Oficialii grupului auto american Ford estimeaza ca saptamana viitoare (2-8 august 2010) vor semna documentele finale de vanzare a marcii suedeze Volvo catre grupul chinez Zhejiang Geely Holding din China, scrie Automotive News Europe (ANE).
Ford vinde Volvo pentru 1,3 miliarde euro, mai putin de o treime din suma pe care a platit-o pentru aceasta marca in 1999.
Dupa vanzarea Volvo, directorul general executiv al Ford (CEO), Alan Mulally, venit de la Boeing in 2006, va descompune divizia Premier Automotive, din care au mai facut parte Jaguar, Land Rover si Aston Martin.
Vor ramane astfel doar marcile americane Lincoln si Mercury in acest grup. Lichidarea Mercury a intrat si ea in linie dreapta si va fi finalizata pana la sfarsitul acestui an.
Intr-un final, grupul Ford va mai ramane cu marcile Ford si Lincoln.
In 2007 a fost vandut Aston Martin, unor fonduri de investitii din Kuweit, iar in 2008 au urmat marcile Jaguar si Land Rover, ajunse la indienii de la Tata Motors.
Geely au promis ca vor pastra cei 12.000 de angajati ai Volvo, precum si fabricile din Suedia si Belgia, dar au planuri sa deschida uzine Volvo si in China, pentru a creste vanzarile marcii pe plan local.
Este posibil ca Volvo sa intampine probleme de imagine dupa aceasta vanzare, deoarece pana in prezent marca suedeza si-a construit intreaga strategie de comunicare prin valori ca siguranta si tehnologia, iar masinile produse de Geely se afla la polul opus ca perceptie.
Pe de alta parte, investitorii chinezi sunt dornici sa puna mana pe marci cu renume la nivel international pentru a cuceri cat mai mult din piata auto globala si pentru a castiga cunostinte tehnologice.