Fiat a avut nevoie doar de 42 de zile pentru a achizitiona o parte din Chrysler si de a prelua controlul grupului american.
Recent, Curtea Suprema din Statele Unite ale Americii (SUA) s-a interpus intre cele doua companii, refuzand sa „binecuvanteze” uniunea.
In final s-au razgandit si totul s-a terminat printr-un virament, iar Fiat a primit majoritatea activelor inca detinute de Chrysler si 6,6 miliarde de dolari in fonduri de ajutor din partea guvernului american.
Compania a fost impartita in felul urmator:
– 55% pentru trustul pensionarilor de la chrysler
– 20% pentru Fiat, care poate ajunge la 35%
– restul a mers spre statele american si canadian
Chrysler are o sansa mai mare sa se arata competitiv acum, dupa ce a reusit sa scape de multe dintre costurile salariilor prea mari si ale fabricilor care au mers in pierdere de-a lungul anilor, fiind sub protectia legii falimentului in ultima luna.
Experienta Fiat va fi si ea cu siguranta un punct forte in aceasta presupusa revenire a marcii, atat de dorita de catre administratia Obama.