Acasa Romania Dupa rechemarile masive in service, Toyota Romania incearca sa-si spele imaginea prin servicii gratuite

Dupa rechemarile masive in service, Toyota Romania incearca sa-si spele imaginea prin servicii gratuite

de Adrian Mitrea

Service Toyota (sursa - Toyota Romania)

Dupa ce a rechemat peste 11.000 de masini din Romania pentru posibile probleme la pedala de acceleratie si frane, Toyota Romania incearca sa-si spele imaginea cu servicii gratuite.

In perioada 1 iunie – 31 august 2010, orice client Toyota poate beneficia de o verificare gratuita care ii permite sa isi pregateasca masina de concediu. Verificarea acopera noua puncte de control precum elemente exterioare, sistem de evacuare, sistem de franare, sistem de directie si ambreiaj. In plus, clientii primesc discounturi de pana la 25% la piese de schimb si accesorii si de 15% la manopera, se arata intr-un comunicat al Toyota Romania.

Compania a lansat pe 9 februarie 2010 campania de rechemare pentru masinile cu posibile defectiuni la acceleratie si frane, parte a unui program international ce a vizat aproape 5 milioane de masini.

In Romania si Europa au fost rechemate, pentru posibile defectiuni la acceleratie, urmatoarele modele:

  • Aygo (Feb 2005 – Aug 2009)
  • iQ (Noi 2008 – Noi 2009)
  • Yaris (Noi 2005 – Sep 2009)
  • Auris (Oct 2006 – 5 Ian 2010)
  • Corolla (Oct 2006 – Dec 2009)
  • Verso (Feb 2009 – 5 Ian 2010)
  • Avensis (Noi 2008 – Dec 2009)
  • Rav4 (Noi 2005 – Noi 2009)

La modelele incluse in actiunea de recall exista posibilitatea ca pedala de acceleratie sa ramana blocata mecanic intr-o pozitie partial apasata sau sa revina lent la pozitia normala. Acest comportament este cauzat de probabilitatea aparitiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleratie.

De campania de rechemare pentru franele modelului Prius au fost vizate sapte masini livrate in Romania.

In prezent, Toyota Romania a finalizat in proportie de 75% actiunea de recall.

„In Romania e vorba de 75% dintre masini pana acum si asta pentru ca sunt oameni care desi au primit scrisoarea si au fost sunati, pur si simplu zic ca nu au nicio problema si vin mai tarziu. De la 80% in sus e foarte greu sa aduci clientii in service daca nu au nicio problema”, a spus directorul de servicii post-vanzare al Toyota Romania, Radu Petrescu, pentru HotNews.ro.

Bas Kasteel, director divizia post-vanzare la Toyota Motor Europe, a declarat, la randul sau ca imaginea Toyota s-a depreciat in ochii clientilor care detin alte marci de masini, insa posesorii de Toyota nu si-au schimbat parerea in legatura cu marca din cauza rechemarilor masive.

„Clientii care au fost vizati de recall cred ca au ramas cu o impresie pozitiva, au venit aici, au vazut ce se intampla, li s-a facut reparatia si sunt multumiti, loialitatea acestor clienti fata de marca s-a imbunatatit. Pe de alta parte sunt cei care nu detin masini Toyota si s-au lasat influentati de cele scrise in presa, de imaginea creata de mass-media, iar asta e un lucru negativ. E deci un impact variat”, a spus Kasteel.

Declaratiile au fost facute la un eveniment in care Toyota Bucuresti Nord a primit recunoasterea Toyota Motor Europe pentru indeplinirea standardelor europene de calitate in tinichigerie – vopsitorie. Compania a investit in ultimul an cateva zeci de mii de euro pentru modernizarea acestor ateliere si spune ca masinile vor fi reparate mai repede ca urmare a acestor schimbari.

Cota de piata a Toyota pe plan european a scazut de la 5,2% acum un an la 4,5% in prezent, dar tinta ar fi ca marca sa revina la peste 5%.

Lasa un comentariu