Conducerea diviziei Opel/Vauxhall, ce apartine General Motors (GM), a reusit sa ajunga la o intelegere cu sindicatele pentru inchiderea uzinei din Antwerp, Belgia, masura anuntata inca din ianuarie 2010.
Sindicatele Opel au fost de acord cu pachetul compensatoriu de pana la 144.000 de euro oferit celor 2.560 de lucratori, dupa ce intial s-au opus inchiderii fabricii, a declarat un purtator de cuvant al uzinei pentru agentia germana de presa Deutsche Presse-Agentur, informatie preluata de Automotive News Europe (ANE).
GM a anuntat in luna ianuarie ca doreste inchiderea fabricii din Antwerp, parte a unui plan de restructurare in urma caruia capacitatea de productie din Europa se va reduce cu 20%, cu scopul reintoarcerii pe profit a Opel.
Compania americana General Motors va cauta si in perioada urmatoare un investitor extern care sa preia fabrica si sa continue producerea decapotabilelor Astra si a modelului hatchback in trei usi. Daca nu va fi gasit niciun investitor pana pe 30 septembrie, uzina va fi inchisa pana la sfarsitul anului acesta.
GM vrea sa renunte la 8.300 dintre cei 48.000 angajati ai Opel/Vauxhall si cauta sa obtina garantii de pana la doua miliarde de euro din partea a cinci guverne europene pentru planurile de restructurare a Opel si a brandului similar din Marea Britanie, Vauxhall.
Guvernul Marii Britanii a facut deja o oferta de 300 de milioane de euro. Guvernului german, tara unde Opel are cei mai multi angajati, i se cere cea mai mare parte din suma, 1,3 miliarde de euro, dar executivul german nu a luat inca o decizie in acest sens.