Acasa Renault Grupul Renault ramburseaza un miliard de euro din imprumutul de la statul francez

Grupul Renault ramburseaza un miliard de euro din imprumutul de la statul francez

de Adrian Mitrea

Renaul Fluence (sursa - 0-100.ro)

Grupul Renault e gata sa ramburseze, inainte de termen, un miliard de euro din imprumutl de trei miliarde euro pe care l-a primit de la statul francez in aprilie 2009, a anuntat compania.

Renault, ca multi alti constructori europeni si americani, a primit imprumuturi sau ajutoare de stat anul trecut pentru a traversa criza economico-financiara severa in care a intrat toata industria auto.

Imprumuturile acordate de guvernele italian si francez catre grupurile Fiat, respectiv Renault, au atras la vremea respectiva critici din partea societatii civile, iar mai apoi s-au iscat dispute intre sefii companiilor auto si guvernele din tarile lor de origine, pe seama cheltuirii banilor.

Concret, Fiat si Renault aveau de gand sa mute o parte din productie in Serbia, respectiv Turcia, pentru a reduce costurile, moment in care guvernele s-au opus initiativei si, cel putin pana acum, au reusit sa-si impuna punctul de vedere. Italia a avut un punct de vedere mai moderat, premierul Silvio Berlusconi declarand la momentul respectiv ca Fiat e liber sa face ce vrea, dar ca spera ca decizia constructorului auto nu va afecta industria italiana.

Grupurile GM si Chrysler au primit ajutoare de stat de 85 milioane dolari anul trecut, pentru a rezista colapsului, iar Ford a fost singurul mare producator auto american care a spus ca n-are nevoie de sprijinul statului.

Asta nu inseamna ca a scapat de critici. In urma cu o luna, Wall Street Journal scria ca Ford e ajutat de mai multe guverne nationale care i-au oferit garantii pentru a se putea imprumuta mai ieftin si pentru a-si creste rating-ul – o pozitie ironica pentru singurul mare producator american ce nu a avut nevoie sa fie salvat de stat. Guvernele unor state precum SUA, Marea Britanie si Romania au garantat imprumuturi luate de Ford, compania putand astfel sa investeasca si in acelasi timp sa-si reduca datoriile. Totusi, unele guverne au respins cererile Ford, nedorind sa ajute o companie care in ultimele cinci trimestre a fost pe profit, noteaza publicatia.

Lasa un comentariu