Acasa Foto Jurnalistul Mihai Morcovescu, ranit usor intr-un accident cu Volvo S60, intr-un eveniment de presa

Jurnalistul Mihai Morcovescu, ranit usor intr-un accident cu Volvo S60, intr-un eveniment de presa

de Adrian Mitrea

Accident Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)

Jurnalistul auto Mihai Morcovescu, de la emisiunea La Limita, difuzata pe B1TV, a fost ranit usor, miercuri, 1 septembrie, intr-un accident cu noua generatie a modelului Volvo S60, intr-un eveniment organizat pentru presa.

Morcovescu il avea in dreapta pe pilotul Titi Aur, care a scapat nevatamat.

Pe un circuit demonstrativ organizat la Romexpo, in Bucuresti, Morcovescu a ratat un viraj si mai apoi a derapat pe nisip, pierzand controlul masinii. Aceasta a lovit o bordura si un zid, impact ce a declansat airbag-urile, producandu-i jurnalistului o rana la nas.

Accidentul a avut loc in cadrul unui eveniment organizat de importatorul automobilelor Volvo pe plan local, EIT Forum Auto, pentru ca jurnalistii auto din Romania sa testeze noul Volvo S60 si mai ales sistemele de securitate ale masinii.

Pe 0-100.ro vei putea citi maine, 2 septembrie, o prima impresie despre noul Volvo S60, cu fotografii si un clip de la eveniment.

Accident Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)

Accident Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)

Accident Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)

Accident Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)

Accident Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)

Accident Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)

Accident Volvo S60 (sursa - 0-100.ro)

53 comentarii

InflatableNinja 1 septembrie 2010 - 18:42

:))) Deci da.

Reply
Niculescu Adrian(2) 1 septembrie 2010 - 18:49

Mai cu grija cu manevrele si cu viteza excesiva. Vad pete de sange pe jos.. O fi de la airbag dar cred ca a avut si ceva viteza. Masina se repara.. Respectivul nu cred ca se simte prea bine acum.

Reply
un coleg 1 septembrie 2010 - 18:56

Chestiile astea nu se fac. Rusine. E cel mai jenant articol de pe 0-100.

Reply
InflatableNinja 1 septembrie 2010 - 18:56

Moral nu cred ca se simte foarte bine, nici n-ar trebui. Fizic, doar i s-a rupt probabil piramida nazala si are o mica rana la mana de la airbag. In momentul impactului cred ca avea in jur de 30-40 km/h. Inainte de impact, cand a pierdut controlul, cel putin 70-80. Cam asta se intampla cand te crezi zmeu dar nu ai o cantitate suficienta de cojones. Titi spunea ca in loc sa puna frana si sa traga dreapta maxim a accelerat si a inceput sa tipe pana in ultimul moment.

Ironia e ca inainte sa urce in masina a spus: "Toata lumea acum ochii pe mine!" :))))

Reply
InflatableNinja 1 septembrie 2010 - 19:06

@un coleg accidentul putea fi evitat foarte usor. Nu a fost vina masinii, a copilotului (care era, totusi, Titi Aur), a prafului de pe jos sau pur si simplu vorba de ghinion. Cand nu te simti complet stapan pe tine ca sofer sau pe masina nu mergi atat de tare.

Mie stirea mi se pare un foarte eficient semnal de alarma. Sunt prea multi asa zisi jurnalisti auto in Romania, chiar si cu vechime, serios acum.

Reply
Vladus 1 septembrie 2010 - 19:33

Nu e jenant articolul ci chiar neutru. Autorul nu acuza, ci spune succint faptele, iar pozele vorbesc. Probabil ca Titi Aur nu se va mai urca prea curand cu jurnalisti in masina. In plus, probabil ca ziaristul a fost un pic teribilist si voia sa impresioneze asistenta. A reusit, dar nu in cel mai bun sens. Totusi, bine ca nu a fost mai grav, masina nu arata prea bine. Volvo promitea ca prin 2020 va crea masina care poate evita accidentele, cinci ani dupa acel moment drive testele vor fi inutile si nu le va mai citi nimeni daca masina va fi mult mai pe faza decat soferul…:)

Reply
Caesar 1 septembrie 2010 - 19:49

Sunteti cam lipsiti de obraz! Astfel de lucruri nu se fac! Sunt coleg de-al vostru iar eu nu as publica asemenea materiale! SENZATIONALILOR!

Reply
Vlad 1 septembrie 2010 - 19:55

mi se pare ca singurul lucru jenant de pe pagina asta e comentariul "colegului" din care se intelege clar intentia de musamalizare a incidentului. Articolul e perfect obiectiv si in calitate de fost jurnalist auto si, probabil, fost coleg cu domnul de mai sus, spun bravo 0-100!

Reply
InflatableNinja 1 septembrie 2010 - 20:14

@ Caesar nu vorba de niciun OTVism aici. Cam asa arata o stire la prima mana, fara a fi "tradusa" din alte surse. Cine a facut o facultate de jurnalism sau macar un curs ar trebui sa stie cu ce se mananca presa, fie ea si auto. In afara de lipsa unei… sa zicem "lipsa de camaraderie" in publicarea articolului nu vad nimic in neregula cu el.

Repet, sunt prea multi "jurnalisti" auto in Romania. Nu vorbesc in mod specific de Mihai Morcovescu, deoarece el e printre putinii fara alte "incidente" asemanatoare, cel putin din cate stiu. Ca in multe alte domenii, mi-ar placea ca slujba de jurnalist sa ramana rezervata strict profesionistilor sau celor care macar tind catre acest statut.

Reply
Caesar 1 septembrie 2010 - 20:15

@ VLAD

Musamalizare,,,, N-am nici macar o treaba cu auto.ro Dar tie iti convine daca maine un jurnalist de la 0-100 face o boacana si apoi toate site-urile in cautare de senzational incep si publica evenimentul? Sunt de parere ca mai bine publicau si unde locuieste si de cand are contract cu auto.ro ca sa fie articolul "impartial" pana la capat. Nu crezi ?

Reply
CSR 1 septembrie 2010 - 20:20

Foarte bun articol!

e un semnal de alarma cu privire la ce maimute sunt in presa auto. in afara sa rupa masini si sa se creada smecheri nu stiu nimic. pacat de masina…..

in primul rand fiecare jurnalist ar trebui sa aiba propriul lui scoring. nu mi se pare corect ca cel care buseste masini pe banda sa fie tratat la fel ca unul care nu a adus nicio masina zgariata inapoi. iar articolul de fata demonstreaza clar ce teribilisti sunt unii.

cei care critica acum 0-100 sunt cei care la randul lor au fost in locul lui morcovescu la un moment dat, asa ca ciocu mic.

Reply
sorin 1 septembrie 2010 - 20:31

Un buzz pentru a demostra sistemele de securitate la Volvo S60? Mi-a crescut increderea in Volvo…iar S60 se dovedeste o masina sigura, daca analizam modul in care s-a petrecut incidentul

Reply
Caesar 1 septembrie 2010 - 20:37

@ inflatableNinja Multe vorbe si defapt nu comunici nimic. Pe mine m-a deranjat faptul ca s-a tinut mortis sa se comunice unde lucreaza repede ,,, " Ia uite nenea ce au facut aia !!!" . Atata tot! N-am zis ca e articol scris de fete de la Can-Can. Nu am zis nimic de acuze! Pur si simplu ma scoate din sarite dorinta asta de a arunca cu noroi !

Reply
gumball3000 1 septembrie 2010 - 20:37

Foarte bine ca au publicat articolul! mie imi pare rau pentru ca asemenea masini ajung pe mainile unor oameni incapabili.. ar trebui sa fie un semnal de alarma, ca vorba de mai sus ''Repet, sunt prea multi “jurnalisti” auto in Romania." este cat se poate de adevarata. Cat despre incidentul acesta, imi pare rau ca respectivul si-a rupt nasul, dar mai rau imi pare ca masina a fost avariata! O adevarata frumusete de masina, si desi stiu ca blablabla se poate repara si asa mai departe, oricine stie ca o masina lovita nu va fi niciodata la fel ca una noua / nelovita.

Is curios ce va scrie domnul Mihai Morcovescu despre testul sau in nou Volvo S60 😉

Reply
Vlad 1 septembrie 2010 - 20:43

@Caesar Nu cred si iti spun si de ce. Ideea principala cu care am ramas eu dupa ce am citit articolul a fost ca oricate eforturi a facut Volvo cu sistemele de siguranta pt S60, atat timp cat soferul e supus greselii, vor mai exista accidente de genul asta. Cu atat mai mult cu cat stiti ca masina asta a mai avut ceva probleme in a-si dovedi siguranta si in alte ocazii.

Nu inteleg de ce toata tagma jurnalistilor auto trebuie sa se simta atacata cat timp in articolul asta nu apare nici cuvantul "vinovat", nici "greseala", nici "ce sofer prost e Macovescu".

Reply
InflatableNinja 1 septembrie 2010 - 21:01

@Vlad corect. As mai adauga si faptul ca (mai ales) pozele reprezinta un exemplu de "asa nu" in ceea ce priveste comportamentul unor ziaristi la volanul masinilor de test drive.

@Caesar Mai bine reciteste-ti comentariile de mai sus. Tu de fapt acuzai publicarea in sine a stirii, nu faptul ca s-a mentionat unde lucreaza, asta probabil din spiritul de camaraderie pe care il mentionam mai devreme.

Daca tot spui ca lucrezi in domeniu, presupun ca esti familiarizat cu structurarea unei stiri, respectiv cu cei "5 W". Daca prima intrebare la care trebuie sa raspunda o stire nu are un raspuns suficient de clar, un cititor neutru care nu l-a citit vreodata pe Mihai Morcovescu nu ar intelege despre cine e de fapt vorba, corect? Cand nu e vorba despre o persoana la fel de cunoscuta precum Jeremy Clarkson, sa zicem, se precizeaza orice alt detaliu ajutator, cum ar fi locul unde scrie.

Reply
Coleg si prieten cu 1 septembrie 2010 - 21:12

Stiri de genul asta nu se fac. NU ESTE DEONTOLOGIC CE A FACUT 0-100, mai ales ca autorul acestei porcarii se cunoaste cu Morco. Punct! Morco… este super OK ca jurnalist auto imi pare rau pentru voi toti. Sa inteleg ca S60 este atat de banal incat a fost mai interesant sa scrieti aceasta stire?

Reply
Corvin 1 septembrie 2010 - 21:26

Am fost acolo, am vazut tot si vina nu ii apartine in totalitate ziaristului. Personal, nu i-as fi publicat numele. Si nici pozele cu sange pe jos, desi am si eu exact aceste poze, si in plus poze cu el ranit, insa le-am facut din reflex si probabil le voi pastra pentru zile mai bune, cand la o bere i le voi arata, sau nu.

Personal cred ca vina se imparte astfel:

-organizatorii care au marcat execrabil circuitul

-lui Titi Aur care sepresupune ca putea interveni, sa traga de volan sau sa-l avertizeze verbal, dar presupun ca era absent (spre exemplu eu am luat o anvelopa sub Volvo-ul rosu, el habar n-a avut, eu nici atat, iar la terminarea cursei a declarat ca stia ca am tarat o anvelopa dupa mine, desi, repet, habar n-avea)

-teribilismului specific bransei pe care-l avem cu totii, deci Mihai nu e nici inger, nici demon, ca sa zic asa.

Repet, eu nu-i publicam numele, si nici publicatia,. Se poate interpreta ca e o vendetta la mijloc. Si mai e si o chestie pe langa etica profesionala, se numeste colegialitate 😉

Asa ca sa nu aducem in discutie faptul ca Titi Aur a declarat ca Mihai nu a franat si nici nu a tras de volan, s-a indreptat direct spre zid, nu ca ar fi ratat o curba si apoi a derapat. 😉 Deci si la acuratete….

Just my 2 cents thoughts, acum trageti cu pusca in mine, daca vreti!

Reply
Caesar 1 septembrie 2010 - 21:28

Nici usturoi n-am mancat, nici gura nu ne miroase…

Reply
Alex 1 septembrie 2010 - 21:52

A stricat o bijuterie de masina 🙁 . Pacat…. dar na, se intampla…..

Reply
Tudor 1 septembrie 2010 - 22:10

Shit happends, cum s-ar spune. Astfel de lucruri se intampla peste tot in lume. Ai nostri sunt chiar ok si Morcovescu nu e vreun zmeu care sa se dea mare si tare pe volan. Iar tu, cel care ai scris articolul, gandeste-te ca in locul lui puteai fi tu. Si nu pe un circuit ci in trafic la vreun eveniment. Crezi ca vreun alt site sau alta publicatie auto ar fi scris de tine? Si oricum, ce relevanta are relatarea asta? Oricum este o informatie complet inutila. Deci: stirea este cand un popa a muscat un caine, nu cand un caine a muscat un popa.

Reply
Gabi 1 septembrie 2010 - 22:50

Ce a facut 0 minus 100 nu se face! Sunt prieten si coleg in presa cu Morco. Asta ajungem sa scriem cand suntem lesinati dupa accesari si unici pe zi. @alex 0 daca si Volvo este bijuterie… in fine. Oricum, suedezii chineziti nu sunt la primul esec recent in materie de siguranta.

Reply
pampam 1 septembrie 2010 - 22:55

citind acest articol inca odata ma minunez de tupeul si de ce nu nesimtirea unor asa numiti jurnalisti auto de la noi. cum da dovada de bun simt si educatie un jurnalist care vine sa se dea zmeu moka? daca te urci la volanul unei masini pe care nu o cunosti, nu ii stii puterea, nu ii cunosti viteza de reactie, pur si simplu stai in banca ta si nu te apuci sa faci jaloane de parca te-ar chema Titi Aur. Dar ma rog, pe el nu-l doare ca nu el plateste reparatiile.

poza cu sangele pe jos mi se pare pusa cam la impresie si stau sa ma gandesc cum un airbag sparge nasul unui om care tine mainile pe volan. daca el s-a panicat, si-a ridicat mainile de pe volan si a inceput sa tipe in loc sa traga de volan…e problema lui. macar acest incident sa fie o lectie pentru toti jurnalistii care cand primesc o masina pe mana pentru un test trag de ea si dau cu ea in toate gropile sub scuza "sa o testez domne".

Reply
Adrian Mitrea 2 septembrie 2010 - 00:18

Salut tuturor, colegi din presa sau cititori. Nu inteleg de ce unii dintre voi ati interpretat ca stirea este o "intepatura" la adresa lui Morcovescu. Ideea era sa atrag atentia asupra suferintei unui coleg si asupra faptului ca meseria de jurnalist auto nu e deloc roz. E chiar foarte periculoasa!

Inainte de orice, aruncati un ochi pe aceasta stire, tot de pe 0-100.ro:

"James May, unul dintre prezentatorii celui mai celebru show auto televizat din lume, Top Gear, a cazut dintr-un balon cu aer cald in timp ce filma pentru emisiune, informeaza carsuk.net."

http://0-100.hotnews.ro/2009/10/02/prezentatorul-top-

Dupa cum vedeti, ideea era ca un coleg din presa s-a accidentat in timpul serviciului, nimic mai mult. In amebele cazuri. Am scris si despre oameni mai celebri decat Morcovescu, cum ar fi James May. Si chiar daca May e mai cunoscut decat Morcovescu, tot am specificat unde lucreaza. Te numesti jurnalist atata timp cat scrii pentru o publicatie, nu?

Va asigur ca daca as fi stiut ca oricare alt coleg a suferit un accident sau ar fi decedat, Doamne fereste!, as fi scris la fel. Fie omul de la auto.ro sau 0-100.ro.

Noi, jurnalistii auto, suntem tot oameni si suntem implicati in tot felul de evenimente, placute sau neplacute. Pe principiul "nu e colegial gestul/articolul", niciun jurnalist n-ar trebui sa scrie niciodata despre faptele niciunui jurnalist, nu?

Sa nu uitam ca jurnalistul Cornel Nistorescu a lovit cu masina un om, si a aparut la stiri. Sa nu uitam ca jurnalistul Dumitru Tinu a murit intr-un accident de masina/infarct (paradoxal, tot la volanul unui Volvo). Presa a scris despre aceste cazuri si oamenii au citit si au comentat.

Daca Morcovescu ar fi fost mai cunoscut si in locul sau ar fi fost Andreea Esca, de exemplu, va asigur ca citeati stirea in mai multe locuri decat pe 0-100.ro. Apropos, de la Realitatea am aflat ca Esca si-a rupt un picior la schi asta iarna. Si nici macar nu era in timpul serviciului.

In mai mica sau mai mare masura suntem persoane publice si putem face obiectul unei stiri, pe 0-100.ro sau in alta parte.

Reply
mda 2 septembrie 2010 - 00:21

Gabi, pana una alta esecul lui volvo in materie de siguranta te previne pe tine sa te duci la coliva lui "Morco".

Cand experienta soferului isi spune cuvantul, puteti sa vedeti defapt experienta Volvo in domeniu.

Iar legat de cearta voastra din bransa despre stirea asta, ca vi se pare de joasa speta, mie mi se pare un semnal de alarma. Pustiul asta a distrus o masina de 40.000 de euro din teribilism!!!!!

Reply
lalala 2 septembrie 2010 - 00:36

prieeeeteni!!!!!!!!!!!!!!!! unde e nisipu? ce bordura a sarit asta? si ce sange e ala frate pe asfalt? baaaaaaaaaaaaaa ia vezi ca in prima poza e un om in carje:))))))) pentru ala nu plangem? hai va rog eu mult volvo nu putea sa-i livreze si cap soferului la pachet cu sistemele de siguranta iar Titi Aur putea doar sa i dea una peste ochi post factum (nu sa i ia volanu din mana inaintea impaclului) da a fost un domn probabil si n a facut-o!

Reply
InflatableNinja 2 septembrie 2010 - 00:40

Fratilor, e o stire auto pe un site auto! E scrisa corect din toate punctele de vedere, inclusiv din cel al obiectivitatii.

Daca tot sunteti atat de prieteni cu Mihai Morcovescu strangeti bani si trimiteti-l la o scoala de pilotaj, ceea ce as sugera pentru toti "testerii" care fac "drive teste" (sau testuri, cum ii aud pe multi doctori auto de la noi).

Da, era mult praf pe jos in zona unde a iesit. Da, suprafata de rulare era departe de a fi perfecta. Da, Titi Aur probabil ca ar fi putut face mai multe ca sa-l "struneasca". De ce a fost singurul accident din cadrul evenimentului atunci? Nu a mers toata lumea cu aceeasi masina si in aceleasi conditii? "Se mai intampla", "A avut ghinion", "L-a inselat suprafata de rulare", etc. Doar asa ceva auzi in situatii de genul asta in presa auto din .ro. Nu fratilor, omul a gresit! E vina lui! Punct. Si da, daca eu as pati vreodata asa ceva nu as avea nicio problema cu "televizarea evenimentului". Sa nu pateasca si alti berbeci ca mine si sa invete ca pentru a excela intr-o meserie trebuie sa fii profesionist din toate punctele de vedere, nu doar sa te crezi unul.

Dupa ce ca 94.37% din presa auto care populeaza online-ul romanesc e varza la mai toate capitolele, incepand cu teribilismul la volan de masina scumpa si terminand cu traducerea de multe ori fara sursa a unor stiri din afara, se mai si comenteaza de parca ar fi toti ceata lui Pitigoi si de fapt nu greseste nimeni niciodata. Anul trecut la Cheia tot vina masinii/asfaltului/conditiilor meteo a fost? Nici despre accidentul ala nu trebuia sa scrie nimeni?

Mi-e rusine sa spun ca sunt coleg cu asemenea oameni.

Reply
Tudor 2 septembrie 2010 - 00:45

@pampam: daca nu ai fost acolo, nu spune ca a venit sa se dea zmeu. Testul consta in parcurgerea unui poligon, la limita masinii, cu acceleratia la podea. Asa era testul! Tu chiar crezi ca scriem dupa ureche? Nu e chiar asa. Or fi si unii care dau copy paste dupa un comunicat de presa, dar unii chiar urmaresc reactiile masinii pentru ca cine are ochi sa citeasca si creier sa priceapa sa inteleaga ca o masina nu este neaparat proasta pentru ca este ieftina, sau excelenta pentru ca este scumpa.

@Adrian: Nu mai incerca sa deviezi pe subiecte gen Nistorescu/Esca/Tinu ca n-are rost. Tu ai vazut chestia asta ca stire, ai dat-o si abia dup-aia ti-ai dat seama ca nu era cazul. Si conform principiului "there is not good or bad advertising, just advertising", site-ul tau a devenit cunoscut de toata presa auto de la noi. Asta este. Ai facut-o, nu te mai justifica. Cin' se scuza se acuza, da?

Reply
Tudor 2 septembrie 2010 - 00:51

@ Inflatable Ninja, poate ai si un nume. Curaj! La Cheia au fost intr-adevar niste neofiti invitati de un disperat care-si dorea cu ardoare un eveniment nepopulat de nume cu state vechi in presa auto. Iar tu, daca tot te dai cocos, ia mai priveste pozele si citeste ce spune anvelopa. Am facut traseul respectiv in forta si fara evenimente. Dar daca tu chiar te dai doct, spune ce vezi pe anvelopa si da-ti numele. Eu mi l-am dat si nu mi-e rusine cu ce am scris.

Reply
Sebi 2 septembrie 2010 - 00:53

@ InflatableNinja – ai mare dreptate. In rest, numai frustrati si ciupitori care se simt cu musca pe caciula.

Reply
InflatableNinja 2 septembrie 2010 - 01:11

@Tudor daca din tot ce-am scris tu ai inteles ca eu ma dau cocos si/sau doct, imi pare rau ca nu am reusit sa ma fac inteles. Adrian Mitrea probabil ca simte la fel dupa raspunsul tau.

Am si pipait anvelopele respective, nu trebuie sa ma uit la poze. Erau intr-adevar destul de muncite, dar nu incerca sa le scoti drept principalul vinovat, pentru ca nu ai avea dreptate.

BTW, tu esti Tudor, eu sunt Alex.

Reply
Adrian Mitrea 2 septembrie 2010 - 01:22

Eu tot nu inteleg de ce Tudor si altii ca el vad stirea asta ceva senzational. Fratilor, e un accident de munca.

@Tudor: Nu ma scuz, doar explic celor care n-au inteles

@InflatableNinja: Ai dreptate.

N-ati citit niciodata stiri de genul: Un alpinist utilitar, Matei Coarda, si-a rupt un deget dupa ce a cazut de la etajul 1? E fix acelasi lucru si in acest caz.

Daca vroiam trafic si senzational scriam: Cum a facut praf o masina de 50.000 de euro Mihai Morcovescu, de la auto.ro

Vedeti cu totii ca nu e cazul de asa ceva. Oricum, bine ca Morcovescu a scapat doar cu atat si ca n-a patit Titi Aur nimic. Altfel am fi avut o stire mai trista…

Reply
Batman 2 septembrie 2010 - 02:13

Acum ca tot v-ati adunat toata elita presei auto din Romania, de ce nu faceti si un sondaj legat de cat de "pilot" e Morcovescu? :)) Hai sa fim seriosi… toata lumea stie cat de zmeu se da. Eu sunt convins ca el are cea mai mare parte de vina, altfel chiar se putea intampla oricui. Oricum nu cred ca acest articol are rolul de a-l denigra pe "pilot" pentru ca in "lumea" voastra se raspandise deja stirea si nu isi mai avea rost o astfel de stire. Articolul se incadreaza perfect in seria descrisa de autor… "un jurnalist utilitar si-a rupt limba la peste"

Reply
Batman 2 septembrie 2010 - 02:23

Nu-i mai luati atat apararea. Stiti bine ca s-ar fi tavalit pe jos de ras daca i s-ar fi intamplat oricaruia dintre voi. Apropos de colegialitate, nu era Morcovescu ala care-i eticheta "piloti" pe colegii mai putin experimentati ca el (asta in viziunea lui)? Poate a vrut sa le arate cine e "pilotul" adevarat :))

Reply
Un vizitator 2 septembrie 2010 - 03:11

@all

Dragi jurnalisti auto, nu credeti ca ar fi mult mai interesant daca v-ati rezuma la scrieri si comentarii PERTINENTE care sa aiba ca subiect ceea ce pe mine, spre exemplu, m-ar interesa mai mult, adica MASINA.

Cine este Mihai Morcovescu ? De ce m-ar interesa pe mine ce s-a intamplat cu baiatul acesta ? A, daca vreti sa dati o stire de genul "alpinistul utilitar Mihai Coarda si-a rupt un deget si i-a curs mult sange etc" nu aveti decat…dar si televizorul il inchid la Stirile de la ora 5..cam atati "bani" face stirea voastra. Daca astfel de stiri urmariti puteti initia o colaborare cu Politia Rutiera..sigur va "aranjeaza" ei niste poze cu masini lovite (Volvo, Mercedes, BMW, Audi, Dacia etc..ca ce mai conteaza marca), sange si persoane suferinde. Poate dati si peste persoane publice accidentate ca sa creasca "audienta" si mai mult…

Sau, daca prin acest articol vreti sa ridicati un semnal de alarma in legatura cu modul in care colegii dvs. "testeaza" performantele masinilor mai ieftine sau mai scumpe panand viata lor dar si a altora (inteleg ca Titi Aur se afla in masina) in pericol atunci de ce nu o faceti corespunzator , adica pe un ton de SEMNAL si de ASA NU ? Din colegialitate ? Atunci…ce cauta "stirea" asta aici ? Cred ca ati vazut prea multe filme cu JURNALISTI…

Nu credeti ca ar fi mult mai util daca v-ati comporta ca niste adevarati jurnalisti AUTO ? Ce va spune voua MASINA asta, spre exemplu ? Ati recomanda sau nu o astfel de MASINA ? De ce da, de ce nu? Cum s-a comporatat MASINA in testele efectuate acolo ? Putina maturitate nu cred ca ar strica. Parerea mea.

Reply
Adrian Mihaltianu 2 septembrie 2010 - 03:52

Pentru ca am fost la fata locului, pot spune ca Tudor si altii au mers mai tare ca Morco fix in aceeasi curba, mai precis curba care urma slalomului. Era un circuit de viteza, pe care Titi Aur il abordase oricum la limita (nu la limita lui, ci la limita carosabilului plin de pietris), iar zona aia de circuit nu era bine gandita de la inceput, fiind prea aproape de un zid. Toata lumea testa S60 la limita personala pe un circuit cu care nu avea timp sa se acomodeze asa ca va rog lasati-o mai moale cu 'teribilist' sau 'inconstient' caci nu asta scrie in articol si nici nu a fost vorba de asa ceva.

Ce a zis Morco inainte de test n-are nicio relevanta, toata lumea face misto de toata lumea la astfel de evenimente. Morco n-a mers mai tare ca altii dar probabil s-a pierdut cu firea si mai ales nu s-a concentrat, uitand sa ia virajul dreapta imediat dupa ce a iesit din slalom. L-a luat prea tarziu, puntea fata s-a descarcat din cauza denivelarii din zona, a virat probabil cand rotile erau deja in aer apoi s-a dus sanie direct in zid. N-am apucat sa filmez dar am vazut toata tarasenia.

I se putea intampla oricaruia dintre noi. Am vazut de-a lungul timpului chestii mai grele facute de ziaristi, care nu s-au lasat cu accidente dar puteau oricand; in plus, erau pe drumurile publice. Alea da exemple de inconstienta, aici a fost vorba de pierderea controlului. Shit happens. Cine n-a dus niciodata o masina la limita evident ca nu stie cum e. Daca era un circuit auto normal, iesea pe verde si gata, revenea inapoi. Asa, pentru ca in tara asta prafuita nu gasesti nici macar un autodrom, te duci in ziduri.

Comenta careva mai sus ca ziaristii astia auto habar n-au sa conduca o masina. Da, sunt si din astia, dar sunt putini. Testul asta nu se facea pentru distractia personala, ci pentru a vedea cum se comporta S60-ul pilotat asa cum nu ai voie pe soselele publice. D'aia era test in spatiu inchis, cu pilot de raliuri pe locul din dreapta. In urma acestui tip de test ar trebui ca tu, jurnalistul, sa poti informa publicul si despre ce stie un S60 la limita. La dracu', si un crash-test pe viu te invata multe, daca tot ai apucat sa-l faci.

Trei invataminte personale: unu, ca S60-ul e o masina teapana, din care iesi doar cu o rana la nas (de la airbag) dintr-un impact la 40km/h (cam atat avea in urma derapajului in zid de pe la 60-70 kmh); doi, ca niciun sistem de siguranta auto din lume nu va elimina complet accidentele atat timp cat poate fi dezactivat (chestie necesara ca sa te dai in viteza pe un circuit, fie el si improvizat); si trei, ca o fractiune de secunda de neatentie si prea multa incredere in tine te poate costa mult mai mult decat un nas spart.

A, si nu mai trageti in mesager, nu vad nicio urma de malitiozitate din partea 0-100.ro, mai ales ca il stiti cu totii pe Adrian Mitrea. Daca Jeremy Clarkson intra maine intr-un zid, sunt sigur ca n-ati scrie nici voi, din colegialitate, nu? 🙂

Hai, astept articolul in urma testului masinii, cu video HD cum ne-ati obisnuit.

Reply
Lucian Dumitrescu 2 septembrie 2010 - 05:46

Dragi prieteni si nu numai, pot sa spun ca Volvo S60 este o masina sigura si frumoasa chiar si cand este pocnita, insa pana acum nici un pilot, jurnalist sau ziarist (cine stie cunoaste) nu a reusit sa invinga gravitatia!

PROSTIA este o alta chestiune, insa apreciez 0-100 ca a publicat stirea ( si da este o stire) in ciuda unei mentalitati comuniste de casta aproape de nepatruns a scolii vechi din presa auto.

Asadar, 0-100 face parte din site-uri noi sau vechi cu oameni din NOUA scoala a presei auto, o scoala cu alte mentalitati despre lumea auto si automat despre vechea casta, insa cu siguranta mult mai apropiata de ce trebuie sa fie presa auto din Romania!

Bravo Adrian si daca poti sa-mi mai trimiti si mie imagini cu acest crash-test ca test drive sau cum zic unii drive test intra si pe al meu (nu pt trafic evident)!!!!

Reply
Razvan 2 septembrie 2010 - 11:59

Referitor la cel care a scris stirea si care a explicat de ce a scris. Nu cred ca esti in anturajul lui Nistorescu, May sau Esca. In cazul lui May, in primul rand a publicat TopGear si dupa s-a preluat. Cu Morcovescu mergi in deplasari, vorbesti. Sunt curios daca poti da ochii cu el dupa ce ai scris aceasta stire doar de dragul accesarilor. Sunt de acord cu cei care spun ca asa ceva nu trebuia scris. Poate erau mai indicat exemplul de la lansarea Passat de acum cativa ani, daca tot ai vrut sa argumentezi, cand pe drum public un jurnalist a omorat niste oameni nevinovati intr-o amarata de Dacie. In urma unei anchete a rezultat vinovatia sa. Din cate imi aduc aminte nu i-au dat nici numele si nici publicatia de la care era. Voi cei care ati fost la evenimentul Volvo, ati fost chemati tocmai pentru a testa in conditii extreme masina in cadru organizat intr-un loc inchis nu pe un drum public, nu de capul vostru. Nu era o plimbare de promenada. Sunt curios daca la eveniment era salvare asa cum scrie in lege. Legat de cei care aduc argumentul Titi Aur, faptul ca nu trebuie sa te bagi daca nu esti pilot :)… o tampenie, masina nu o achizitioneaza pilotii de curse, o achizitioneaza oamenii obisnuiti cu reflexe obisnuite. Nu este nimeni in masura sa traga semnale de alarma pentru un eveniment de genul asta. Pe bune! 🙂 Care ar fi acele semnale? Cei care sustin vinovatia lui Morcovescu se gandesc la paguba produsa, de parca se regaseste in buzunarul lor. Organizatorul trebuia sa stie la ce riscuri se expune la astfel de teste. Referitor la cartea de vizita a lui Morcovescu… eu zic sa va mai faceti din cand in cand o autoevaluare si dupa sa comentati. Dar probabil ca frustrarile sunt mari.

Reply
Florin Oprea 2 septembrie 2010 - 13:18

Stimata redactie,

Cu parere de rau pentru evenimentul in care colegul nostru Mihai Morcovescu a fost ranit usor, tin sa precizez ca jurnalistul nu mai lucreaza la site-ul Auto.ro din februarie 2010. Va rog sa rectificati in stire, si sa nu mai angajati numele site-ului AUTO.RO, in vreo stire fara sa ne consultati.

Va multumim pentru intelegere.

Cu respect,

Florin Oprea

Reply
Redactia 0-100.ro 2 septembrie 2010 - 14:03

Am corectat informatia potrivit careia jurnalistul auto Mihai Morcovescu lucreaza la auto.ro, el fiind angajat de cateva luni la B1 TV – emisiunea La Limita.

Reply
Vladus 2 septembrie 2010 - 14:18

E trist ca sunt atatia care critica publicarea articolului cand acesta poate fi considerat chiar o dovada de curaj. De ce sa nu fie date astfel de stiri? Chiar este o stire, nu a fost scris senzationalist si nici cu acuze. Inteleg foarte bine ca cei care sunt prieteni cu Morcovescu ar fi vrut ca acest accident sa nu faca obiectul unei stiri. Insa constituie stire si e un fapt interesant. Daca Titi Aur patea doamne fereste ceva, stirea ajungea la toate posturile TV, iar in Morcovescu s-ar fi aruncat cu pietre. Dar slava domnului toata lumea e bine, poate ca singura consecinta va fi ca unii importatori se vor gandi inainte sa-i mai dea masini pe mana, desi probabil ca vor fi foarte putini. A fost totusi happy end… fericit cat de cat. Articolul merita scris, pozele sunt demne de publicare

Reply
Cristi Eremia 2 septembrie 2010 - 14:34

Am si eu o intrebare. Cauciucurile de pe masina erau SH? :)))) asa pare, sau… este un model chinezesc de ultima generatie :))))) Cum poate fi Volvo o bijuterie dupa ce in ultimele teste a esuat? Uite… asta inseamna bijuterie si siguranta. http://www.youtube.com/watch?v=XJM8DlbT9dk VOLVO poti ma sa faci si tu asa ?????

Reply
Redex 2 septembrie 2010 - 19:21

Razvan, la acest drive test Passat un om de la Porsche a fost vinovat, nu ziaristul, insa cei de la Porsche i-au strans pe ziaristi rugandu-i sa nu faca public gravul incident. Asta ca sa fim corecti, sa nu dezinformam. Apoi vehementa ta e totusi exagerata! Stirea asta nu e scrisa cu rea vointa, site-ul asta 0-100 nu va deveni nr 1 national cu stirea asta deci e aiurea sa-l acuzi pe autor ca a pus stirea doar de dragul accesarilor.

Apoi totusi exagerati si aparandu-l pe Morcovescu desi in articol, in text nimeni nu-l acuza. Omul a gresit, s-a lovit de zid, s-a ranit, dar in viata tre sa fim responsabili si sa acceptam ca putem deveni subiect de stire. Era loc public, era plin de oameni de presa, subiectul e interesant deci de ce sa nu fie data o stire? Doar pt a apara un teribilist care vrea sa se dea mare scamator? Deci va rog, decenta, va rog

Reply
cpk 3 septembrie 2010 - 14:18

Cristi Eremia- in reclame si Loganul opreste la fel. La acest eveniment se pare ca la masinile testate au functionat toate sistemele de siguranta, insa din pacate suedezii nu au inventat inca sistemele care sa detecteze soferii fara experienta si nici cladirile, dar sunt promisiuni ca o vor face in viitor.

Reply
Lucian Dumitrescu 3 septembrie 2010 - 16:30

:):):):):):):):):) bravo cpk!

Reply
Alex 3 septembrie 2010 - 16:57

@Gabi : fiecare avem pareri proprii, tocmai asta ne diferentiaza. Pentru mine modelele Volvo sunt niste bijuterii, asa le vad eu, daca tu le vezi altfel e treaba ta…dupa cum ziceam, fiecare cu parerea lui.

Cunosc posesori de Volvo foarte multumiti de ele. Nu stiu de ce aduci in discutie esecurile in materie de siguranta din trecut. Nu am fost acolo sa vad cum s-a intamplat dar nu cred ca pur si simplu a cedat masina iar soferul e curat ca lacrima, el n-a gresit deloc. Orice masina, cat de sigura ar fi ea, nu te scapa daca tu te dai mare zmeu la volan ( am zis la modul general, nu legat de ziaristul ranit ).

Reply
Maka 3 septembrie 2010 - 22:22

Eu nu sunt jurnalist, eu am fost doar "personal auxiliar" la acea lansare, totusi, din cate am observat, Morcoveata asta era cel mai enervant din zona. La un moment dat am crezut ca e Zoso, la nivelul asta de exasperare m-a dus. 🙂 Totusi, nu scrie nimeni ce reactie a avut cand a iesit din masina? Din aia cu "la moara mama, totul e de cacat aici…"?

Reply
Maka 3 septembrie 2010 - 22:25

P.S.: Titi Aur a fost "de aur". Care ati mers in masina cu el, stiti ca a fost foarte de treaba chiar si cu noi, astia mai putin "soferi".

Reply
lalala 4 septembrie 2010 - 01:04

@cristi eremia : te repezi ca rama in piatra, anvelopele alea sunt P zero de ultima generatie, nu te mai obosi sa te mai uiti la asta ca oricum nu sti! Cat despre link-ul tau, eu zic sa te uiti si la reclamele cu detergent de wc, o sa te impresioneze sigur cum cresc flori in toaleta(volvo nu poate sa faca nici asta:)))))).

Reply
InflatableNinja 4 septembrie 2010 - 16:56

@ Adrian Mihaltianu

In comment-ul tau ai exemplificat perfect exact ceea ce spuneam si eu mai sus. La orice eveniment asemanator exista cate o scuza din partea cetei lui Pitigoi, aka majoritatea jurnalistilor auto de la noi:

"Morco n-a mers mai tare ca altii dar probabil s-a pierdut cu firea si mai ales nu s-a concentrat, uitand sa ia virajul dreapta imediat dupa ce a iesit din slalom. L-a luat prea tarziu, puntea fata s-a descarcat din cauza denivelarii din zona, a virat probabil cand rotile erau deja in aer apoi s-a dus sanie direct in zid." Am zis eu sau altii altceva?

"I se putea intampla oricaruia dintre noi. […] Shit happens." Fix ce spuneam. De fapt nu e vina lui ci i se putea intampla oricui, right? Pai si atunci raspundeti-mi si mie de ce nu i s-a intamplat fiecaruia? De ce nu s-a busit fiecare jurnalist in parte la evenimentul asta? Iti spun eu de ce, pentru ca oricum o dai/dati, Mihai Morcovescu a fost cel mai cocos si a fost singurul care a gresit crezandu-se mai pilot decat este. Repet, nu sunt cauciucurile, nu e suprafata de rulare si nu e Titi Aur de vina. Conditiile au fost identice pentru toti, dar singurul care s-a lovit a fost cel cu gura cea mai mare. Iar asta si inainte si dupa isprava, dupa cum bine noteaza Maka.

Lasa, sa fim noi sanatosi (inclusiv Morcovescu)!

@cititori Sa stie toata lumea ca e tara plina de Clarksoni si de Tiffi Needelli. Numai profesionisti avem in toate domeniile, inclusiv in presa auto. Toti stim sa scriem despre masini si sa conducem ca niste piloti adevarati, in orice conditii.

Reply
zuza 6 septembrie 2010 - 11:23

Si eu am fost la acel eveniment. Cu parere de rau va spun ca a fost vina lui Morcoveata ala. Dupa cate ca era plin de impresii si a distrus o masina de 40.000 de euro cand s-a dat jos nu-l mai puteai opri din figuri si comentarii. Organizatorii si Titi Aur erau foarte suparati iar lui nu-i mai tacea gura. "Mama cum sa mi se intample tocmai mie uan ca asta!!!???!!!! Lasati-ma ma in pace. Sa nu ma mai chemati la astfel de evenimente". Eu il puneam sa achite jumatate din masina ca oricum am inteles ca bijuteria a intrat la "daune totale". Sa-l vad atunci pe Morcoveata cel voinic cu boticul mic mic mic :))

Reply
Sandu Nicolae 14 septembrie 2010 - 02:28

Salut,

Uite cum descoperi un site din cauza unui mic accident. O fi de bine ???

ul de contrariVad ca majoritatea celor care au comentat articolul de mai sus sunt din bransa, si sunt destul de contrariat de modul in care priviti lucrurile.

O sa-mi permit sa comentez (cu scuzele de rigoare) postul unui coleg de-al vostru, deoarece mi se pare relevant:

"Am fost acolo, am vazut tot si vina nu ii apartine in totalitate ziaristului. Personal, nu i-as fi publicat numele. Si nici pozele cu sange pe jos, desi am si eu exact aceste poze, si in plus poze cu el ranit, insa le-am facut din reflex si probabil le voi pastra pentru zile mai bune, cand la o bere i le voi arata, sau nu.

Personal cred ca vina se imparte astfel:

-organizatorii care au marcat execrabil circuitul"

organizatorii marcheza circutul cum vor ! Este treaba si raspunderea ta ce faci pe circuit! Cum ar fi ca Vettel sa motiveze ca nu a castigat in Italia pentru ca acum 50 de ani "-organizatorii .. au marcat execrabil circuitul"

"-lui Titi Aur care sepresupune ca putea interveni, sa traga de volan sau sa-l avertizeze verbal,"

trasul de volan este permis doar la scoala de soferi. Punct. Daca esti nevoit sa tragi cuiva de volan, ceiace nu este deloc recomandat, mai bine cobori din masina, ii dai 2 plame " pilotului " si il trimiti la cursuri.

sa dai vina pe nevasta/soacra/propriul tau copil ca nu ti-a atras atentia ca vine o curba la dreapta este cea mai mare ineptie pe care am auzit-o vreodata.

" dar presupun ca era absent (spre exemplu eu am luat o anvelopa sub Volvo-ul rosu, el habar n-a avut, eu nici atat, iar la terminarea cursei a declarat ca stia ca am tarat o anvelopa dupa mine, desi, repet, habar n-avea)"

-neplacut daca ai terminat circuitul cu cauciucul dupa tine. Putea fi caine tau favorit, sau mai rau, soacra.

Dar probabil ca nu era soacra deoarece ea era in dreapta ta in masina, era absenta si nu ti-a atras atentia ca ai calcat cainele si il tarai dupa tine.

-teribilismului specific bransei pe care-l avem cu totii, deci Mihai nu e nici inger, nici demon, ca sa zic asa.

"Repet, eu nu-i publicam numele, si nici publicatia,. Se poate interpreta ca e o vendetta la mijloc. Si mai e si o chestie pe langa etica profesionala, se numeste colegialitate ;)"

Asa este, daca doamne fereste cineva, dar coleg, va calca un om nu ii vei da numele din motive de "colegialitate" Ciudata etica profesionala.

"Asa ca sa nu aducem in discutie faptul ca Titi Aur a declarat ca Mihai nu a franat si nici nu a tras de volan, s-a indreptat direct spre zid, nu ca ar fi ratat o curba si apoi a derapat. 😉 Deci si la acuratete…."

pai da, cu acuratete iti pot spune ca dat fiind faptul ca Mihai nu a franat a ratat o curba, nu a tras de volan (a iesit de pe trasa) si a derapat indreptadu-se direct spre zid. Deh, fizica.

Interesant este ca pilotul in viziunea lui " franeaza si trage de volan" pe cand colegul vostru "rateaza o curba si derapeaza"

"Just my 2 cents thoughts, acum trageti cu pusca in mine, daca vreti!"

Ei bine, am tras eu cu pusca, deoarece sangele de pe asfalt pe care zici ca il ai in poze este realitate.

Peace, Nicolae

Reply
george 18 octombrie 2010 - 13:20

Surprinzator, nu reiese din ceea ce s-a scris aici daca organizatorii i-au cerut parerea si lui Titi Aur ref. la marcarea si trasarea corecta a acelui mic circuit ptr. ca normal ar fi trebuit ca zona (zonele) potential periculoase sa fie protejata (e). In alta ordine de idei faptul ca la o demonstratie pentru presa s-a intamplat un eveniment nu este ceva neobisnuit si nici condamnabil pentru cel implicat. Face parte din" riscurile" inerente ale meseriei – pentru jurnalist – si riscurile de accident – pentru dealerul auto, mai condamnabil ar fi fost daca totul se ascundea "sub pres". Ce ma mira este ca domnul in cauza (jurnalistul) nu a venit pe acest forum cu nici o explicatie pentru ca este cel mai interesat in respectarea adevarului jurnalistic dar si pentru ca, mie cel putin, nu mi-ar place sa tac intr-o problema in care ar trebui sa fiu printre primii care sa vorbeasca. Nu este vorba de rusine – sa fim seriosi, piloti adevarati au facut greseli puerile in alte conjuncturi si nimeni nu a ras de ei, nu este vorba ca "altceva sau altcineva" a fost de vine – sa iti asumi o greseala este laudabil, nu este vorba nici de denigrarea (!!??!!) unui jurnalist de catre altul (altii). Totul se numeste "critica" si trebuie sa se lase cu niste invataminte. Dar, si aici este marea hiba a comportamentului unor reprezentanti media, totul trebuie sa se faca intr-un limbaj si comportament elegant (e greu de inteles in ziua de azi), colegial si nepartinitor.

Reply

Lasa un comentariu