
Resursele cunoscute de litiu ale pamantului, evaluate la 14-17 milioane de tone, ar fi suficiente pentru fabricarea a 4,6-5,6 miliarde de masini electrice, reiese din estimarile constructorului auto Renault si ale companiilor miniere Chemetall si SQM.
Acestea evalueaza resursele de litiu mondiale la 14-17 milioane de tone.
Potrivit Renault, producator auto ce mizeaza pe automobile electrice, pentru fabricarea unui pachet de baterii pentru o masina electrica este nevoie de circa 3 kilograme de litiu.
Un calcul simplu arata ca aceste resurse sunt suficiente pentru a fabrica 4,6-5,6 miliarde de masini electrice in situatia absurda in care toate rezervele de litiu ar fi consumate in acest sens.
Tinand cont ca industria IT este si ea consumatoare de litiu (baterii pentru laptopuri, de exemplu – n.r.), oricum rezervele de litiu raman consistente. La acest aspect se mai adauga si faptul ca bateriile pe litiu pot fi reciclate aproape complet la sfarsitul perioadei de utilizare.
Relatari anterioare din presa indica faptul ca jumatate din rezervele mondiale de litiu se gasesc in Bolivia, tara care nu doreste ca aceasta resursa naturala sa fie exploatata de straini, pentru a nu imbogati occidentalii.
Toate aceste cifre si fapte vin pe fondul a doua ingrijorari legate de masinile electrice, pe care toti marii producatori auto vor sa le bage in productie in urmatorii ani. In primul rand este vorba de poluarea pe care o genereaza producerea si reciclarea bateriilor, iar in plan secund sta ideea potrivit careia rezervele de litiu nu ar fi suficiente pentru a transforma automobilul electric intr-o solutie de mobilitate personala accesibila.
Avand in vedere potentialul economic ridicat si cantitatea resurselor, probabil ca este o chestiune de timp pana la comutarea intregii industrii auto pe masini electrice.
