Cel mai scump si mai performant automobil hibrid produs de constructorul auto german BMW, Seria 7 ActiveHybrid, pleaca de la 104.720 euro in Romania, potrivit importatorului.
Masina a fost prezentata, in varianta de productie, la Salonul Auto de la Frankfurt, in septembrie 2009. In segmentul limuzinelor hibride exista doar un singur competitor pe piata, Lexus LS600h. Mercedes-Benz, Audi, Porsche si Jaguar nu au inca automobile hibride care sa rivalizeze cu Seria 7 ActiveHybrid si cu LS600h.
click aici pentru galeria foto
Varianta hibrida a limuzinei Seria 7 este disponibila si cu ampatament marit si poarta litera L in titulatura (de la Long – n.r.). Aceata versiune de caroserie pleaca de la 113.050 euro, inclusiv TVA. Si lexus LS are o versiune cu ampatament marit, ca rival pentru varianta hibrida cu ampatament marit a Seria 7.
BMW Seria 7 ActiveHybrid este primul automobil care combina un propulsor V8 pe benzina, transmisia automata cu opt trepte si un motor electric intr-un concept de tip „mild hybrid”. Acest termen se refera la faptul ca propulsorul electric ajuta motorul cu ardere interna, dar nu poate propulsa de unul singur masina.
BMW Seria 7 ActiveHybrid este al doilea automobil hibrid din oferta BMW, alaturi de BMW X6 ActiveHybrid.
Motorul V8 pe benzina are tehnologie BMW TwinPower Turbo si High Precision Injection, alaturi de un motor electric trifazic. Ansamblul dezvolta 465 Cai Putere (CP) / 342 kW si un cuplu maxim de 700 Newton-metru.
Motorul cu opt cilindri disponibil la BMW Seria 7 ActiveHybrid dezvolta o putere maxima de 330 kW/449 CP intre 5.500 si 6.000 rpm. In acelasi timp, motorul are un varf al curbei de cuplu de 650 Newton-metru ce se mentine constant pe o plaja a turatiilor cuprinsa intre 2.000 si 4.500 rpm.
Motorul electric porneste si sustine propulsorul V8 si are trei faze sincronizate. Propulsorul electric este pozitionat intre propulsorul cu combustie si convertorul transmisiei automate, fiind conectat direct la arborele cotit. De forma unui disc, motorul electric are o masa de 23 kg, designul compact asigurand integrarea completa in carcasa transmisiei.
Motorul electric genereaza putere suplimentara de transmisie de 15 kW/20 CP. in modul de functionare ca generator pentru acumulatorul litiu-ion, puterea maxima creste la 20 kW/27 CP. Cuplul oferit este de 210 Newton-metri.
Puterea este transmisa rotilor prin intermediul unei cutii de viteze automata cu opt trepte, pozitionata intr-o configuratie compacta cu cele doua propulsoare. Motorul electric este alimentat de la un acumulator cu tehnologie litiu-ion dezvoltata special pentru utilizarea in industria auto.
Avantajele tehnologiei
Tehnologia hibrida ofera si noi facilitati pentru mai mult confort. De exemplu, BMW Seria 7 ActiveHybrid dispune de functia Auto Start Stop in combinatie cu o cutie de viteze automata. Un alt avantaj semnificativ este posibilitatea de a utiliza aerul conditionat si ventilatia in parametrii optimi chiar si atunci cand motorul este oprit, prin alimentarea acestora de la reteaua de 120 V a acumulatorului litiu-ion. Acest concept asigura un confort climatic la interior fara precedent, racirea interiorului de la BMW Seria 7 ActiveHybrid se poate realiza rapid chiar inainte de pornirea motorului.
Afisajele speciale din panoul de instrumente si display-ul iDrive din consola centrala informeaza pasagerii de gradul de eficienta si de actualul nivel de operare al componentelor din sistemul hibrid.
Masina are jante speciale de 19 inch cu aspect de turbina si are inscriptia ActiveHybrid pe capota compartimentului de bagaje, pe montantii C (in spatele geamurilor din spate) si pe profilul usilor
De asemenea, BMW Seria 7 ActiveHybrid este disponibil si in nuanta Bluewater metalizat, disponibila exclusiv pentru modelele hibride din gama BMW.
Ce inseamna ActiveHybrid
ActiveHybrid este un modul important in cadrul strategiei de dezvoltare BMW EfficientDynamics care ofera tehnologii capabile sa reduca semnificativ consumul de combustibil si emisiile la fiecare nou model si, in acelasi timp, sa imbunatateasca performantele dinamice.
BMW utilizeaza tehnologia hibrid acolo unde aceasta poate avea o contributie efectiva la reducerea consumului si a emisiilor. Ca regula, potentialul de economisire al tehnologiei hibrid creste cu puterea motorului cu combustie ce interactioneaza cu sistemul.
Acesta este motivul pentru care tehnologia BMW ActiveHybrid, in combinatie cu propulsorul V8, atinge un nivel mai mare de eficienta decat in cazul combinarii cu un motor cu sase sau cu patru cilindri.
Functionare
Conceptul hibrid inteligent cuprinde atat generarea, cat si utilizarea energiei electrice, cu stocare completa, fara vreo pierdere, a energiei electrice asigurata de acumulatorul litiu-ion. Atat procesul de incarcare si furnizarea puterii catre motorul electric, cat si celelalte consumatoare de energiei sunt asigurate si coordonate de electronica dezvoltata special pentru BMW Seria 7 ActiveHybrid.
Tehnologia BMW ActiveHybrid foloseste franarea pentru generarea de energie, in timp ce automobilele conventionale pierd aceasta energie sub forma de caldura prin operarea si utilizarea franelor. Aceasta tehnologie unica reprezinta o evolutie a Brake Energy Regeneration, folosit de BMW pentru intreaga gama de modele cu motorizari pe benzina sau diesel echipate cu BMW EfficientDynamics.
Sistemul intra in functiune fie la utilizarea franei de motor, fie la actionarea franelor. Energia inmagazinata in acumulatorul litiu-ion este folosita in reteaua interna, ceea ce scuteste motorul cu combustie de misiunea de a genera curent electric, iar astfel i se permite propulsorului sa furnizeze mai multa putere pentru procesul de acceleratie. Rezultatul este o accelerare mai rapida si mai dinamica, in timp ce energia electrica este disponibila fara un consum suplimentar.
Atata timp cat soferul are nevoie doar de un nivel redus al energiei de franare, sistemul utilizeaza numai forta electrica de franare, franele mecanice fiind activate numai atunci cand conducatorul apasa mai tare pedala pentru o oprire mai ferma. Sistemul de franare este setat ca soferul sa nu perceapa tranzitia de la franarea cu energie electrica la cea cu sistemul de franare hidraulic.
Doua retele electrice
Energia electrica este livrata in cele doua retele interne ale automobilului: BMW Seria 7 ActiveHybrid dispune atat de o retea conventionala, cu tensiunea de 12V, alimentata de o baterie conventionala (de tip AGM), cat si de un acumulator de mare tensiune, cu tehnologie litiu-ion, ce opereaza la 120V. Aceasta din urma furnizeaza energie motorului electric sau sa contribuie la pornirea motorului cu combustie.
Compresorul de aer conditionat de la BMW Seria 7 ActiveHybrid este si el integrat in reteaua de 120V, in timp ce restul functiilor operate electric sunt alimentate de la reteaua de 12 V. Cele doua retele interne sunt conectate intre ele printr-un convertor de tensiune, care ofera o gestiune flexibila a energiei, dar care are si rolul de a coordona toate functiile electrice ale automobilului.
Bateria
Sistemul dezvoltat pentru BMW Seria 7 ActiveHybrid este bazat pe cea mai avansata tehnologie litiu-ion care indeplineste cele mai mari solicitari in ceea ce priveste sarcinile de putere si durata de operare. Bateriile litiu-ion au dovedit deja ca au o mare capacitate de stocare si o durata mare de functionare in mai multe aplicatii cum ar fi telefoanele mobile sau laptopurile.
Energia utila oferita de acest acumulator este de 400 W/h, bateria in sine fiind compusa din 35 de celule si o unitate de control integrata care analizeaza in permanenta nivelul de incarcare si asigura o functionare potrivita in orice situatie si pe un interval larg de temperaturi.
In ciuda nivelului ridicat de performanta, bateria litiu-ion masoara numai 37 cm x 22 cm x 23 cm si cantareste aproximativ 27 kg. Mai mare decat bateria conventionala a unui automobil, este montata in compartimentul de bagaje, intre pasajele rotilor de la BMW Seria 7 ActiveHybrid, acoperita pentru siguranta de o carcasa speciala. Aceasta asigura protectia a bateriei si, in acelasi timp, confera masinii o distributie echilibrata a maselor.
Prin folosirea afisajului iDrive, conducatorul poate urmari o interpretare si mai detaliata a interactiunii motorului cu combustie si a celui electric. Pe langa nivelul de incarcare al acumulatorului litiu-ion, aceasta functie de afisare prezinta si fluxul actual de energie – stocarea energiei la actionarea franelor sau la frana de motor, schimbarea punctului de sarcina cand se ruleaza la viteza constanta, descarcarea de energie la accelerare. Ca alternativa a acestui afisaj grafic, sistemul este capabil, la simpla apasare a unui buton, si sa analizeze procentual nivelul curent de eficienta. in acest caz, o diagrama cu bare, care se actualizeaza la fiecare minut, indica nivelul la care a fost utilizat potentialul de eficienta al componentelor hibrid in ultimele 15 minute.
Seria 7 ActiveHybrid L
Versiunea cu ampatament lung a modelului BMW Seria 7 ActiveHybrid dispune in plus de suspensie pneumatica ce include autoreglaj pe puntea spate. in echiparea standard, pentru ambele modele, este inclusa servodirectia Servotronic (reglabila in functie de viteza), precum si cu Dynamic Damping Control (Control Dinamic al Amortizoarelor), functie care adapteaza rapid rigiditatea amortizoarelor atat in functie de starea drumurilor, cat si de stilul de condus al celui de la volan.
Prin apasarea unui buton de pe consola centrala, conducatorul este capabil, prin intermediul Dynamic Driving Control, sa aleaga reglajul sau preferat pentru amortizoare, operarea potrivita a DSC Dynamic Stability Control (Controlul Dinamic al Stabilitatii), dinamica schimbarii treptelor de viteza de la transmisia automata, precum si raspunsul acceleratiei si ale directiei Servotronic.
BMW Seria 7 ActiveHybrid este fabricat la uzina BMW din Dingolfing, la aproximativ 115 kilometri nord-est de Munchen.