Acasa Romania Volvo V60 vine in Romania la sfarsit de 2010. Va fi mai scump cu pana in 2.000 euro decat S60

Volvo V60 vine in Romania la sfarsit de 2010. Va fi mai scump cu pana in 2.000 euro decat S60

de Adrian Mitrea

Volvo V60 (sursa - Volvo)

Versiunea break a noului S60, denumita V60, va fi lansata in Romania in ultimele luni din acest an, avand preturi cu 1.500-1.800 euro mai mari decat varianta sedan, pentru aceeasi echipare si motorizare, a declarat pentru 0-100.ro Bogdan Huidan, directorul general al importatorului Volvo pe plan local, EIT Forum Auto.

„Cred ca lansarea noului S60 si a versiunii break, V60, va contribui cel putin la mentinerea vanzarilor in acest an si ne-ar putea aduce un usor plus in 2011. (…) V60 va fi cu 1.500-1.800 euro mai scump decat S60” (preturi), a spus Huidan pentru 0-100.ro, dupa lansarea noului Volvo S60.

click aici pentru galeria foto

V60 are un portbagaj de 430 de litri si pastreaza designul dinamic al sedanului. Indicativul „V” marcheaza variantele break ale modelelor Volvo, iar despre V60 constructorul spune ca „este mai degraba un coupe decat un break”, datorita liniilor sale.

La fel ca si S60 Volvo V60 va fi disponibil cu doua tipuri de sasiu. In Europa va fi standard sasiul dinamic (mai sportiv), iar in alte piete va fi oferit standard un sasiu cu rulare mai confortabila, denumit Touring. Sasiul dinamic va putea fi comandat optional pe aceste din urma piete.

Pe langa cele doua tipuri de sasiu disponibile, Volvo ofera si un sistem optional de control al dinamicii masinii, denumit FOUR-C (Continously Controlled Chassis Concept sau Sasiu Controlabil Permanent), acelasi de pe noul S60.

Softul care gestioneaza sistemul de tractiune 4×4 (AWD) – pe versiunile echipate cu asa ceva – a fost modificat pentru a exploata si mai mult latura sportiva a masinii.

S60 si V60 dispun de o tehnologie (denumita Corner Traction Control) care franeaza roata din fata de pe interiorul virajului si transmite mai multa putere rotii din exterior, permitand astfel reactii mai ferme pe curbe.

Sistemul City Safety este standard. Acesta permite masinii sa franeze brusc daca viteza de deplasare este mai mica de 30 de kilometri pe ora, iar soferul nu reactioneaza pentru a evita o coliziune iminenta cu masina din fata.

Pe langa City Safety, V60 si S60 dispun si de un sistem avansat de recunoastere a pietonilor care poate frana complet pana la viteze de 35 km/h. Peste aceasta viteza, sistemul se concentreaza pe reducerea vitezei, cu scopul de a minimiza ranile provocate de accident. Potrivit Volvo, sistemul poate reduce viteza cu pana la 25 km/h.

Motorizari Volvo V60 (sursa - Volvo)

Lasa un comentariu