Acasa Tehnologie Toyota a redus cu 90% costurile pentru fabricarea masinilor pe hidrogen

Toyota a redus cu 90% costurile pentru fabricarea masinilor pe hidrogen

de Adrian Mitrea

Toyota FCHV-adv (sursa - 0-100.ro)

Cel mai mare producator de masini cu sisteme de propulsie alternativa, Toyota, a anuntat ca a redus cu 90% costurile pentru fabricarea masinilor pe hidrogen.

Deoarece in prezent o masina pe hidrogen este cu 90% mai ieftin de produs decat in urma cu cinci ani, spune Toyota, primul automobil de serie cu propulsie pe pile de combustie ar putea costa 50.000 de dolari.

Primul automobil pe hidrogen produs in masa de Toyota va fi un sedan si va putea asigura o autonomie echivalenta cu a unui automobil conventional, dotat cu motor cu ardere interna.

„Tinta noastra este sa nu pierdem bani producand masina (pe hidrogen – n.r.). Costurile de productie ar trebui sa fie acoperite de pretul de vanzare al masinii”, a declarat Yoshihiko Masuda, director Toyota responsabil de automobile avansate, scrie Automotive News Europe (ANE).

El a precizat ca vanzarea masinilor la un pret care sa acopere productia ar stimula continuarea cercetarii in materie de masini pe hidrogen, aspect lasat in plan secund de cand toate guvernele se concentreaza pe stimularea dezvoltarii de masini electrice.

Cursa pentru dezvoltarea de masini pe hidrogen este destul de apriga, desi prima pagina este tinuta de automobilele electrice.

Toyota, General Motors, Honda, Daimler si Hyundai s-au angajat ca pana in 2015 sa produca automobile pe hidrogen accesibile clientilor persoane fizice.

Masinile pe hidrogen (sau pile de combustie) au un sistem de functionare ce consta in combinarea oxigenului din aer cu hidrogenul din rezervor masinii pentru a obtine electricitate. Curentul electric astfel obtinut alimeneteaza motorul electric al masinii, iar acesta invarte mai departe rotile. Acestui sistem de propulsie ii sunt de regula asociate alte sisteme avansate, precum recuperarea energiei la franare (pe principiul dinamului de bicicleta). Aceasta energie este ulterior utilizata pentru accelerarea masinii.

In prezent exista cateva prototipuri in circulatie, destinate clientilor companii, testelor pentru presa si pentru oficiali guvernamentali.

Unul dintre aceste automobile este si Opel Hydrogen4, produs de General Motors. 0-100.ro este singura publicatie din Romania care a condus acest automobil al viitorului, dupa cum poti vedea si in clipul de mai jos:

Lasa un comentariu