Acasa BMW Prima impresie: BMW Z4 sDrive35is

Prima impresie: BMW Z4 sDrive35is

de Adrian Mitrea

BMW Z4 sDrive35is (sursa - Bogdan Baraghin)

BMW Z4 sDrive35is e un pui de M, cu tractiune spate, ce te duce cu bestialitate de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 4,8 secunde. Desi l-am condus doar 25 de kilometri, am ramas cu o prima impresie ce ma face sa respect mai mult BMW, dar si sa urasc o asa decapotabila sport.

Micul Z4 e un fel de zana pe care toti vor sa puna mana in curtea MHS Motors din Militari (Bucuresti), la un eveniment denumit inspirat BMW Innovation Days.

Zana e alba, vine din Germania si mi-a facut cu ochiul din prima, dar s-a dovedit usuratica. L-a primit la bordul ei si pe colegul Sebastian Toma de la automarket.ro. Nu mai conteaza…

BMW Z4 sDrive35is (sursa - BMW)La fel ca oricare alt Z de la BMW, postul de condus e jos si primul lucru care-ti sare in ochi e capota foarte lunga. O poti vedea si de la volan, chiar daca esti pitic sau ai scaunul dat la maximum in jos.

Pornesc nerabdator motorul. De cand am scris prima stire despre masina asta eram curios sa aud cum suna un motor BMW turbo, pe benzina, de 3 litri si 340 de Cai.

Am uitat ca BMW stie sa faca si bestii galagioase. Primul sforait al esapementului ma face sa regret comparatia cu zana. Trecem peste asta…

MHS Motors e la buza autostrazii A1 (Bucuresti-Pitesti), asa ca puternicul motor abia are timp sa se incalzeasca inainte sa ma faca sa ma simt bine.

Dupa ce panoul murdar cu „iesire din Bucuresti” imi ureaza „drum bun”, trantesc pedala de acceleratie la podea si cei 500 de Newton-metru (Nm) furnizati prin overboost (450 Nm cand mergi normal) imi trag un sut in spate si ma arunca de la 60 de kilometri pe ora direct la 130, in bratele unui radar care tocmai se apropie pe contrasens.

Momentul e optim pentru ca ne intersectam chiar atunci cand Z4 zburda cu 130 si pot sa-mi continui linistit goana spre un rezonabil 160. Motorul rage superb dincolo de 6.000 de ture, iar basul scos pe decelerare e pe cale sa-mi ridice parul de pe maini.

BMW Z4 sDrive35is (sursa - BMW)Si daca mi-am putut face hatarul linistit, acum am timp sa studiez interiorul.

Pachetul estetic M Sport e standard la masina asta. Volanul e mai mic si mai gros, ceasurile de bord au fundal argintiu, iar covorasele arboreaza inscriptia sDrive35is (sDrive vinde de la tractiunea spate, iar 35is sugereaza varful de gama ca motorizare). Finisajele si materialele par ireprosabile, si cum n-am timp sa ciocan si sa pipai fix asa vor ramane in mintea mea.

Pachetul M se face vazut si la exterior, prin bare de protectie mai agresive.

Dar M Sport nu reprezinta doar atat. Mai inseamna si ca suspensia e reglabila si mai joasa cu 10 milimetri fata de alte Z4. BMW spune ca suspensia asigura un comportament mai bun in viraje, multumita amortizoarelor cu reglaj dinamic permanent, atat pentru faza de compresie, cat si pentru detenta.

Cum pe autostrada nu sunt viraje, pot simti doar cum amortizoarele niveleaza destul de bine parcursul valurit de pe A1.

Cel mai mult imi place la masina asta ca te impreunezi cu ea de cand te asezi in scaun. Si totul se intampla rapid, chiar daca inainte ai coborat dintr-o masina ieftina, cu motor de 1,6 litri, cum am facut eu. E ca si cum ai trece de la niste slapi de zece lei la o gheata sport de peste 50.000 de euro – atat de rapida e acomodarea.

Dar exista si o parte proasta. Daca rulezi cu acoperisul pliat in portbagaj vantul e mult prea violent. Si asta se intampla de la viteze mici, chiar si cu deflectorul pus.

Adica de la 90 de kilometri pe ora incepe sa-ti joace parul de pe cap, iar dincolo de 130 aproape ca e greu sa tii ochii deschisi cum trebuie si sa te concentrezi la drum. Mi se pare cel putin ciudat ca se intampla asta. Vantul nu bate prea tare.

In plus, la alte decapotabile cu care am mers, cum ar fi Saab 9-3 si Ford Focus CC, nu se simteau turbulente deloc la 120 de kilometri pe ora.

BMW Z4 sDrive35is (sursa - Bogdan Baraghin)

Lasa un comentariu