Producatorii auto germani Audi, BMW, Daimler, Porsche si Volkswagen si-au unit fortele pentru a dezvolta un conector comun, standard, pentru incarcarea masinilor electrice, au anuntat companiile.
Evident, utilizarea unui conector standard ar permite utilizatorilor de masini electrice sa realimenteze fara sa intampine dificultati din cauza tipului de masina sau a statiei de energie.
Inginerii celor cinci constructori auto au conceput un conector modular format din doua parti: Miezul conectorului este supus standardizarii sub denumirea IEC 62196-2 Tip 2, pentru curent alternativ monofazic pana la curent alternativ trifazic. O extensie (a doua parte a conectorului) a sistemului pentru curent continuu este inca in studiu.
Cei cinci producatori auto germani implicati in procesul de standardizare compara sistemul comun de alimentare a masinilor electrice cu gatul rezervoarelor de benzina si motorina, care este acelasi la aproape toate masinile din lume.
Discutiile despre standardizarea reincarcarii masinilor electrice dateaza de mai bine de un an si au fost dezvaluite in premiera, pentru 0-100.ro, de catre Stephan Neugebauer, specialist EfficientDynamics in cadrul grupului BMW, la Salonul Auto de la Geneva, in martie 2010.
Ulterior, la sfarsitul lunii iunie din acest an, Asociatia Constructorilor Auto Europeni (ACEA) a cazut de acord asupra standardizarii cablurilor de incarcare pentru masinile electrice si a definit specificatiile acestora.
De remarcat ca din acordul preliminar lipsesc constructori auto care par mai avansati decat germanii in cursa pentru masini electrice, cum ar fi Renault si Nissan.