Acasa Chrysler Fiat si importatorii sai locali vor prelua controlul asupra Chrysler, Jeep si Dodge in Europa

Fiat si importatorii sai locali vor prelua controlul asupra Chrysler, Jeep si Dodge in Europa

de Adrian Mitrea

Chrysler 300C (sursa - Chrysler)

Fiat si importatorii locali ai marcii – care reprezinta brandul in piete in care constructorul nu are un birou oficial, cum este si cazul Romaniei – vor prelua controlul asupra activitatilor Chrysler, Jeep si Dodge.

Mai simplu spus, retelele de distributie ale Chrysler vor fi integrate in cele ale Fiat, in timp, potrivit celor doua companii, scrie Automotive News Europe (ANE).

Oficialii AutoItalia Group, importatorul Fiat in Romania, au declarat ca situatia se va lamuri luna viitoare, pe 21 aprilie, cand seful grupului italian Fiat, Sergio Marchionne, va dezvalui strategia europeana pentru marcile americane Chrysler, Jeep si Dodge.

„Tot ce pot spune deocamdata este ca am deschis discutiile, la cererea Fiat, cu Chrysler, Jeep si Dodge. Urmeaza sa detaliem pentru ca inca nu stim ce modele vor fi produse, unde, si care sunt conditiile pentru a integra cele trei marci”, a declarat pentru 0-100.ro presedintele AutoItalia Group, Herbert Stein.

In prezent, marcile din grupul american Chrysler (Chrysler, Jeep si Dodge) sunt importate pe plan local de Mercedes-Benz Romania, companie controlata in totalitate de grupul german Daimler (dupa ce omul de afaceri Ion Tiriac a vandut afacerea, in toamna anului trecut).

Fiat va inlocui treptat partenerul lui Chrysler din prezent, grupul Daimler, si va prelua de la acesta distributia de masini si piese de schimb, scrie Automotive News Europe (ANE).

Incepand de luna viitoare, Fiat va prelua treptat controlul asupta activitatilor Chrysler, Jeep si Dodge in 11 piete europene, parte a unui proces care va dura circa doi ani.

Astfel, reprezentantele Fiat din Germania, Italia, Marea Britanie, Fanta, Spania, Austria, Belgia, Olanda, Polonia, Suedia si Elvetia vor prelua activitatile si angajatii structurilor de distributie ale grupului Chrysler, de la Daimler.

„Este vorba de circa 400 de angajati”, a declarat un purtator de cuvant al Chrysler pentru sursa citata.

Un oficial Fiat a precizat ca in alte piete europene contractele de distributie ale masinilor din grupul Chrysler vor trece importatorii Fiat, care vor deveni, eventual, singurii distribuitori Chrysler in Europa.

Este inca neclar ce se va intampla cu marcile din grupurile Fiat si Chrysler, in conditiile in care anterior acestui moment s-a pus problema renuntarii la numele Chrysler si Dodge in Europa, urmand doar ca Jeep sa mai existe pe aceasta piata. Anul trecut s-a vorbit inclusiv de redenumirea in Alfa Romeo a masinilor Dodge, dar si de crerea unei limuzine comune Chrysler – Lancia care sa inlocuiasca modelele 300C, respectiv Thesis.

Este de asteptat ca Marchionne sa lamureasca situatia pe 21 aprilie.

Grupul Chrysler a vandut 54.334 masini in Europa anul trecut, in scadere cu 41,6% fata de 2008.

Pe de alta parte, vanzarile grupului Fiat (Fiat, Alfa Romeo si Lancia) au urcat cu 6,3% pe piata europeana in 2009, la 1,25 milioane de unitati.

Fiat a preluat controlul asupra Chrysler in iunie 2009, moment in care grupul american a iesit din procedura de faliment.

In prezent Fiat detine 20% din grupul Chrysler, dar are posibilitatea de a-si creste participatia la 51%.

1 comentariu

Costa 26 octombrie 2010 - 11:33

Cum poate Fiatul sa preia toate aceste MARCI cind nu are bani sa-si plateasca angajatii ,unbla cu tot felul de idiotenii pentru a traii.

Reply

Lasa un comentariu