Mazda intotdeauna a avut ambitii mari. A vrut sa constuiasca masini moderne, cu stil, fiabile, confortabile dar mai presus de toate, sportive. Din nefericire, aceasta dorinta a marcii nu s-a concretizat si in masinile pe care le-a produs, apoape din nici un punct de vedere, poate mai putin cel al aspectului. Cu exceptia unui singur model, Mazda MX-5 sau Miata cum i se spune in Japonia, nici o alta masina de-a lor nu a reusit sa aiba un succes in ceea ce priveste vanzarile. Doar generatia anterioara primei Mazda 6, modelul 626, a reusit sa treaca peste 1 milion de exemplare comercializate in lume. Pentru a continua acest semi-succes, Mazda incearca acum sa introduca o masina care se doreste premium, la un pret foarte bun dar fara sa faca prea multe compromisuri …
Aceasta noua generatie de Mazda 6 (a doua la numar), a fost prezentata initial la Salonul Auto de la Frankfurt in Septembrie 2007 si a fost lansata oficial in Romania in primavara anului 2008.
Modelul testat de noi este varianta in 5 usi, cu un motor de 2,5 litri in 4 cilindri, un motor numit MZR I4, conceput special pentru acest model, cu o putere de 170CP. Pe langa aceasta varianta, mai exista 2 numite : Sedan – in 4 usi si Combi – in varianta break.
Alte motorizari mai cuprind doua pe benzina : 1,8l de 120CP si unul de 2,0l de 145CP, iar alte 3 pe motorina toate avand 2,2l dar puterea fiind de 125CP, 163CP si respectiv 185CP.
Desi interiorul pare unul de bun gust, materialele folosite inca nu se ridica la standardul impus de alte masini din categoria ei. Repet, materialele interioare sunt bune, in media categoriei dar exista loc si de mai bine.
Iar sistemul de navigatie, chiar daca este unul cu touchscreen si asa-zis de ultima generatie, ne-a lasat un gust amar din cauza meniurilor urate si dificultatiilor pe care le-am intalnit in navigarea prin acestea.
Comfortul exista, dar numai daca stai in scaunele din fata din pacate. Pe bancheta din spate, spatiul la cap este destul de mic si incepe sa fie deranjant la drum lung, in rest locul de picioare este destul de mare si in fata, si in spate si, in general, pozitia la drum este una normala.
Dimensiunile variantei Sport sunt de 4.735mm lungime, 1.795mm latime si 1.440mm inaltime iar volumul portbagajului este unul impresionat la acest model, avand aproape 519 litri iar daca rabatam bancheta ajungem la 1096!
Pretul acestui model, la momentul scrierii articolului, este de 29890E DDP dar daca gasiti una in stoc, cu siguranta o reducere substantiala va veni de la sine.
La volan insa, masina se comporta destul de bine, manevrabilitatea in oras fiind un aspect pe care cei de la Mazda l-au luat in vizior chiar de la inceput, iar distractia pe care ti-o confera masina, in special cu aceasta motorizare este una deosebita.
Nu este un bolid, este o masina de serviciu care mai are si putina „vana” in ea care la sfarsitul zilei poate sa-ti de anumite satisfactii.
Desi din punct de vedere al aspectului, nu sta rau deloc, ba chiar dimpotriva, este o masina foarte bine desenata si are multa personalitate, acesta nu reuseste sa atraga prea mult atentia altor soferi (sau soferite) in trafic datorita simplitatii de care da dovada.
Galerie foto:
3 comentarii
Foarte misto pozele, bv. Apropo, cum e facuta poza 13? Expunere dubla?
Foarte misto pozele, bv. Apropo, cum e facuta poza 13? Expunere dubla?
Foarte misto pozele, bv. Apropo, cum e facuta poza 13? Expunere dubla?