astfel incat acesta sa poata inmagazina mai multa energie, cat si la definirea modului in care acesta ar putea fi produs la nivel industrial.

„Rolul nostru este sa contribuim la expertiza modului in care aceasta tehnologie ar putea fi integrata in viitor si sa participam cu idei in legatura cu avantajele si dezavantajele sale in materie de cost si functionalitate „, a declarat inginerul de dezvoltare din cadrul Centrului de Materiale Volvo Cars, Per-Ivar Sellergren.

La inceput, materialul va fi folosit pentru constructia nisei in care se depoziteaza roata de rezerva, care astfel va fi transformata intr-o baterie compozita.

„Aceasta este o structura relativ mare, dar in acelasi timp usor de inlocuit. Nu suficient de mare incat sa poata alimenta intreaga masina, dar numai buna pentru a putea aprinde si opri motorul atunci cand masina este oprita, spre exemplu, la semafor”, a explicat Per-Ivar Sellergren.

Daca proiectul va avea succes, descoperirile ar putea fi folosite in foarte multe arii de aplicare. Spre exemplu, telefoanele mobile ar putea fi la fel de subtiri ca si cardurile de credit iar laptopurile ar putea avea o durata de utilizare mai lunga fara a necesita reincarcarea bateriei.

Lasa un comentariu