Constructorul auto suedez Saab a reluat luni (22 martie) productia la uzina Trollhattan din Suedia, dupa sapte saptamani de sistare a activitatii.
Prima masina care a iesit de pe linia de fabricatie este noua generatie Saab 9-5, a anuntat compania.
Livrarile catre clienti vor incepe in curand, iar activitatea uzinei va intra in ritmul normal, avand in vedere ca acum a trecut perioada marcata de incertitudini in ceea ce priveste viitorul marcii.
In uzina suedeza sunt produse noul 9-5 si 9-3 Convertible (decapotabila), iar de anul viitor va intra in fabricatie varianta de caroserie break a modelului 9-5.
Spiker si General Motors (GM) au semnat pe 23 februarie documentele finale pentru tranzactionarea marcii Saab. Pentru cei 3.400 de angajati ai Saab s-a incheiat atunci o perioada de incertitudine care a durat mai bine de un an.
Spiker, mic producator olandez de masini de lux, spune ca acum Saab este pe maini bune si ca firma va depune oforturi sa aduca marca suedeza pe profit.
„Ne vom concentra toate eforturile pentru a revigira Saab si pentru o transforma intr-o marca profitabila si sustenabila”, s-a angajat directorul general executiv al Spiker, Victor Muller.
Planurile noului proprietar al Saab, Spiker, includ lansarea noii generatii a modelului 9-3 in 2012, asa cum spunea pentru 0-100.ro directorul de comunicare al Saab, Eric Geers, dar si introducerea in oferta a unui automobil de intrare in gama, denumit 9-1.
Potrivit Spiker, gama Saab va fi axata pe trei sau patru modele cheie:
- 9-3, care va avea versiunile de caroserie sedan, break, decapotabila si o varianta X (usor inaltata si cu tractiune integrala)
- 9-5, model deja prezentat in varianta sedan, careia ii vor mai fi adaugate variantele break si X
- 9-4X, automobil de tip crossover, planificat pentru vanzare in Europa si Statele Unite ale Americii (SUA)
- 9-1 ar urma sa devina cel mai mic automobil Saab, insa daca el va fi confirmat pentru productie, Spiker va trebui sa caute finantare suplimentara
Spiker spune ca Saab va fi in continuare pozitionat ca un rival pentru BMW si Audi, iar productia va fi stabilizata la 100.000-125.000 de unitati, ca inainte de criza. Acest cifre includ masinile care ar urma sa iasa de pe linia de fabricatie din Trollhatan (Suedia) si cea din Mexic (unde va fi asamblat modelul 9-4X).
Spiker estimeaza sa producatorul auto suedez va redeveni profitabil pana in 2012.
GM a fost proprietarul Saab din anul 2000, iar de circa un an de zile a tot incercat vanzarea marcii suedeze. Singurul investitor cu care GM era pe cale sa semneze actele finale a fost Koenigsegg, insa aceasta companie s-a retras in ultima clipa, fara prea multe explicatii.