Cei mai multi dintre noi ar spune ca Lexus e „peste” Dacia, insa unii vad altfel lucrurile. Este si cazul lui Mihai Bordeanu, care a dat premiumul pe low cost, trecand de la postul de director regional al Lexus la cel de director de marketing la Renault, Dacia si Nissan in Romania.
„Eu zic ca e extraordinar. Pentru ca sa treci de la Lexus la oricare alta marca se mai intampla, dar sa treci la Dacia mie mi se pare un lucru fantastic. Ai sansa, ca om care face marketing pe Dacia, sa vezi lucrurile schimbandu-se in timp real”, a spus Bordeanu, intr-o discutie restransa cu presa.
El ocupa incepand de azi, 1 iulie 2010, functia de director de marketing al marcilor Renault, Dacia si Nissan in Romania, inlocuindu-l pe francezul Rafael Treguer.
„Sunt obiective bine stabilite inca de a ajunge eu aici (la Dacia – n.r.). Obiectivul personal e ca 1 din 2 masini vandute in Romania sa poarte sigla Dacia”, a declarat Bordeanu.
Totusi, el admite ca drumul este greu: „Ca sa facem lucrul asta, pe langa o gama completa, pe langa campanii potrivite, mai ne trebuie ceva, si anume ca imaginea Dacia sa se imbunatateasca considerabil. Avem o mostenire de zeci de ani de comunism care n-au facut bine imaginii. Trebuie sa surmontam handicapul respectiv. Am reusit in mare parte, dar mai e de lucru”.
Duster e un important vector de imagine, pentru ca este modelul Dacia cel mai bine primit de romani, ca imagine.
Nici rezultatele comerciale nu sunt rele, chiar daca piata auto romaneasca tot scade. Duster a reusit ca intr-o luna de la inceputul livrarilor sa reprezinte jumatate din segmentul de 4×4.
Schimbarile in managementul de top la grupul Renault Romania s-au tinut lant in ultimul an. Mai intai a plecat directorul comercial al celor trei marci – Dacia, Renault si Nissan -, Jacques Daniel. El a fost inlocuit, in primavara anului 2009, de Fabrice Cambolive.
Sfarsitul anului trecut a adus schimbarea a sefului imperiului Renault din Romania, Francois Fourmont. El s-a pensionat si a fost inlocuit de Jerome Olive. Acum a venit randul lui Treguer sa plece, lasandu-i loc lui Bordeanu, unul dintre putinii romani din managementul de top de la Renault, Dacia si Nissan.